مریخ‌نورد استقامت دهمین نمونه سنگ مریخ را جمع‌آوری کرد

به گفته ناسا، مریخ‌نورد Perseverance (استقامت) پس از کاوش‌های متعدد، توانست دهمین نمونه از سنگ مریخ را کشف کند.

مریخ‌نورد Perseverance (استقامت) ناسا درحالی که دنبال تکه‌های از خاک مریخ بود، دهمین نمونه سنگ کوچک را در این سیاره سرخ پیدا کرد. این مریخ‌نورد به کاوش‌های خود درباره حیات در سیاره سرخ ادامه می‌دهد تا آثاری از حیات در گذشته پیدا کند.

به گزارش Space، آژانس فضایی ناسا، تصویر نمونه دهمین سنگ کشف شده در سیاره سرخ را در حساب توییتر Perseverance به اشتراک گذاشت.

مریخ نورد استقامت اخیرا دامنه وظایف خود را گسترش داده و جستجوی خود را در مکان مناسبی  آغاز کرده است. این مکان می‌تواند محیطی مناسب برای راه اندازی اولین سکوی پرتاب روی سیاره‌ای غیر از زمین را فراهم کند.

دهمین نمونه سنگ مریخ

ماموریت بازگشت نمونه مریخ که به طور مشترک توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا (ESA) پیشنهاد شده است، می‌تواند در سال ۲۰۲۸ به سیاره سرخ پرتاب شود و نمونه‌های آماده شده توسط Perseverance در دهانه Jezero را جمع آوری کند. یک موشک کوچک به نام وسیله نقلیه صعود به مریخ (MAV) در دهانه Jezero  نمونه‌ها را به مدارگردی می‌برد که می‌تواند آن‌ها را به زمین انتقال دهد.

این مریخ‌نورد استقامت که در فوریه ۲۰۲۱ روی مریخ فرود آمد، ۴۳ لوله آزمایش را باخود حمل می‌کند. ۳۸ مورد از این لوله‌ها باید با نمونه‌های مریخی پر شوند. از آنجایی که تنها تعداد محدودی لوله وجود دارد، تیم مریخ نورد قبل از حفاری هر مکان را به دقت ارزیابی می‌کند تا فضای گرانبها را روی سنگ‌های کم امید هدر ندهد.

مریخ نورد که اولین لوله خود را در سپتامبر ۲۰۲۱ پر کرد، در حال حاضر در حال بررسی یک دلتای رودخانه باستانی است. هفته گذشته، مریخ نورد نهمین نمونه خود را در آن مکان جمع آوری کرد. تیم مریخ نورد به پتانسیل نگهداری آثاری از زندگی گذشته در این مکان خاص اشاره کرد.


بیشتر بخوانید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار