دومین ویژه برنامه از تبار قلم از سلسله نشست‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با موضوع تجلیل از غلامرضا بکتاش شاعر کودک و نوجوان برگزار شد.

عاطفه زارعی،  مدیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی همدان هدف از این تجلیل‌ها را تعالی فرهنگ و ادب استان، معرفی و شناساندن نویسندگان، شاعران و فرهیختگان این حوزه به جامعه عنوان کرد.

در این مراسم جمعی از نویسندگان، شاعران، دبیران کتابخانه ها، مسئولان حوزه‌های فرهنگی، ناشران، کتابداران، پژوهشگران و شاگردان استاد «غلامرضا بکتاش»، او را به عنوان شاعری آغازگر، پیگیر، با همت والا ستودند و از جمله آثار او خواندند.

غلامرضا بکتاش متولد ۱۳۵۱ ملایر است که از ۱۴ سالگی میل به شاعری را درخود یافته تقویت کرد و علی رغم سختی‌های سر را عقب ننشست و کار رسمی خود را از چاپ اشعارش در کیهان بچه‌ها آغاز کرد او که دارای مدرک کارشناسی زبان و ادبیات فارسی است.

تا کنون بیش از ۳۰ عنوان کتاب از او چاپ کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان آفرین به آفتاب، نوجوانی درخت کاج، مگر لب زیپ دارد، مورچه زحمتکش است و حال غنچه خوب است را نام برد او افتخاراتی همچون ۴ جایزه‌ی کتاب سال، جایزه‌ی بین المللی شعر فجر را کسب کرده است.

در این همایش «غلامرضا بکتاش» گفت: تمام تلاشم برای بچه‌ها بوده و اگر استعدادی پیدا کرده ام حیفم آمده که برایش کاری نکنم، دستش را گرفته ام و پاسخگوی نامه‌های شعر بچه‌ها بوده ام، آن‌ها که شروع می‌کنند توجه داشته باشند برای جشنواره شعر نگویید یک شبه نمی‌شود جایزه‌ی فجر گرفت عجله نکنید هر چیز به جای خودش اتفاق می‌افتد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.