وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به خراسان رضوی طی نشستی مشکلات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی در این سفر یک روزه مورد بررسی قرار گرفت.

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر به خراسان رضوی از دو طرح فولادی در حال اجرا و ناحیه صنعتی جدید در شهرستانهای تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه دیدن کرد و طی نشستی مشکلات و دغدغه‌های فعالان اقتصادی در این سفر یک روزه مورد بررسی قرار گرفت.

فاطمی امین، دکتر محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه زاوه و مه ولات و همچنین دکتر محتشمی پور؛ معاون امور معادن و فرآوری وزارت صمت، مهندس رجبی؛ مدیر کل صمت استان و جمعی از مسئولان شهرستان مه ولات دقایقی پیش به منظور پیگیری و رفع مشکلات واحد‌های صنعتی از شهرک صنعتی شهرستان مه ولات بازدید کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز، با حضور در محل ساخت طرح صنعتی فولاد ماهان سپهر البرز در تربت حیدریه مشکلات راه اندازی این طرح را بررسی کرد.

زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه دربازدید از این طرح گفت : این مجتمع با ظرفیت اسمی ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی و۷۵۰ هزار تن شمش آلیاژی در سال در ۵۵۰ هکتار زمین جا نمایی شده است.

او گفت اشتغال این مجتمع ۲۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم خواهد بود.

زنگنه گفت: حقوق ۳ مجتمع فولاد این شهرستان تضییع شده است و از وزیر صمت درخواست میکنم نسبت به تامین خوراک و تخصیص مواد اولیه این مجتمعها پیگیری نماید.

 زیرساخت های مورد نیاز در شهرک ها باید برای سرمایه گذاران آماده شود

 وزیر صمت در بازدید از ناحیه صنعتی زاوه گفت: یکی از نکاتی که برای همه سرمایه گذاران باید آماده شود زیر ساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی است که باید علاوه بر اینکه زمین مورد نیاز فراهم میشود انشعابات آب، برق، گاز و... نیز باید فراهم شود.

سبد رضا فاطمی امین گفت: ضوابط و قوانین در این حوزه باید به صورت کامل بازنگری شود، در سال آینده و در فروردین ماه تلاش خواهد شد که علاوه‌بر اصلاح ضوابط و کاهش مراحل اداری در حوزه تخفیفات در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران شفافیت‌های لازم انجام شود.


او گفت: دولت از احداث شهرک‌های صنعتی خصوصی استقبال و حمایت میکند و تلاش خواهیم کرد که با کمترین هزینه زیر ساخت‌های تولید فراهم شود و مجوز‌های شهرک‌های خصوصی در اسراع وقت و در کمترین زمان ممکن صادر شود.

سید رضا فاطمی امین گفت: طی بررسی‌های به عمل آمده در اکثر شهر‌ها امکانات وزیر ساخت‌های شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی فراهم است، اما نقص‌هایی در آن مشاهده میشود و دولت تلاش خواهد کرد تا در شهر‌هایی که استقرار شهرک‌های صنعتی به اندازه کافی هست و همچنین در شهر‌هایی که متقاضی راه اندازی شهرک‌ها وجود دارد کلیه زیر ساخت‌ها را فراهم کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۱۲:۳۰ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام لااقل تربت جام هم میامد شهرک صنعتی تربت و مشکلات رو میگفتیم
آخرین اخبار