معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسه‌ای محوریت دستگاه های مربوطه در خصوص ضابطه مند کردن فعالیت ۸ واحد بدون مجوز بند امیرشاه برگزار و تصمیم گیری‌های لازم اتخاذ شود.

طالبی، در جلسه گروه کاری فرهنگی و اجتماعی که با دستور کار بررسی روند صدور مجوز فعالیت کافی شاپ‌ها برگزار شد، گفت: صدور مجوز کسب و کار‌ها از آنجا که با اشتغالزایی شهروندان مرتبط است از اهمیت بالایی برخوردار است لذا به دنبال محدود کردن هیچ کسب و کاری نیستیم، اما فعالیت آن‌ها باید ضابطه‌مند باشد.

او افزود: برای ضابطه‌مند کردن هر کسب و کاری قانون‌هایی وجود دارد که باید طبق آن چارچوب فعالیت کنند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: اخذ تعهدات مکتوب اولیه از درخواست کنندگان و ارائه تذکرات لازم به هنگام صدور مجوز باید در دستور کار قرار گیرد.

طالبی با بیان اینکه کلاس‌های آموزشی ویژه متولیان کافه سراها، سفره خانه‌ها و اماکنی از این قبیل باید برگزار شود، بیان کرد: باید درخصوص زمان فعالیت کافه سرا‌ها و سفره خانه‌ها نظارت کافی صورت پذیرد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که دستگاه‌های متولی باید نظارت‌های تخصصی، سرزده و مشترک از قهوه سرا‌ها و سفره خانه‌ها را در دستور کار قرار دهند، گفت: استعلام صدور مجوز این اماکن باید به صورت دستی توسط اتحادیه، از پلیس اماکن انجام شود.

او با تأکید بر اینکه مجمع امور صنفی به اتحادیه تابلو سازان ابلاغ کند که بدون اخذ مجوز کتبی از فرهنگ و ارشاد اسلامی حق ساخت تابلو برای اصناف را ندارند، اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز باید یک نسخه از مجوز را به فرد و نسخه دیگر را به اتاق اصناف تحویل دهد.

طالبی گفت: جلسه‌ای با محوریت فرمانداری شهرستان بیرجند و با حضور اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و گردشگری، پلیس اماکن، پلیس راهنمایی و رانندگی، اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه در خصوص ضابطه‌مند کردن فعالیت ۸ واحد بدون مجوز بند امیرشاه برگزار شود و تصمیم گیری‌های لازم اتخاذ شود.

برچسب ها: کسب و کار ، اشغالزایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.