مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از شهروندان خواست برای نذورات محرم از ظروف یکبار مصرف با منشاء گیاهی استفاده کنند.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به ایام محرم و اینکه یکی از سنت‌های پسندیده‌ی مذهبی در این ایام، اطعام نیازمندان و پذیرایی از عزاداران حسینی است، و به دلیل استفاده از ظروف یکبار مصرف و تجمع زباله، آسیب‌های جدی به محیط زیست وارد می‌شود به شهروندان و عزاداران توصیه می‌کنیم با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی در شرایط بیماری کرونا به استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و کاغذی و جمع آوری و مدیریت پسماند‌های تولیدی توجه ویژه داشته باشند.

او در خصوص توصیه‌های زیست محیطی برای حفظ سلامت عزاداران حسینی در ایام محرم افزود: هر ساله با فرا رسیدن ایام محرم و صفر حجم زیادی از نذورات در ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف در مساجد، هیات‌ها و تکایای مذهبی در سطح استان توزیع می‌شوند و با توجه به اینکه تماس این ظروف با غذای گرم و چرب، خاصیت اسیدی ایجاد کرده و مواد بسیار خطرناکی تولید می‌کند و تهدیدی برای سلامت شهروندان محسوب می‌شود، لذا توصیه می‌شود شهروندان از ظروف یکبار مصرف با منشا گیاهی استفاده کنند.

حاتمی افزود: شهروندان در توزیع چای و یا هر نوع نوشیدنی دیگر از لیوان‌های یکبار مصرف کاغذی یا با پایه گیاهی بهداشتی استفاده کنند.

ضرورت دارد پس از توزیع و مصرف نذورات، هیات ها، مساجد، تکایا با همکاری عموم شهروندان فهیم نسبت به جمع آوری ظروف استفاده شده اقدام کنند.

او گفت: شهروندان از رها نمودن ظروف در محل خودداری کنند. ضمن اینکه ضروری است مسئولان هیات‌ها و تکایا در جمع آوری این ظروف در محل توزیع، نظارت لازم را اعمال کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان نیز از ائمه جماعات مساجد خواست تا در جلسات و سخنرانی‌های مساجد در انتقال مفاهیم کاربردی محیط زیستی به عزاداران حسینی تلاش نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار