سازمان مدیریت بحران کشور از ۶۹ فوتی و ۴۵ مفقودی در حوادث ناشی از سیلاب‌های اخیر در کشور خبرداد.

بر اساس اعلام سازمان مدیریت بحران از ابتدای مرداد تا امروز ۶۹ نفر در سیلاب‌های اخیر کشور جانشان را از دست دادند.

از میان ۶۹ نفر فوتی، ۶ نفر تبعه عراقی و از ۴۵ نفر مفقودی، ۳ نفر تبعه عراقی هستند.

در سیلاب‌های اخیر ۳۹ نفر مصدوم شدند.در این مدت ۲۰ هزار منزل مسکونی دچار تخریب شده است.

۲۴ استان کشور درگیر سیل و آبگرفتگی شد.

استان تهران بیشترین تلفات انسانی را در این سیل داشته است و پس از آن استان‌های کرمان، یزد، مازندران، مرکزی، ‌سیستان و بلوچستان و لرستان قرار دارد.

طاهره قیومی در خصوص وارد شدن خسارت‌های ناشی از سیل به برخی آثار تاریخی فاخر مانند مناره‌های نظامیه شهرستان ابرکوه قول پیگیری و مساعدت داد.

طاهره قیومی با اشاره به رفع مسائل حقوقی برخی از املاک در ابرکوه گفت: رفع مشکل بنا‌های چند مالکیتی در ابرکوه در واقع استحصال راهکار قانونی برای رفع این مشکل در سراسر کشور است لذا از این منظر اهمیت بسیار زیادی دارد.

۱ سال پیش

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۲۶۰ هزار متر مکعب روان آب در سیلاب اخیر این استان کنترل و ۷۸ هزار متر مکعب آب استحصال شد.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: ۲ مورد بروز سیلاب در حوزه شنجور در منطقه کرفس از توابع شهرستان درگزین و طاهرلو در شهرستان کبودراهنگ گزارش شد که این سیلاب در پشت سازه های آبخیزداری جمع و در بیشتر سازه های کوچک و بزرگ استان، آب سرریز شده بود.

۱ سال پیش

فرماندار راسک گفت: بارش باران و جاری شدن سیلاب اخیر در رودخانه سرباز و سرشاخه‌های فرعی آن ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت سد پیشین راسک افزوده شده است.

سلیم کدخدا اظهارداشت: سد پیشین با ظرفیت ۱۷۵ میلیون مترمکعب آب با هدف جمع‌آوری آب باران‌های فصلی، جلوگیری از روان شدن سیلاب‌ها و کمک به احیای زمین‌های کشاورزی منطقه باهوکلات دشتیاری ساخته شده و برای سرریز شدن حدود ۳۰ میلیون مترمکعب آب دیگر نیاز است.

۱ سال پیش

 علیرضا قاسمی گفت: آب شرب این ۱۰ روستا با همدلی مردم و نیرو‌های عملیاتی آبفا به مدار مصرف بازگشت، اما در پی بارش‌های ۲۴ ساعت گذشته مجدد وضعیت آبی ۶ روستا ناپایدار شد.

وی  بیان کرد: با تداوم بارندگی طی روز‌های گذشته و طغیان رودخانه‌های فصلی در جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه ایرانشهر، ۱۰ سامانه آبرسانی روستایی در این شهرستان از مدار خارج شد.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: کدورت آب در پی وقوع سیلاب منجر به آبرسانی سیار به ۳۵ روستا و ۲ شهر در چهارمحال و بختیاری شده است.

آقای محمودی با اشاره به تاثیر سیلاب اخیر بر آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های این استان، گفت: ۱۲۰ روستا و پنج شهر استان متاثر سیلاب شد و هم اکنون آبرسانی سیار در برخی از مناطق استان در حال انجام است.

۱ سال پیش

معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان گفت:برآورد می‌شود که بیش از ۲۰۰ واحد احداثی و پنج هزار واحد تعمیری پس از سیلاب اخیر در استان اصفهان داشته باشیم.

صدر ادامه داد: آسیب به بند‌ها و سیل بند‌ها حدود صدمیلیارد تومانی برآورد می‌شود. با انجام برآورد‌های نهایی، خسارات احصا شده و توسط مدیریت بحران استان به وزارت کشور ارسال می‌شود. اگر هیئت دولت در این خصوص مصوبه‌ای داشته باشد، کمک‌های بلاعوض و تسهیلات به مردم ارائه خواهد شد.

۱ سال پیش

رئیس جهاد کشاورزی شمال استان کرمان گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک در سیل تلف شدند و بیش از ۲۸ هزار هکتار باغ کشاورزی هم خسارت دیده اند.

محمد خیراندیش با اشاره به خسارت سیل روز‌های اخیر به بخش کشاورزی و دامداری، گفت: در شمال استان کرمان ۹۸۹ رشته قنات وجود دارد که همه از سیلاب آسیب دیدند.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش
جاری شدن سیلاب در شمال هرمزگان + فیلم

بارندگی شدید عصر دیروز و دیشب سبب جاری شدن سیلاب در برخی مناطق دهستان کوهشاه بخش احمدی شهرستان حاجی آباد شد.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

علیرضا پورسلمان گفت: به کوشش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد پویش کمک به سیل زدگان با همکاری هیات‌ها و رسانه‌های ورزشی با همکاری هیات‌ها و رسانه‌های ورزشی برای کمک به سیل زدگان تشکیل می‌شود.

۱ سال پیش

محسن نجات مدیر کل بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در سیل اخیر ۲۰ روستای مشهد دچار قطع آب شد که با پیگیری انجام شده تاکنون آب ۱۷ روستا وصل شده و نیرو‌های امدادی در تلاش برای رفع کامل مشکل هستند.

او افزود: در پی صدور هشدار نارنجی به تمام فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد بحران و برگزاری جلسات ستاد بحران در استان، گروه‌های امداد و نجات در کلیه شهر‌های خراسان رضوی به ویژه شهر‌های شمالی فعال شدند.

۱ سال پیش

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان گفت: بارندگی و سیل روز‌های گذشته ۴۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات آب و فاضلاب استان خسارت وارد کرد.

عبدالحمید حمزه پور گفت:بر اثر وقوع سیل خسارات زیادی به خطوط انتقال آب، شبکه‌های توزیع و تاسیسات برقی و مکانیکی آبفا در شهرستان‌های جاسک، میناب، بشاگرد، حاجی آباد، بندر خمیر و روستا‌های حومه بندرعباس (منطقه ۳) وارد شد.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش
رهاسازی جسد یک زن در رودخانه زردشت بافت

رضا فلاح ، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمان گفت: در طی تماس فرمانداری بافت با جمعیت هلال احمر مبنی بر پیدا شدن پیکر بی جان یک زن در روخانه زرین دشت، بلافاصله یک تیم امدادونجات به محل حادثه اعزام شدند.

به گفته او، نیرو‌های امدادی هلال احمر بافت با همکاری نیروی‌های مردمی این جسد رااز رودخانه رهاسازی و به شهرداری و نیروی انتظامی تحویل دادند.

هویت این زن مشخص نیست.

۱ سال پیش
شبکه آب شرب ۶۰ روستای سیل‌زده دلگان پایدار شد

علیرضا قاسمی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان،گفت: شبکه آب شرب ۶۰ روستای سیل زده شهرستان دلگان به همت نیروهای عملیاتی این شرکت پایدار شد.

 

۱ سال پیش
سیل بیش‌از ۳۲ میلیارد ریال به بناهای تاریخی سیستان و بلوچستان خسارت زد

جلالزایی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: براساس آخرین پایش‌ها بیشتر بناهای تاریخی شهرستان راسک از جمله قلعه پیشین، قلعه فیروزآباد، قلعه برنجی، قلعه بریسک، قلعه هشدار و مسجد پسامگ دچار آسیب شدند.

