همزمان با عید غدیر اولین جشنواره کتابخوانی جوانه‌های غدیر در خوزستان برگزار می‌شود.

مهرانگیز بحیرایی سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اولین جشنواره کتابخوانی «جوانه‌های غدیر» با مشارکت دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در دو سطح اعضای باشگاه‌های کتابخوانی و آزاد ویژه گروه سنی ۵ تا ۱۶ سال برگزار می‌شود. برگزاری جشنواره کتابخوانی جوانه‌های غدیر در خوزستان

مهرانگیز بحیرایی هدف از برگزاری این جشنواره را آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه غدیر خم و اهمیت آن برشمرد.

او می گوید: از دیگر اهداف این جشنواره ایجاد روحیه شور و نشاط و رواج فرهنگ غدیر بین کودکان و نوجوانان و ترویج و گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

به گفته او جشنواره جوانه‌های غدیر در پنج بخش متشکل از بخش اول: آماده‌سازی کتاب غدیر به صورت (داستان غدیر، نقاشی، جلد و طراحی جلد)، بخش دوم: نامه به امام علی (ع) و تبریک امامت آن حضرت، بخش سوم: تهیه کلیپ سه دقیقه‌ای با استفاده از گوشی همراه از جشن‌های محله، مدرسه، شهر و...، بخش چهارم: شعر‌های سُروده شده (شاعران) در خصوص واقعه غدیرخم و یا امام (ع) و بخش پنجم: مسابقه کتبی خطبه غدیر برگزار می‌شود.

بحیرایی در مورد شرایط شرکت در این جشنواره عنوان کرد: شرکت‌کنندگان می‌توانند تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ آثار خود را به صورت گروهی یا انفرادی به دبیرخانه باشگاه‌های کتابخوانی واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نشانی اهواز، امانیه خیابان فلسطین ارسال کنند. شرکت‌کنندگان شهرستانی نیز می‌توانند آثار خود را به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها بفرستند.

سوالات و پاسخ‌نامه مسابقه خطبه غدیر در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان khz.farhang.gov.ir بارگذاری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار