رئیس پلیس آگاهی استان کرمان از انهدام باند ۴ نفره کلاهبرداری از شهروندان با ترفند فروش کالا‌های مصرفی و خودرو‌های لوکس با اسناد و تصاویر جعلی خبر داد.

سرهنگ یداله حسن پور گفت: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان در پی انجام کار اطلاعاتی و دریافت اخباری مبنی بر فروش خودرو‌های لوکس خارجی با اسناد مالکیت جعلی از طریق شبکه‌های اجتماعی، بررسی موضوع را در دستور کار قرار دادند.

اومی گوید: در این رابطه با اقدامات اطلاعاتی مشخص شد چند نفر در نقاط مختلف کشور با کرایه خودرو‌های لوکس و نمایش آن‌ها به مشتریان در فضای مجازی اقدام به فروش این خودرو‌ها با اسناد و مدارک جعلی کرده و به همین روش با تصویربرداری از انبار‌های بزرگ نگهداری کالا‌های مصرفی و نمایش آن‌ها به مشتریان، ضمن تنظیم بیع نامه و بارنامه‌های جعلی اقدام به کلاهبرداری و دریافت وجوهات کلان از شهروندان می‌کنند.

به گفته سرهنگ حسن پور  پس از چند ماه کار اطلاعاتی و پی جوئی‌های پلیسی، متهمان مرتبط با این پرونده که نام هوش سیاه را برای باند خود انتخاب کرده بودند در یکی از شهرستان‌های استان گیلان و کرمان شناسایی و دستگیر شدند و در ادامه طی بازجویی‌های صورت گرفته به فروش غیرواقعی ۷ خودروی لوکس و ۳ مورد فروش اقلام مصرفی در برخی نقاط کشور اعتراف کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در ارتباط با جرایم سازمان یافته این باند ۴ نفره تا کنون ۳ مال باخته در زمینه فروش خودرو‌های لوکس و ۳ مال باخته نیز در خصوص فروش عمده اقلام مصرفی شناسایی شده و تحقیقات پلیس در این موارد ادامه دارد از شهروندان خواست هنگام انجام هرگونه خرید و فروش و معامله کالا و املاک تا اطمینان کامل از صحت موجودی اموال و مالکیت طرف مقابل از تنظیم هرگونه قرارداد و پرداخت وجه خودداری کنند تا اینگونه افراد فرصت سوء استفاده پیدا نکنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.