وی بیان کرد: همچنین بارندگی اخیر به موزه چابهار، قلعه سرباز، قلعه سیب در شهرستان سیب و سوران و ساختمان قدیمی بهداشت محیط ایرانشهر خسارت وارد کرده است.

۱ سال پیش
آسیب سیلاب به ایل‌راه‌ها در فارس

عبدالحمید کریمی ، مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: با توجه به نقطه‌ای بودن بارش‌های اخیر خسارت‌های زیادی به زیر ساخت‌های عشایری به ویژه ایل‌راه‌ها و جاده‌های دسترسی به تاسیسات زیربنایی در مناطق عشایری وارد شده است.

۱ سال پیش
ساکنان حریم مهرانرود تبریز منازل خود را تخلیه کنند

شهرداری منطقه ۵ تبریز با صدور اطلاعیه‌ای از ساکنان حریم مهرانرود در منطقه آخر عباسی خواست نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به احتمال بارش شدید باران، آبگرفتگی و جاری شدن سیل، همشهریان جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، هر چه سریع‌تر نسبت به تخلیه منازل مسکونی خود در مسیر مذکور اقدام کنند.

۱ سال پیش
۱۰ درصدخدمات هلال احمر کشور درسیل کرمان

مهدی ولی پور رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در رفسنجان گفت: ۱۰ درصد از آسیب دیدگان ناشی از سیلاب‌های مرداد ماه جاری در سطح کشور که از خدمات گوناگون جمعیت هلال احمر بهره‌مند شدند، مربوط به استان کرمان هستند.

او می‌گوید: یک هزار و ۹۸ منقطه شامل ۱۴۷ شهرستان، ۹۰ شهر و ۸۶۸ روستا در سراسر کشور توسط جمعیت هلال احمر امدادرسانی شده است.

۱ سال پیش
تخریب پل تاریخی میانشهر

تهمتن ، شهردار میانشهر گفت: براثر بارش باران و سیلاب پل تاریخی میانشهر تخریب شد.

او افزود: این پل مربوط به ۹۰۰سال پیش است که طول آن به بیش از ۱۵۰متر می‌رسد که علاوه برپل ارتباطی بین شمال و جنوب رودخانه، انتقال آب به زمین‌های پایین دست نیز ازاین پل انجام می‌گرفته است.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش
زندگی در سیل

زندگی مردم شهرستان رفسنجان در شهر و روستاها درکمین سیلاب اما زیبایی هایی برای دیدن دارد.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش
خسارت سیلاب به بیش از دو هزار واحد مسکونی در چهارمحال و بختیاری

فرشید ریاحی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال‌وبختیاری گفت: بر اساس برآورد‌های اولیه دو هزار و ۵۰۴ واحد مسکونی و تجاری این استان در سیلاب‌های تابستانی روز‌های اخیر آسیب‌دیده است.

او افزود: در سیلاب‌های شکل‌گرفته ناشی از بارش‌های روز‌های اخیر در استان، دو هزار و ۹۱۱ واحد نیز بر اثر خسارت‌های ناشی از سیل به دریافت تسهیلات معیشتی نیاز دارد.

۱ سال پیش
پیکر بی جان یکی از مفقودان سیل ایوانکی پیدا شد

پیکر بی جان یکی از مفقودان سیل ایوانکی پیدا شد

طاهریان ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: پس از جستجوهای تیم های اعزامی در محل وقوع سیل ایوانکی ، پیکر یکی از مفقودان که از اهالی کالپوش است پیدا شد .

وی افزود : جستجو برای یافتن مفقود دیگر که از اهالی خراسان شمالی است همچنان ادامه دارد .

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش
ارسال تانکر‌های سیار آبرسان به استان‌های سیل زده

خدابخش‌پور ،معاون بهره برداری وتوسعه آب شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت:به منظور کمک به استان‌های سیلزده کشور ۶ دستگاه تانکرسیار آبرسان به تهران (فیروزکوه)، اصفهان و یزد اعزام شد.

او افزود: مجموع ظرفیت تانکر‌های سیار اعزام شده به این استان‌ها ۴۲ هزار لیتر بوده است.

۱ سال پیش
خسارت ۲۷۷ میلیاردی سیل به حوزه کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

حسین برزگر سرپرست سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: به دنبال وقوع سیلاب‌های اخیر، در مجموع ۲۷۷ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف حوزه کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

او افزود: عمده اقدامات قبل از وقوع سیلاب بود پس از رخ دادن سیل نزدیک به ۴۸ گروه از سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری و ۲۰ گروه از صندوق بیمه محصولات کشاورزی مشغول ارزیابی میزان خسارات وارده هستند.

۱ سال پیش

اسماعیل قزل سفلی در بازدید میدانی از مناطق سیل زده شهر حسامی و بخش مرومشکان شهرستان سرچهان گفت: ۱۷ شهرستان استان فارس در بارندگی‌های اخیر مرداد ماه با سیل درگیر شدند و برآورد‌های اولیه حاکی از ان است که متاسفانه به ۱۳۸ روستای خسارت وارد شده و حدود ۱۵۴۹ منزل مسکونی دچار آبگرفتگی شد.

۱ سال پیش
اوضاع شهر رفسنجان پس از سیلاب

 

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: سیلاب‌های اخیر،۵۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان کرمان خسارت وارد کرد.

۱ سال پیش

آقای غلام عباس بهرامی نیا گفت: محور‌هایی که تاکنون بر اثر سیل تحت تاثیر بودند، ۷۱ محور در ۲۱ استان بوده که از این تعداد ۵۳ محور بازگشایی و ۱۸ محور که شامل ۵ محور شریانی و ۱۳ محور فرعی بوده است تحت تاثیر قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل امور عملیات راهداری، ماشین آلات و مدیریت بحران ۳۰۰ محور روستایی در کشور بر اثر سیل دچار خسارت شده وحدود ۲ هزار و ۳۰۰ کیلومتر انواع راه‌ها و ۵۰۰ دستگاه ابنیه فنی هم دچار خسارت شده است.

۱ سال پیش

برآورد اولیه از خسارت سیل ۸ مرداد در شهرستان کلات بیش از ۲۵۰میلیارد تومان برآورد می‌شود.

علی صلاحی فرماندار کلات گفت: علاوه بر این خسارت زیادی نیز به شالیزار‌ها و اراض کشاورزی نیز وارد شده است که موجب تخریب این زمین‌ها شده آن چنان که بهره برداری کشاورزی در برخی مناطق ممکن نیست.

۱ سال پیش

قرار است امروز وحیدی وزیر کشور به منظور بازدید از مناطق سیل زده به رفسنجان سفر کند.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس ساعت یک بامداد امروز در سفر به پایتخت، رایزنی با مقامات عالی کشور را نیز آغاز کرد و در اولین تماس با کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور، مقرر شد رئیس سازمان امداد و نجات این جمعیت به رفسنجان سفری داشته باشند که هم اکنون کولیوند در مناطق سیل زده استان کرمان حضور دارد. 

۱ سال پیش

افشین امیریان مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال‌وبختیاری اظهار داشت: به دنبال وقوع بارش های سیل آسای فصلی و جاری شدن سیلاب در بارده و بروز خسارات متعدد به منازل و اماکن عمومی در این روستا، فرهنگیان چهارمحال و بختیاری همچون همیشه به یاری مردم خسارت دیده شتافتند.

 

۱ سال پیش

مجید سعیدی گفت: شمار شهروندان گرفتار در سیل استان کرمان، هم اکنون ۶ هزار نفر است که در این بین، وضعیت رفسنجان بحرانی تر از جاهای دیگر است. 

 او می گوید: برای کمک به مردم رفسنجان نیاز فوری به کف‌کش، پمپ‌های تخلیه آب و ماشین‌آلات سنگین به منظور انسداد مسیر جریان آب داریم. 

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان می گوید: برای تخلیه آب در معابر شهری و روستایی رفسنجان به تجهیزات نیاز فوری است.

به گفته او جریان شدید سیل از روز‌های گذشته و تا بامداد امروز در در رفسنجان وجود داشت و گرفتگی معابر و منازل در شهر رفسنجان و روستا‌های حاشیه آن بسیار شدید است.

۱ سال پیش

 حجت الاسلام محمد شمس گفت: با همت طلاب جهادی در آماده سازی حجره‌های مدرسه علمیه مدینه العلم کاظمیه، مسافران سیل زده در حوزه علمیه یزد اسکان داده شدند. 

او گفت: بخشی از نیرو‌های جهادی حوزه با حضور در روستا‌هایی که احتمال ریزش منازلشان به دلیل غیر مقاوم بودن وجود دارد، نسبت به هوشیار کردن ساکنین آن در حال اقدام هستند.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

منصوری گفت: نسبت به روز گذشته افزایش فوتی نداشتیم و  تعدادی از مفقودین هم پیدا شده‌اند، در حال حاضر فقط ۵ نفر در استان تهران مفقود هستند که تلاش برای یافتن مفقودین ادامه دارد.

استاندار تهران گفت: آمار قطعی فوتی در سیل امام‌زاده داوود ۱۹ نفر است و پرونده فوتی‌ها و مفقودین در امام‌زاده داوود بسته شده است، البته عملیات بهسازی، عمرانی و خارج کردن گل و لایی از صحن امام‌زاده داوود (ع)، منازل و مغازه‌های مردم ادامه دارد.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در طی وقوع پدیده مانسون در نقاط مختلف استان کرمان، تاکنون ۱۵ مفقودی در سیل به همت نیرو‌های هلال احمر پیدا شده اند. 

او می‌گوید: جمعیت هلال احمر به بیش از ۴ هزار و ۱۸۰ نفر متاثر از سیل امداد رسانی کرده و ۱۳۵ نفر به همت جمعیت هلال احمر اسکان داده شده اند.

۱ سال پیش

بلندنظر فرماندار جیرفت گفت: ۶ محور روستایی بخش اسفندقه شهرستان جیرفت، شامل: قلعه گبرا، دوزخ دره، معدن مس، سرگز، شهرک سرگز و زیارت به دلیل جاری شدن سیلاب مسدود شد.

به گفته او با انسداد این روستا‌ها، راه ارتباطی ۳۸۰ نفر در بخش اسفندقه جیرفت بسته شده است.

۱ سال پیش

سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی گفت: عملیات جست و جوی مفقودان حادثه دیروز سیلاب مشهد از بامداد امروز و با حضور امدادگران و تیم آنست از سرگرفته شد.

او افزود: مفقود شدگان یک زن و شوهر جوان و یک زن میانسال هستند و تا کنون جست و جو در مسیری به طول ۱۰ کیلومتر پایان یافته است، اما عمق گل و لای و انباشتگی (حجم) آن در برخی نقاط بسیار زیاد است که روند جست و جو را کند می‌کند.

۱ سال پیش

سرهنگ پاسدار حسین امیری در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده شهرستان زرند گفت: در پی بارندگی شدید اخیر گروه‌های جهادی بسیجی در شهرستان زرند اقدام به کمک رسانی به مردم و لایه روبی منازل سیل زده کردند.

او می گوید: گروه‌های جهادی حوزه‌های مقاومت علی بن ابی طالب (ع)، حضرت ابالفضل(ع)، ثامن الائمه، باقرالعلوم، جواد الائمه، سیدالشهداء، امام حسن مجتبی (ع) یزدان آباد و سپاه شهرستان زرند در قالب ۷ گروه به پاکسازی خانه‌ها و معابر روستایی از گل‌ولای ناشی از سیل اقدام کردند. 

 

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طالقان گفت: سیل در این چند روز بیش از بیست میلیارد تومان خسارات به بخش کشاورزی طالقان وارد کرده است.

آقای محمد پور گفت: میزان خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان طالقان بیش از بیست میلیارد تومان است که  ۱۵۰ هکتار باغات و ۳۰ هکتار زمین‌های کشاورزی و محصولات زراعی و همچنین بیش از هزار کلنی زنبور عسل در سیل اخیر طالقان دچار خسارت شده است.

۱ سال پیش

مهدی خوبیار در گفت‌وگو با خبرنگار ما، شهرستان‌های درگیر سیلاب در استان فارس را ۲۴ شهرستان شامل زرین دشت، گراش، داراب، نی ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان، خرامه، کوهچنار، فیروزآباد، آباده، مرودشت، شیراز، فسا، ارسنجان، اقلید، استهبان، جهرم، قیر و کارزین، خنج، رستم اعلام و اظهار داشت: تا کنون به ۱۷۹۸ خانوار آسیب دیده امداد رسانی انجام شده است.

معاون جمعیت هلال احمر فارس همچنین با اشاره به آسیب دیدن ۷ هزار و ۷۹۸ نفربر اثر سیلاب از ارائه خدمات به ۵ هزار و ۳۴۶ نفر حادثه دیده، گفت: ۲۰ نفر مصدوم نیز به صورت سرپایی توسط امدادگران مداوا شدند و یک نفر متاسفانه جان باخت.

۱ سال پیش

بهزاد برارزاده مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران از خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی سیل به تاسیسات آبرسانی غرب استان خبر داد و گفت: بارش شدید باران موجب وقوع سیل و خسارات هنگفت به تاسیسات آبرسانی در شهرستان‌های نور، چالوس، آمل، تنکابن و کلاردشت شد.

او افزود: بخشی از تاسیسات آبرسانی در این شهرستان‌ها از مدار خارج و موجب قطعی آب تعدادی از مشترکین در شهر‌ها و روستا‌های این مناطق شده است.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تفتان گفت: باتوجه به بارندگی اخیر در شهرستان تفتان حدود ۳۵ میلیارد تومان خسارت اولیه واحد‌های تولیدی و زیر ساخت‌های آسیب دیده بخش کشاورزی برآورد شده است.

 

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

 

۱ سال پیش

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، با تقویت سامانه مونسون امروز طی ساعاتی رگبار باران، رعدوبرق همراه با تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود که در برخی نقاط غربی، شمالی و ارتفاعات شرقی استان سبب سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد.

با توجه به وقوع بارش‌های رگباری از تردد در حاشیه رودخانه‌های فصلی به ویژه در منطقه حاجی آباد و بستک خودداری شود.

۱ سال پیش

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اندیکا گفت: ۱۰ نقطه از جاده اندیکا – شهرکرد با تلاش راهداران ریزش برداری شد.

محمد رضایی می‌گوید: تردد از این محور هم اکنون برقرار است، اما اگر بارندگی شدت پیدا کند تصمیم لازم از سوی مدیریت بحران شهرستان اتخاذ می‌شود.

۱ سال پیش

حجت‌الاسلام حسن امیری گفت: لایروبی سیل وارد شده به داخل مسجد به وسیله ماشین‌آلات شهرداری شهرکرد انجام گرفت.

وی گفت: نزدیک به ۳ متر آب و یک متر گل و لای وارد محوطه و صحن داخلی امامزاده بارده شده بود و فضای میراثی امامزاده را تهدید می‌کرد و بسیاری از بخش حرم و ضریح نیز تخریب شده است.

امیری افزود: بخش عمده تاسیسات امامزاده، فرش، تجهیزات، بازار، زائرسرا، سرویس‌های بهداشتی، لوله‌کشی‌ها، برق، منبر و کتب مذهبی، سکو‌ها و محل‌های نشیمن زائران، سنگفرش‌های حیاط و فضای داخل امامزاده دچار آسیب شده است.

۱ سال پیش

تعدادی از شهروندان منطقه جنوبی هندیجان از مسئولان برق استان گله‌مند هستند که علی رغم گرمای تابستان از ساعت ۲۱ امشب چندین بار برق منازل شان قطع و وصل شده و حالا در بیرون از خانه‌های خود سپری می‌کنند.

عادل عبادی یکی از این شهروندان می‌گوید: هر زمان که بارندگی شروع می‌شود، سامانه برق مناطق جنوبی هم از مدار خارج شده و خاموشی تمام منطقه را فرا می گیرد.

۱ سال پیش

حسن عراض پور، رییس اداره امور عشایر خنج گفت: بر اثر بارش‌های فصلی به بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان خسارت وارد شده است.

او گفت: سیلاب به محل اسکان عشایر در باغان، قاسم آباد، پشت بند، لاغر و تخته هم خسارت وارد کرده است.

بهادر اسفندیاری فرماندار خنج در بازدید از مناطق سیل زده گفت: سیلاب در برخی مناطق به تاسیسات راه و پل‌ها، مزارع، باغ‌ها و دامداری خسارت زده است و میزان دقیق آن در دست بررسی است.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

مدیر جهاد کشاورزی سپیدان گفت: سیل به ۵ مزرعه پرورش ماهی در شهرستان سپیدان خسارت وارد کرد و حدود ۳۵۰ تُن ماهی از بین رفت.

شهاب الدین صالحی گفت: بارش باران و جاری شدن سیل موجب از بین رفتن ماهی‌های پنج مزرعه پرورش ماهی در روستا‌های مارگون، جوبخله و جورگ بخش مرکزی شهرستان سپیدان شد.

او گفت: این سیلاب مربوط به سامانه بارشی عصر روز جمعه است و بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد به این مزارع خسارت وارد کرده است.

 

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

استاندار فارس گفت: محور ورودی شیراز از سمت اصفهان که به دلیل آبگرفتگی ناشی از بارش باران مسدود شده بود بازگشایی شد و در حال حاضر رفت وآمد در این محور به سهولت صورت می‌گیرد.

محمدهادی ایمانیه گفت: اکثر شهرستان‌های استان فارس درگیر سیل و آبگرفتگی شده‌اند؛ شهرستان‌هایی از جمله داراب، نی‌ریز، بختگان، بوانات، سرچهان، شیراز، فیروزآباد، نوراباد، کازرون و کوهچنار با بارندگی شدیدی رو به رو بودند و فردا نیز در جنوب استان و در شهرستان‌هایی مانند لار، گراش و لامرد، بارندگی پیش بینی شده است.

۱ سال پیش

علی حسین کرد زنگنه رئیس اداره آبفا باغملک می‌گوید: ساعاتی پیش تابلو‌های برق چاه‌های تامین آب شرب شهرستان باغملک مورد اصابت صاعقه قرار گرفت و همه ۵ تابلو از مدار خارج شدند.

او افزود: این اتفاق در حالی افتاد که در زمان اصابت صاعقه برق چاه‌ها نیز قطع شده بود.

به گفته آقای کرد زنگنه با این اتفاق، شبکه آب شرب شهرستان باغملک موقتا قطع شده و از مردم خواست تا وصل شدن آب صبور بوده و در مصرف آب ذخیره شده صرفه جویی کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب باغملک یادآور شد که نیرو‌های آبفا هم اکنون در حال رفع مشکل تابلو‌های برق هستند و تلاش می‌کنیم تا هرچه سریعتر مشکل به وجود آمده را برطرف کرده و شبکه آب نوشیدنی باغملک را به حالت عادی برگردانیم.

آخرین اخبار سیل و بارش‌ها در کشور

۱ سال پیش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس از ریزش کوه در حد فاصل سرچهان به بختگان و مسدود شدن این محور خبر داد.
خلیل عبداللهی گفت: در پی شدت گرفتن بارش‌ها از بعدازظهر روز شنبه شاهد آبگرفتگی معابر در سطح شهرها به ویژه کلانشهر شیراز هستیم.

او همچنین اعلام کرد : حد فاصل سرچهان به بختگان به دلیل ریزش کوه مسدود شده است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس، یک نفر بر اثر صاعقه در محدوده پل علی ابن حمزه(ع) مصدوم و به بیمارستان چمران شیراز منتقل شد.

حال مصدوم صاعقه، خوب گزارش شده است.

۱ سال پیش

بارش باران و جاری شدن سیل در روستای شهریاری علیا و سفلی موجب آبگرفتگی منازل شد که ساکنین روستا را ترک کردند.

باران های سیل آسا در استان یزد از چند روز گذشته آغاز شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

 

۱ سال پیش

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: کارشناسان در حال برآورد خسارت در مناطق سیل زده الموت و الوند هستند.
سیل علاوه بر انسداد کامل پل گرمارود سینا، پل آبی دره گردنه الموت را هم بست.

آب روستای شترخان و روستا‌های همجوار قطع شد.

بارش‌های اخیر و سیلابی شدن رودخانه کوچنان تاسیسات ورودی آب شرب معلم کلایه را تخریب کرد.

۱ سال پیش
سیلاب مسیر ارتباطی ۲۴ روستای شهرستان جیرفت را مسدود کرد

بلندنظر ، سرپرست فرمانداری جیرفت از مسدود شدن راه ۲۴ روستای این شهرستان بر اثر بارش باران و جاری شدن سیلاب خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای بازگشایی این محورهای ارتباطی انجام می دهیم.

وی افزود: بعضی از این راه های روستایی نیازمند فروکش سیلاب بوده تا در اسرع وقت بازگشایی شود.

۱ سال پیش
قطع راه ارتباطی ۴ روستا در شهرستان‌های کازرون و سرچهان

عبداللهی ،مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس اعلام کرد که راه دسترسی به ۳ روستا در شهرستان کازرون و یک روستا در شهرستان سرچهان مسدود است.

۱ سال پیش
جست وجو برای یافتن ۲ مفقودی سیل ایوانکی گرمسار بی‌نتیجه ماند

طاهریان ، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: جست وجو برای یافتن ۲ مفقودی سیل ایوانکی روز شنبه بی نتیجه ماند و از یکشنبه تلاش‌ها برای یافتن این افراد از سرگرفته می‌شود.

۱ سال پیش
سیلاب بلای جان زن گناوه‌ای شد

احسان ایزدپناه، سرپرست جمعیت هلال احمر استان بوشهر گفت: امروز به مرکز امداد و نجات اعلام شد زنی از اهالی روستا‌های بخش ریگ شهرستان گناوه گم شده است که بلافاصله نیرو‌های امدادگر و نجاتگر در قالب گروه‌های عملیاتی و با استفاده از خودرو‌های کمک‌دار و تجهیزات شروع به جستجو برای یافتن این فرد کردند.

۱ سال پیش
بازگشایی محور سیل زده زرند_ کرمان

سرگرد محمد حسین اثنی عشری رئیس پلیس راه زرند_ یزد گفت: محور زرند_ کرمان با تلاش چند ساعته راهداران، شهرداری و بسیج مردمی برای تردد خودرو‌ها ایمن سازی و بازگشایی شده است و از ساعت ۱۵ امروز ۸ مرداد ماه مسیر کاملا بازگشایی شد.

۱ سال پیش
واژگونی خودرو ون در سیلاب در محور مشهد- سرخس با ۷ کشته

محسن داوری، معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه مشهد گفت: هفت نفر از سرنشینان خودروی «ون» در مشهد که تبعه عراق بودند بر اثر سیلاب در اطراف این کلانشهر جان باختند.

او افزود: خودروی ون در مسیر میامی به روستای چنارک در اطراف مشهد بر اثر شدت بارشها و سیل واژگون می شود و با کمال تاسف تعدادی از سرنشینان آن جان خود را از دست می دهند.

۱ سال پیش
امدادرسانی به ۴ هزار نفر گرفتار در سیل و آبگرفتگی در چهارمحال و بختیاری

کیانی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در بارش‌های سیل آسای تمام نقاط استان تحت تاثیر سیل و آبگرفتگی قرار گرفت، افزود: در این مدت به ۸۰۰ خانوار در ۲۰۷ شهر، روستا و مناطق عشایرنشین استان امدادرسانی شد.

۱ سال پیش
خسارت سنگین سیل به تاسیسات آبرسانی به شهرها و روستاهای استان فارس

علی جان صادق پور، مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس گفت: در بارندگی‌های شدید روز‌های گذشته، تاکنون تاسیسات آبرسانی ۵ شهر و ۱۰۱ روستا در ۱۵ شهرستان استان، شامل شهرستان‌های داراب، مرودشت، سرچهان، اقلید، ممسنی، کازرون، کوار، سپیدان، بیضا، بختگان، قیروکارزین، رستم، ارسنجان، استهبان، بوانات و خرمبید دچار خسارت سیل زدگی شده که با توجه به پیش بینی‌های قبلی، در بیشتر این مناطق، تاسیسات آبرسانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به طور موقت مرمت شد و آبرسانی به مردم با کمترین وقفه ادامه یافته است که در تلاش برای تکمیل اقدامات ترمیمی هستیم.

۱ سال پیش
۵۹ فوتی و ۳۰ مفقودی آخرین آمار سیلاب های اخیر

 یعقوب سلیمانی دبیرکل جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای مرداد ماه تا امروز، ۵۹ نفر در استان‌های تهران، سیستان و بلوچستان، لرستان مازندران، مرکزی، کرمان و یزد در وقوع حوادث ناشی از سیلاب‌های اخیر جان باختتند و ۳۰ هموطن نیز در استان‌های مازندران، لرستان، کرمان، تهران همچنان مفقود هستند.

او تعداد شهر‌های درگیر سیل اخیر را ۶۰ شهر عنوان کرد و گفت: ۱۴۰ شهرستان ۵۱۶ روستا هشتاد و پنج محور درگیر سیلاب اخیر هستند.

۱ سال پیش
خسارت میلیاردی سیل به استان یزد
مدیرکل مدیریت بحران استان یزد گفت: باران و سیل، ۶۰۴ هزار میلیارد ریال خسارت به استان یزد وارد کرد.

ملک زاده گفت: در حادثه سیل، به چهار هزار و ۳۵۰ خانه روستایی و چهار هزار و ۲۸۰ خانه شهری از ۲۰ درصد به بالا خسارت وارد شد. بیشترین خسارت‌ها در بافت‌های فرسوده اکبرآباد، چاه ملکی و سر دو راه بوده است.

۱ سال پیش
تخریب ۶۰ خانه مسکونی در کوهرنگ بر اثر وقوع سیل

فرماندار کوهرنگ خسارت وارده به این شهرستان از سیلاب اخیر را قابل توجه اعلام کرد و گفت: بر اثر این رخداد یک هزار و ۵۰۰ راس دام سبک و ۳۰۰ تن ماهی تلف و ۵۰۰ تن محصول کشاورزی تخریب شد.

آقای اکبری افزود: شهرستان کوهرنگ طی ۲ روز پنجشنبه و جمعه با سیلاب مواجه شد که کانون اصلی آن در منطقه بیرگان و کانون دوم در منطقه میهه و روستا‌های اطراف آن بود که در نهایت خسارت‌های قابل توجهی بر منطقه وارد کرد.

۱ سال پیش

سید رضا حسینی فرماندار زرند در جلسه ستاد بحران شهرستان زرند گفت: در برآورد اولیه سیل بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان به بخش‌های مختلف این شهرستان خسارت وارد کرد.

۱ سال پیش

رئیس سازمان اورژانس استان یزد گفت: سیل روز‌های اخیر در استان، هفت فوتی و ۱۰ مصدوم بر جای گذاشت.

۱ سال پیش

بر اثر بارندگی‌های شدید و جاری شدن سیلاب، آب از بند خاکی ایوانکی سرزیر کرد.

۱ سال پیش

رئیس مرکز عملیات اضطراری سازمان مدیریت بحران شهر تهران گفت: مناطق شمالی تهران بیشترین آبگرفتگی و نقاط مرکزی کمترین آبگرفتگی را داشتند.

آخرین وضعیت آبگرفتگی معابر تهران

۱ سال پیش

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون گفت: ۲۱ گروه جهادی در جریان بارندگی‌های شدید شهرستان کازرون جهت کمک به مردم ایفاء نقش کردند.

آمادگی ۳۱ گروه جهادی جهت کمک به سیل زدگان

۱ سال پیش

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: معمولا چنین بارش‌هایی در تهران نداریم، به همین دلیل بارندگی با چنین حجمی شرایط خاصی ایجاد می‌کند.

جوی‌های پایتخت گنجایش این میزان بارندگی را ندارد

۱ سال پیش

فرماندار فارسان گفت: جاری شدن سیلاب و وزش باد شدید خسارت قابل توجهی به مزارع و باغات این شهرستان وارد کرد و برآورد خسارت‌ها از سوی کارشناسان آغاز شده است.

خسارت گسترده سیلاب به بخش کشاورزی فارسان

۱ سال پیش
 
سخنگوی صنعت برق استان اصفهان با اشاره به سیلاب و بارش‌های چند روز اخیر، گفت: در شبکه‌های انتقال و توزیع برق استان اصفهان هیچ خسارتی نداشته‌ایم.

 

۱ سال پیش

استانداری یزد با صدور اطلاعیه‌ای تأکید کرد ساکنان بافت تاریخی برای ایمنی بیشتر فورا منازل خود را ترک کنند.

وضعیت پایدار سیل بندها/ بافت تاریخی یزد فورا تخلیه شود

۱ سال پیش

فرماندار بن با اشاره به بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در این شهرستان به‌ویژه روستای بارده گفت: وسایل زندگی ۲۵۰ خانوار این روستا به‌طور کامل نابود شده است.

از بین رفتن وسایل زندگی ۲۵۰ خانوار روستای بارده در سیل

۱ سال پیش

فرماندار ویژه لارستان گفت: وزش باد و طوفان و باران که لارستان را فرا گرفته، باعث سقوط ۳ پایه فشار متوسط شبکه برق و ۲ پایه روشنایی برق و شکسته شدن بیش از ۵۰ اصله درخت شد.

بیش از ۵۰ درخت بر اثر وزش باد در لارستان شکسته شد

۱ سال پیش

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران گفت: هنوز ۱۰ درصد یک کانال اصلی در تجریش هم پر نشده است.

شایعه سیل در تجریش تکذیب شد

۱ سال پیش

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: بالغ بر ۹۱ میلیارد ریال خسارت سیل به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده است.

خسارت میلیاردی سیل به بخش کشاورزی کازرون

۱ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بیش از ۳ هزار ۵۰۰ نفر در ۱۰۶ شهر و روستای متاثر از سیل در سراسر استان امدادرسانی شدند.

امدادرسانی هلال احمر کرمان به ۳۵۰۰ نفر در سیل

۱ سال پیش

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: این نهاد حمایتی برای جمع آوری کمک‌های مردمی از سوی خیران و نیکوکاران به سیل زدگان استان آمادگی کامل دارد.

آمادگی کمیته امداد چهارمحال و بختیاری برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی به سیل‌زدگان

۱ سال پیش

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: در سامانه بارشی اخیر سد‌های در حال بهره برداری استان نزدیک به ۵ میلیون متر مکعب آگیری کردند.

آبگیری ۵ میلیون متر مکعب سدهای فارس در بارش‌های اخیر

۱ سال پیش

شهردار همدان گفت: با حضور میدانی مجموعه شهرداری همدان آبگرفتگی معابر از ساعت آغاز بارندگی رفع شد.

آبگرفتگی معابر همدان در پی بارش‌های دیشب

۱ سال پیش
روستای بیلقان پس از بارندگی ها
 
 
۱ سال پیش

جانشین فرمانده نیروی انتظامی رفسنجان از کشف جسد دو زن ومرد جوان درسیلاب رفسنجان خبرداد.

 

کشف جسد زن و مرد مسافر در سیلاب رفسنجان

۱ سال پیش
سیلابی شدن جاده نوجان در استان البرز

 

 

۱ سال پیش

فرماندار لردگان گفت: با تداوم بارندگی‌های سیل آسا در چهارمحال و بختیاری، بند‌ها و سد‌های خاکی این شهرستان خسارت ندیده است و در وضعیت مطلوب قرار دارد.

قرارگیری بند‌ها و سد‌های خاکی لردگان در وضعیت مطلوب

۱ سال پیش

بخشدار مرکزی بافق گفت: با توجه به کوهپایه‌ای بودن روستای باجگان بارش ۱۵ دقیقه‌ای در این روستا با پایین آمدن سنگ‌های بزرگ همراه شد.

سیل سنگ در روستای باجگان بافق + تصاویر

۱ سال پیش

فرماندار رودبارجنوب از مسدود بودن محور زهکلوت به پنگ در این شهرستان خبرداد.

مسیر زهکلوت به پنگ بسته است

۱ سال پیش

جانشین ستاد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری قزوین از آماده باش تیم‌های خدمات شهری برای مقابله با آبگرفتگی معابر شهری و وقوع سیلاب خبر داد.

آماده باش تیم های خدمات شهری قزوین برای مقابله با آبگرفتگی

۱ سال پیش

فاطمی گفت: سیل اخیر در استان یزد به بیش از ۱۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان خسارت وارد کرد.

خسارت شدید سیل به واحد مسکونی در یزد

۱ سال پیش

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: محور «باغچه سادات» که به علت رانش زمین مسدود شده بود، با تلاش تیم‌های راهداری و دستگاه‌ها بازگشایی شد.

محور «باغچه سادات» بازگشایی شد

۱ سال پیش

مردمیانسال فردیسی که در داخل خودرو مبحوس شده بود با تلاش عوامل آتش نشانی این شهرستان از داخل آبگیر شهرک وحدت نجات یافت.

نجات مردی از داخل آبگیر شهرک وحدت

۱ سال پیش

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان شهربابک از نجات چهار مفقود شده در سیل این شهرستان خبر داد.

مفقودی های سیل شهربابک نجات یافتند

 

۱ سال پیش

سد انحرافی اهرم در پی بارش‌های اخیر در استان بوشهر سرریز شد.

سد «اهرم» سرریز شد

۱ سال پیش
رودخانه داوران در رفسنجان پس از چندین سال خشکسالی، زنده شد

رودخانه داوران در رفسنجان پس از چندین سال خشکسالی، زنده شد

 

۱ سال پیش

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر ادامه بارندگی و شدت بارش‌ها طی روز‌های آینده، گردشگران و هم استانی‌ها از تردد و توقف در برخی محور‌های گردشگری استان با احتمال وقوع سیل جدا خودداری کنند.

گردشگران از تردد در مسیر‌های گردشگری با احتمال وقوع سیل خودداری کنند

۱ سال پیش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: جاری شدن سیلاب به جاده روستای چنداب گرمسار خسارت زد.

خسارت‌های سیلاب در جاده‌های ایوانکی و گرمسار

۱ سال پیش

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از سالن های ورزشی این دستگاه با مساحت ۷۰۰ متر مربع در روستای بارده به منظور اسکان سیل زدگان فراهم شده است.

۱ سال پیش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از جاری شدن سیلاب در چهار روستای دیگر شهرستان طالقان خبرداد .

وقوع سیل در چند روستای طالقان

۱ سال پیش

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در محله امامزاده داوود هشدارها را داده بودیم اما مردم تخلیه نکردند، این حجم آسیب هم بخاطر همین است.

۱ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: در حادثه سیلاب اخیر ۱۸۱ تیم عملیاتی در قالب ۸۴۰ نیرو با ۱۵۰ دستگاه خودرو به‌ مردم امداد رسانی می‌کنند.

تخلیه ۵ روستا در شهرستان‌های فارس/تخلیه آب از ۱۳۹ واحد خانه

۱ سال پیش

فرماندار گچساران گفت: جاده کمربندی شهر دوگنبدان که بر اثر ریزش کوه مسدود شده بود بازگشایی شد.

۱ سال پیش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی درباره احتمال سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر در استان هشدار داد.

۱ سال پیش

رئیس مرکز پیش بینی هواشناسی کرمان گفت: رگبار پراکنده باران و احتمال سیل برای ساعات بعد از ظهر در نیمه غربی و مرکز استان پیش بینی می‌شود.

بارش‌های سیل آسا همچنان میهمان کرمانی هاست

۱ سال پیش

استاندار تهران گفت: از صبح امروز محور‌های محدوده فیروزکوه برخی بسته است، اما محور اصلی دسترسی به روستا‌ها باز شده است.

مفقودی‌های سیل فیروزکوه به ۴ نفر کاهش یافت

۱ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قزوین گفت: ۱۰ تیم عملیاتی جمعیت هلال جمعیت استان با تجهیزات فنی جهت خدمت رسانی به آسیب دیدگان سیل استان تهران اعزام شدند.

امدادرسانی هلال‌احمر قزوین در سیل امامزاده داود تهران

 

۱ سال پیش

کارشناس هواشناسی استان یزد، از ادامه بارش‌های مانسون به صورت خفیف‌تر در استان خبر داد.

تداوم بارش‌های مانسون در استان یزد

۱ سال پیش

طغیان رودخانه‌های فصلی تمام مسیر‌های دلگان سیستان و بلوچستان را بست.

طغیان رودخانه‌های فصلی در دلگان

۱ سال پیش

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از تحویل جسد ۴ فوتی‌ سیل به پزشکی قانونی شهرستان نوشهر چالوس خبر داد.

تحویل جسد ۴ فوتی سیل به پزشکی قانونی نوشهر چالوس

۱ سال پیش

رئیس هلال احمر گرگان گفت: به ۱۵۶ حادثه دیده از سیل در گرگان امدادرسانی شد.

امدادرسانی به ۱۵۶ حادثه دیده از سیل در گرگان

 

۱ سال پیش

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز اعلام کرد که بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب، خسارت سنگینی به زیرساخت‌های برق در محدوده تحت مدیریت این شرکت وارد کرده است.

خسارات سنگین بارش‌ها به شبکه‌های برق مناطق سیل زده فارس

۱ سال پیش

کولیوند گفت:به علت مسدود بودن مسیر جاده‌ای در مناطق سیل زده فیروزکوه و دماوند به وسیله قطار اقلام امدادی به این مناطق فرستاده شد.

آخرین اخبار سیل و بارش ها در کشور

۱ سال پیش

سیلاب و باد شدید ۲۰۰ چادر عشایر چهارمحال و بختیاری را تخریب کرد.

تخریب ۲۰۰ چادر عشایری در پی وقوع سیلاب و باد شدید

۱ سال پیش

رئیس پلیس راه استان البرز از مسدود شدن جاده کرج - چالوس در محدوده این استان به علت ریزش کوه خبرداد.

ریزش کوه جاده کرج - چالوس را مسدود کرد

۱ سال پیش

کارشناس هواشناسی گلستان گفت:بارندگی تا اواسط هفته جدید گاهی به صورت رگباری در استان ادامه خواهد داشت.

تداوم بارش باران در گلستان/ثبت ۳۷ و نیم میلیمتر بارش در النگدره گرگان

۱ سال پیش

رئیس پلیس راه مازندران از بسته بودن محور کندوان و آزادراه تهران- شمال خبر داد.

 

بسته بودن محور کندوان و آزادراه تهران- شمال

۱ سال پیش

اداره کل هواشناسی هرمزگان درباره تداوم فعالیت سامانه فصلی مونسون و وقوع ناپایداری جوی و دریایی در سطح استان هشدار سطح زرد صادر کرد.

هشدار زرد هواشناسی هرمزگان درباره تداوم فعالیت سامانه مونسون

۱ سال پیش

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: ۳۷۰ نفر اسکان اضطراری یافتند و اقداماتی برای نجات افراد از سیل انجام شد که درپی آن حدود ۶۰ نفر عشایر از سیلاب در استان اصفهان نجات پیدا کردند.

اسکان اضطراری ۳۷۰ نفر و نجات ۶۰ نفر از سیل دراستان اصفهان

۱ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از کشف پیکر ۶ تن و جستجو برای یافتن ۱۰ مفقودی خبر داد.

افزایش قربانیان سیل در مازندران به ۶ تن

 

۱ سال پیش

هواشناسی مازندران درباره وقوع بارش‌های رگباری و جاری شدن سیلاب تا روز دوشنبه در استان هشدار داد.

مازندران همچنان در معرض سیلاب

 

۱ سال پیش

معاون استاندار کرمان در جلسه ستاد مدیریت بحران زرند گفت: شرایط ناپایدار جوی تا اواسط هفته وجود دارد و نباید عادی انگاری موجب افزایش مشکلات شود.

پرهیز از عادی انگاری درخصوص شرایط جوی ضرورت دارد

۱ سال پیش

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به ۵۲۰۷ نفر آسیب دیده در سیل و آبگرفتگی استان خبر داد.

امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر سیل زده در سیستان و بلوچستان

۱ سال پیش

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: برآورد اولیه خسارت بارندگی‌های سامانه مونسون به راه‌ها بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است .

 

خسارت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومانی مونسون به راه‌های سیستان و بلوچستان

۱ سال پیش

مدیرکل راه آهن فارس موضوع تخریب ریل راه آهن حدفاصل خرم‌بید تا اقلید را تکذیب کرد و گفت: چنین موضوعی صحت ندارد.

تخریب ریل راه آهن حدفاصل خرم‌بید تا اقلید تکذیب شد

 

۱ سال پیش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
هشدار هواشناسی رو ب اوناییی بدین که میرن کنار روخونه ها وا میستن عکس میلم می گیرن ن ب ما که از خونه بیرون نمی ریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
از سیل نمیریم از این مشکلات زیاد مملکت و اقتصادی خاهیم مرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
هر جای دنیا برای این همه بارون برنامه ریزی می کنند و هدایت میکنند پشت سد ها برای کشاورزی و تولید برق و ...
اینجا هم همه مسئولین خوابند و بی سواد تا بارونی میاد یکی یکی از بالا دستور فوری میدن آماده باشید شهرها را سیل خراب کرد جلسه میذارن چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۳:۰۴ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
برای نگهداشت آب باران وسیلاب ها باید فوری سد احداث شود تا آب سدها برای رونق اشتغالزایی میلیونها نفر وکشاورزی ذخیره شود.سیستان بلوچستان نیاز به سد دارد اگر در مسیل سیلاب های اخیر از سال قبل در پی بارندگی های سال قبل سد احداث شده بود امروز تمام مردم سیستان و بلوچستان به امر کشاورزی مشغول می شدند.اب سدها برای معادن بسیار عالیست حتی آب سیلاب ها پس از تصفیه در کارخانه های فولاد.مس.وسایر قابل استفاده است.امیدواریم استانداران همه استان‌ها تلاش خودرا برای احداث سدهای خاکی در مسیل های اخیر عملی نمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
زیرساخت هاش فراهم نیست. نخبگان کشور باید ورود کنند و مهندسی کنن از زیرساخت تا روساخت باید اصلاح بشه.
Iran (Islamic Republic of)
نیمایی
۱۷:۰۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
همون سد عامل خشکسالی هست چندان هم جلوی سیل نمیگیره .هر چی بارون میاد پشت سد بخار میشه سد سازی زیاد خوب نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
وقتی میرید ۱۷۰۰ سگ میکشید خدا بهتون رحم نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
تمام خسارات جانی ومالی که دراین سیل به مردم ایران وارد شد، نتیجه بی تدبیری واهمال وتصمیمات غیر اصولی وغیر کارشناسی، مسؤلین .دراین چهل سال باتوجه به فرصت کافی که مسؤلین امر داشتند، به توصیه های افراد باسواد ودلسوز کشور ازجمله مرحوم پرفسور کردوانی، توجههی نکرده وساخت وسازهای مناسب برای جلوگیری ازخسارات حوادث طبیعی انجام نگرفت ویا ناقص وبی اثر بود!؟!!! ازجمله این سیل که باران رحمت اللهی ونعمت اللهی برای کشور خشکی مانند ایران بود، مسؤلیت آنرا به عذاب تبدیل کردند!؟؟ این حجم ازآب باید به آبهای زیرزمینی، به طرف مسیل ها وخشکرودها و سدهای انحرافی هدایت می شد وسدهای کشور درزمان کم آبی، لایروبی می شد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
لطفا حق گمرک را از روی ماشین خارجی حذف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سیل نتیجه از بین رفتن پوشش گیاهی و جنگل است . سیل نتیجه تصرف غیر قانونی بستر و حریم رودخانه هاست و ...
بیایید دست در دست هم دهیم و محیط زیست کشور عزیزمان را حفظ کنیم تا در آینده از سیل و خطرات آن در امان باشیم.

به قول ناصر خسرو :
چون نیک نگه کرد و پر خویش بر او دید گفتا: «ز که نالیم که از ماست که بر ماست.»
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
دست در دست هم نهیم به مهر
میهن خویش را کنیم آباد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
کاشکی بجای موشک ساختن که فقط از خودتون مراقبت کنید، کمی هم به فکر زیر ساختهای شهرها بودید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
شعور هم خوب چیزیه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
اینو به بهارستانی ها بگو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
موشک و بحث دفاعی چیز دیگست و زیرساخت ها بحث دیگه، مسائل رو با هم قاطی نکنید. هر کدومش نباشه خصوصا بحث دفاعی دیگه زیرساختی باقی نمیمونه که بخوای زندگی کنی.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۲۱:۵۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خدای بزرگ نعمتش را بر بندگانش در سالی خشک فرستاد اما مدیریت ماها در کنترل آبهای شیرین باران بد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
عاقبت بی حجابی و رعایت نکردن حجاب = خشم خداوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
عاقبت سگ کشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
هدفت از گفتن این حرفهاچیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
من همیشه یک سوال دارم در مورد بروز سیل
آیا راهی نیست که کانال های عمیق کنده شود و این روان آب ها به آن کانال ها ریخته شوند و سپس وارد سد یا تالاب یا رودخانه یا دریاچه ها سرازیر شود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خوشم یماد سیل راه خودشو پیدا می کنه و هر کسی به حریم رودخانه های طبیعی تجاوز گرده الان داره جریمه این تجاوز گری را پس میده- نباید در مسیر رودخانه ها که هزاران سال هست محل عبور آب های مازاد هست با ساخت و ساز و دیوار چینی از بین برد- طبیعت راه خودشو باز می کنه حتی اگر به قیمت جان انسان ها یا مخلوقات دیگر باشه- حکمت خدا نه تو دانی و نه من
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
وزارت جهادکشاورزی و وزارت نیرو از مقصرین اصلی بروز سیلهای ویرانگر هستند !!!
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۴:۲۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
به خیر بگذره به لطف خودش انشاالله به لطف خودش در هر شری خیری ودر هر خیری شری است خودش میدونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
اتحاد مردم و مسئولین در حل مشکلات واقعا زیبا و گره گشا بود. دم همه زحمت کشه گرم خدایی از هلال احمر و راهسازی تا پلیس و بسیج، ایول خدایی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
محکومیم به خشکسالی یاسیل!!! آیا این بلای طبیعی است یا بی تدبیری مسوولین؟؟چرا قدیم برف وباران زیاد تر بود ولی هرسال سیل نمی شد؟؟آیا به دلیل ان نبود به روش سنتی آب را مدیریت می کردند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
مسئولین خواب بودن سیل اومده بیدار شدن کدوم اتحاد ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
قبل حادثه باید به فکر بودن این همه انسان بی گناه کشته یا آسیب نبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

قرآن کریم ، سوره دود ، آیه ۲۹ :

فَمَا بَكَتۡ عَلَيۡهِمُ ٱلسَّمَآءُ وَٱلۡأَرۡضُ وَمَا كَانُواْ مُنظَرِينَ (٢٩)
نه آسمان بر آنان گريست و نه زمين، و نه به آنها مهلتى داده شد!

