مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: تا پایان سال با بهره برداری از ۶۰۰ واحد صنعتی دراستان برای هفت هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

امیررضا رجبی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: طی سه ماهه نخست امسال ۹۶ طرح صنعتی با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسیده است که از این طریق برای هزار و ۹۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شد.

او افزود: هشت درصد از اشتغال صنعت در کشور مربوط به خراسان رضوی است که این مهم در حوزه معدنی به ۱۲ درصد می‌رسد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی گفت: از پنج هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی، معدنی و تولیدی در استان ۳۷۰ واحد راکد هستند که ۲۰ واحد آن در شهرستان بردسکن است و طی امسال مشکلات تمامی واحد‌ها بررسی و تعیین تکلیف خواهند شد.

رجبی با اشاره به این که ۱۲ واحد صنعتی راکد طی سه ماهه نخست امسال وارد چرخه تولید خراسان رضوی شده اند اظهار داشت: در همین مدت ۴۸۰ جواز تاسیس به ارزش ۱۹ هزار میلیارد تومان صادر شده است که طی دو سال آینده عمده این واحد‌ها به بهره برداری می‌رسد و با اقدامات انجام شده خام فروشی تا حد زیادی کاهش یافته است.

وی با بیان این که در چارچوب آمایش سرزمین که به تصویب مجلس هم رسیده، ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های هر منطقه مشخص شده که در بردسکن عمده ظرفیت، در زمینه صنایع معدنی است از این رو توسعه صنایع مرتبط با صنایع معدنی جزء اولویتهاست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی با اشاره به راه اندازی سامانه جامع بانکی در حوزه صنعت، معدن و تجارت افزود: شفافیت در سامانه جامع تجارت مورد تاکید است و فضا برای کسب و کار سالم مهیاست از این رو در این راستا طی جلسه‌ای با بانک‌های عامل استان خراسان رضوی، سامانه‌ای تحت عنوان هدایت اعتبار برای شفاف سازی تسهیلات و اعتبارات راه اندازی می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های بردسکن، کاشمر، خلیل آباد و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در حوزه اشتغال گفت: ۳۷ بانک در کشور با نام‌های مختلف فعالیت می‌کنند در حالی که باید سه نوع بانک ارزی، ریالی و خاص داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین با اظهار تاسف از این که بانک‌ها کاری جز پولشویی و تجارت ندارند افزود: بانک‌ها خود در حوزه خرید و فروش فعالیت می‌کنند به طوری‌که یک بانک در خیابان کوچکی در تهران سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه زمین و فضا دارد و این یعنی بانک‌ها وارد خرید و فروش و تجارت شده اند.

وی ادامه داد: باید مشخص شود طبق قانون چند درصد از درآمد معادن به شهرستان می‌آید و در کجا سرمایه گذاری می‌شود باید برای فرآوری محصولات معدنی سرمایه گذاری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.