فعالان بحرینی پویش اینترنتی گسترده‌ای در همبستگی با شیخ علی سلمان که در زندان‌های رژیم آل خلیفه دربند بسر می‌برد، راه اندازی کردند.

فعالان بحرینی و کشور‌های عرب حاشیه خلیج فارس، پویش اینترنتی گسترده‌ای در همبستگی با شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین که در زندان‌های رژیم این کشور دربند بسر می‌برد، راه اندازی کردند.

فعالان توئیتری کلیپ‌هایی ویدئویی از دبیرکل الوفاق منتشر کردند که در آن وی خواستار اصلاحات و عدالت شده است و تأکید کردند که پایبندی وی به خواسته‌های مردمی دلیل واقعی دستگیری وی است.

شیخ حسین الدیهی، معاون دبیرکل الوفاق گفت: دستگیری و محکومیت شیخ علی سلمان به ۲۹ سال حبس، فساد و عدم استقلال دستگاه قضایی بحرین را آشکار کرد و همان گونه که سازمان‌های بین المللی تاکید کرده اند عدالت دروغین در این رژیم را فاش کرد.
رضی الموسوی، دبیرکل سابق جمعیت اقدام ملی «وعد» نیز نوشت: شیخ علی سلمان و یارانش به خاطر بحرین در زندان هستند، بحرین که شایسته زندگی بهتری است.

وی افزود: بحرین سزاوار پیشرفتی امنیتی و سیاسی است که منجر به آزادی زندانیان است.

باقر درویش رئیس مجمع حقوق بشر بحرین نیز تاکید کرد؛ ملت بحرین به خرد، شجاعت، استواری، بردباری و شخصیت شریف شیخ سلمان نیاز دارد.

احمد الودایی، مدیر مؤسسه حقوق و دموکراسی بحرین نیز نوشت: درخواست آزادی شیخ علی سلمان تنها یک مطالبه مردمی نیست، بلکه خواسته‌ای بین المللی است که سازمان‌های بین المللی و سازمان ملل متحد مطرح کرده اند. هر لحظه‌ای را که او در زندان می‌گذراند مایه ننگ زندانبانانش است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار