دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران گفت: جشنواره ملی پسته ایران در مهرماه امسال در صورت نبود محدودیت‌های کرونایی، به صورت حضوری و با برنامه‌های متنوع برگزار می‌شود.

 زارع‌زاده گفت: این جشنواره با هدف ایجاد شور و نشاط در مردم، معرفی دامغان و پسته دامغان، سپاسگزاری از لطف خداوند برگزار می‌شود.

دبیر نهمین جشنواره ملی پسته ایران با اشاره به دستاوردهای برگزاری جشنواره پسته در سال‌های گذشته گفت: علاوه بر معرفی دامغان و سوغات این شهرستان، دستاوردهای علمی شایان توجهی در رابطه با موضوع پسته احصا و بیش از ١٠٠ ایده، نظر و ابداع در رابطه با پسته دریافت شد.

زارع‌زاده، فراهم شدن شرایط نگهداری پسته تازه به مدت ٢ ماه را از جمله دستاوردهای علمی این جشنواره بیان کرد و افزود: این روش کمک بزرگی به صادرات پسته می کند.

وی با اشاره به اینکه تولید مواد غذایی از پسته، پماد روغن پسته از جمله دستاوردهای کمیته علمی این جشنواره است، گفت: امسال هم نمایشگاه بزرگی از صنایع‌دستی و صنایع کشاورزی با حضور سایر استان‌ها هم‌زمان با برگزاری جشنواره برپا می‌شود و فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است.

وی از دیگر برنامه‌های امسال نهمین جشنواره ملی پسته را برگزاری همایش سرمایه‌گذاران، فراخوان ایده‌های بزرگ، تجلیل از باغداران و سرمایه‌گذاران نمونه، اجرای برنامه‌های هنری، همایش ملی پسته و کشاورزی با حضور سفرای پنج کشور، مدیران کشوری و استانی و مردم علاقمند عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.