طرح بصیرت عاشورایی از ابتدای ماه محرم در خراسان جنوبی آغاز و تا پایان ماه صفر نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: این طرح با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه برگزار می‌شود.

او افزود: برنامه‌های دهه نخست ماه محرم از ۸ مردادماه آغاز و تا ۲۰ مردادماه همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) در بقاع متبرکه استان ادامه دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سخنرانی و عزاداری ایام محرم در ۵۵ بقعه برگزار می‌شود گفت: همچنین اجرای مراسم "لبیک یا حسین" تعویض پرچم با بیرق عزای سید و سالار شهیدان همزمان با اول محرم با حضور هیئت‌های مذهبی در ۲۴ بقعه استان برگزار می‌شود.

او اظهار کرد: ویژه برنامه همایش نوجوانان حسینی "احلی من العسل" همزمان با روز ۶ محرم با هماهنگی ادارات آموزش و پرورش و دارالقرآن‌ها در ۲۲ بقعه اجرا می‌شود.

حجت الاسلام بخشی پور ادامه داد: ویژه برنامه شیرخوارگان حسینی در ۲۴ بقعه، اجرای مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان در ۴۷ بقعه، مراسم شب شهادت امام سجاد (ع) در ۲۸ بقعه و مراسم همایش رهروان زینبی ویژه بانوان در ۲۳ بقعه استان برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه کاروان‌های عزا با اجرای مداحان و ذاکران جوان و نوجوان به سمت بقاع متبرکه در ۵۱ بقعه راه اندازی می‌شوند گفت: همچنین اطعام عزاداران حسینی از محل موقوفات با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در ۲۲ بقعه استان انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار