اتصال ۸۵ درصد از روستا‌های نهبندان به شبکه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: تا پایان امسال ۸۵ درصد از روستا‌های نهبندان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

بهی در جلسه شورای پدافند غیرعامل نهبندان از اتصال ۱۰ روستای نهبندان طی ۲ ماه آینده به شبکه ملی ارتباطات خبر داد و گفت: تا پایان امسال بالغ بر ۸۵ درصد از روستا‌های نهبندان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند.

او به اجرای فیبر نوری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اجرای هر کیلومتر فیبر نوری حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و بار‌ها مشاهده شده که در اجرای طرح های عمرانی صدمه‌هایی به زیرساخت‌های فیبر نوری وارد شده که می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی این مورد را رعایت کنند.

هاشمی مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی نیز در این جلسه بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در مقاوم سازی زیرساخت‌ها و تأمین انرژی‌های مورد نیاز در شهرستان تأکید کرد و ادامه داد: در استان ۱۱ کارگروه و ۴ قرارگاه عملیاتی برای پدافند غیرعامل تعیین و ضوابط به دستگاه‌های اجرایی استان و فرمانداران ابلاغ شده است که بر اساس این دستورالعمل باید زیرساخت‌های پدافندی را تقویت کرد.

او افزود: دستگاه‌های اجرایی ۲ درصد از اعتبارات بند (ه) تملک و دارایی پارسال را می‌توانند برای پدافند غیرعامل هزینه کنند.

گفتنی است مدیران ادارات آب و فاضلاب، برق، شهرداری و شبکه بهداشت و درمان نیز در این جلسه گزارشی در خصوص چگونگی ایجاد زیرساخت‌های پدافندی خود ارائه کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.