مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی از واگذاری ۷۵۰۰ هکتار زمین پارسال به شرکت‌های دانش بنیان این استان خبر داد.

علی بهرامی زاده گفت: در سال ۱۴۰۰ با رویکرد واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی با اولویت شرکت‌های دانش بنیان، هفت هزار و ۴۵۵ هکتار زمین در انعقاد قرارداد‌هایی با این شرکت‌ها به ۲۰ طرح فناورانه در شهرک‌های صنعتی چناران و کاویان (فریمان) واگذار شد.

او گفت: زمینه فعالیت این طرح‌های صنعتی تولید محصولات فلزی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی، نانواکسید روی و آهن اسفنجی است که با سرمایه گذاری پنج هزار و ۸۲۵ میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال و پیش بینی اشتغالزایی برای ۵۹۳ نفر در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: راهبرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در واگذاری زمین از سال ۱۴۰۰ تاکنون اولویت دادن به شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی است که البته باید دارای مجوز از معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری یا طرح‌های فناورانه معرفی شده از سوی دانشگاه‌ها باشند.

بهرامی زاده گفت: در حال حاضر ۵۰ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۴۲ شهرک و ناحیه صنعتی فعال و در حال واگذاری زمین به واحد‌های تولیدی است.

او گفت: سال گذشته ۹۹ طرح صنعتی با سرمایه گذاری هفت هزار و ۶۳۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای چهار هزار و ۳۵۸ نفر در گستره ۴۹ هکتار در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان به بهره برداری رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.