عهد الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سلام
این کار درستی نیست که بعد از هر حادثه ای یک آیه از قرآن میگذارید و به این حوادث مرتبط می کنید. این کار نه مومنی را شاد می کند و نه کافری را مومن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سوره دود کجاست؟؟!!!! این آیه که نوشتی مال سوره الدخان است که اسم دیگرش جاثیه یا رخرف است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
در بلایای طبیعی به جای آرامش به مردم، فکر میکنید از همه بهترید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
ضمنا، من مطمینم اسم قبلیت اشراقی بود. چرا هی اسم عوض میکنی؟ نکنه میترسی خود واقعیتو نشون بدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
به به، اشراقی، مدتی خبری ازت نبود؟ چرا اسم عوض میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
لطفا وقتی توی هفت هشتاد یا جای دیگه کمک به سیل زده ها یا هرچیز دیگه میزنید مال هر استانی رو جدا کنید ممنون میشم باشگاه پی گیر بشه چون آبی که در خانه رواست ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خدا را شکر باران و رحمت الهی نازل شد تا دولت و مجلس از فکر بازنشسته ها خارج بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
رسانه های بیگانه نوشتن سیل در چله تابستان در ایران با ارمغان مرگ و ویرانی یکی نیست بگه احمق فقط چند ساعت نیست تو یک ایالت آمریکا سیل اومده فعلا ۲۵ تا کشته داده کلی کشته و مفقودی هم داره پس دهنتون رو ببندید حداقل به فضل الهی سدهامون پرشده تا کور بشید شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
کاری به رسانه بیگانه و داخل ندارم ندارم ولی مقدار بارون آمریکا و اونی که تو ایران میباره یکی است مقایسه میکنی شهر سازی داخل ایران فاجعه است با کوچک ترین بارون آب گرفتگی و سیلاب راه میوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
به خاطر باران خدارا شکر ولی تو آمریکا خشکسالی نیست مرگ مردم عادی هم ظاهرا خیلی براشون مهم نیست ولی ایران که خشکسالی داره چرا نباید برای ذخیره آب فکر کرده باشن چرا هر چندسال یکبار خرج امداد پس ازسیل می کنند ولی برای پیشگیری کاری نمی کنند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سیل تو کنتاکی آمریکا تازه اومده ۲۵ نفر کشته شدن هنوزم کشته و مفقودی دارن حالا هی گیر میدن به ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خدای بزرگ نعمتش را بر بندگانش در سالی خشک فرستاد اما مدیریت ماها در کنترل آبهای شیرین باران بد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سلام ،

قرآن کریم ، سوره دود ، آیه ۲۹ :

فَمَا بَكَتۡ عَلَيۡهِمُ ٱلسَّمَآءُ وَٱلۡأَرۡضُ وَمَا كَانُواْ مُنظَرِينَ (٢٩)
نه آسمان بر آنان گريست و نه زمين، و نه به آنها مهلتى داده شد!

عهد الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
تو اشراقی نبودی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۶ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
چنین بارشی در پاییز و زمستان و بهار نبود
ترسناک بود
خدا خیر بده به امدادگران که دائماً در تلاش اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
ما که پریشب رفتیم اما نیمه را برگشتیم چون هوا بارانی بود و ب قول دولت دید افقی کم بود واسه همی برگشتیم از بریدیگی دور زدیم خدا ب داد مردم برسه در این روز شب هاییی بارانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
شک نکنید این ضرر های مالی و جانی که به مردم وارد شده است هم عذاب الهی و هم امتحان الهی است،مردم ما متاسفانه از فطرت الهی دور شده ایم و خدا را درنظر نمی گیریم
این یک هشدار است،برنگردیم منتظر عذاب های دیگر خواهیم بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خساراتی که مردم حقشون نبود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سیل بلای طبیعیه دیگه دست کسی نیست!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سیل وتابستون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
کمی در مورد آب و هوای موسمی (فصلی ) مطالعه بکنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
سیل وتابستون عجیب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
چه مدیریتی درزمینه کاهش خسارات حوادث طبیعی وغیر طبیعی انجام دادند!!!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خواهشا این آب را مدیریت کنید تا ذخیره بشه هدر نره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
نتیجه باور کردن ابرها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
فکر کردن و حرف زدنم خوبه کشورهای دیگه هم باور کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
کاش این دانش را کشور ما داشت اصلا در جغرافیای ایران فعلا این کار امکانپذیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
معادل فارسی دیسپاچینگ= توزیع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خدای بزرگ نعمتش را بر بندگانش در سالی خشک فرستاد اما مدیریت ماها در کنترل آبهای شیرین باران بد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خدای بزرگ نعمتش را بر بندگانش در سالی خشک فرستاد اما مدیریت ماها در کنترل آبهای شیرین باران بد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
خدای بزرگ نعمتش را بر بندگانش در سالی خشک فرستاد اما مدیریت ماها در کنترل آبهای شیرین باران بد بود .
خدای بزرگ نعمتش را بر بندگانش در سالی خشک فرستاد اما مدیریت ماها در کنترل آبهای شیرین باران بد بود .
خدای بزرگ نعمتش را بر بندگانش در سالی خشک فرستاد اما مدیریت ماها در کنترل آبهای شیرین باران بد بود .
خدای بزرگ نعمتش را بر بندگانش در سالی خشک فرستاد اما مدیریت ماها در کنترل آبهای شیرین باران بد بود .
خدای بزرگ نعمتش را بر بندگانش در سالی خشک فرستاد اما مدیریت ماها در کنترل آبهای شیرین باران بد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
چند بار باید یک اشتباه تکرار شود ؟!!
حدود 10 سال قبل وزارت جهاد کشاورزی ، آبخیزداری را تعطیل کرد !
از آن زمان به بعد شاهد سیلهای ویرانگر در بسیاری از استانها هستیم! این در حالی است که منابع آبی زیر زمینی که طی سالیان متمادی فقیر شده اند ، نیاز مبرم به تغذیه شدن دارند و ما به راحتی فرصت ها را تبدیل به تهدید می کنیم !!!
وهر بار فقط به دنبال ترمیم خرابیها و خسارات هستیم !!!
در حالیکه ، در کنار ترمیم خرابیها باید برای اجرای طرحهای زیر بنایی نیز اقدام کنیم و....
انشاءالله که کمیسیونهای تخصصی مجلس هم بیدار شوند !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
وزرای حاج حسن به آبخیزداری اعتقاد نداشتن ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
قرآن کریم ، سوره دود ، آیه ۲۹ :

فَمَا بَكَتۡ عَلَيۡهِمُ ٱلسَّمَآءُ وَٱلۡأَرۡضُ وَمَا كَانُواْ مُنظَرِينَ (٢٩)
نه آسمان بر آنان گريست و نه زمين، و نه به آنها مهلتى داده شد!

عهد الله.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
ای منافق، میدونم اسمت اشراقی هست. با استفاده از قرآن در این دوران سعی در ایجاد اسلام هراسی داری. مطمینم با شبکه موساد در ارتباط هستی. اعضای تیم ما بالاخره پیدات میکنن و حقتو میذارن کف دستت‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
یعنی چی، موظورت چیه؟!