یادواره شهدای قشقایی در شیراز برگزار می‌شود

نخستین یادواره شهدای ایل قشقایی روز پنجشنبه ۶ مرداد در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

یادواره امیران، سرداران و ۳۳۳۰ شهید ولایتمدار قشقایی کشور، با هدف کمک به زنده نگه داشتن یاد شهدا و معرفی الگو‌های موثر به جوانان، روز پنجشنبه ششم مرداد ماه و برای نخستین بار، به میزبانی شیراز و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.

بهروز صادقی، دبیر یادواره شهدای ایل قشقایی، شنبه اول مرداد به خبرنگاران گفت: این یادواره‌ای ملی خواهد بود که هدف از برگزاری آن، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز قشقایی، معرفی الگو‌های موثر و مطمئن به جوانان و شناساندن قهرمانان واقعی به نسل‌های آینده است.

صادقی همچنین گفت: تبیین راه و ترویج فرهنگ شهادت طلبی و ایثار و تزریق آن به پیکر اجتماع و جامعه قشقایی، بستن پیمان مجدد با آرمان شهدای گرانقدر و شناساندن جامعه سلحشور و بیگانه ستیز و جهادگر و ولایی ایل بزرگ قشقایی از دیگر اهداف این یادواره است.

او با اشاره به ۵ سال تلاش مداوم عاشقان راه شهدا برای برگزاری این یادواره، گفت: ایل قشقایی با سابقه جهاد و مبارزه در راه حق طلبی، ولایت مداری و پیوند با مرجعیت و روحانیت و حضور موثر در تمامی صحنه‌های دفاع از این آب و خاک شهره بوده و تقدیم ۳۳۳۰ شهید از افتخارات این ایل سلحشور است.

صادقی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در این یادواره، گفت: در این یادواره برنامه‌های فاخری نظیر قدردانی از خانواده شهدا، روایتگری هشت سال دفاع مقدس، سخنرانی شخصیت‌های ملی و استانی، برپایی نمایشگاه و. پیش بینی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.