معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان از روند افزایش آمار مبتلایان به کرونا طی هفته گذشته در این استان خبر داد.

دکتر مریم کوشکی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان به رسانه‌های اعلام کرد: آمار مبتلایان به کرونا از هفته گذشته تاکنون به سرعت در حال افزایش است و با توجه به این روند افزایشی در کشور اوضاع نگران کننده بوده و مردم باید مراقب باشند.

او اظهار داشت: ساده انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پایین بودن آمار تزریق دُز سوم واکسن کرونا مهم‌ترین عوامل این روند افزایشی ابتلا هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به آمار تزریق ۳۶درصدی دُز سوم واکسن در استان تا به امروز، تصریح کرد: از مردم انتظار داریم هرچه سریعتر با مراجعه به پایگاه‌های بهداشتی محل سکونت خود نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

دکتر کوشکی گفت: خوشبختانه در تمامی پایگاه‌ها به مقدار کافی واکسن موجود است و شهروندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌های سلامت واکسن خود را دریافت کنند.

او عنوان کرد: روند استفاده از ماسک توسط مردم از ابتدای سال تا کنون کاهش پیدا کرده که این موضوع به روند صعودی کرونا کمک خواهد کرد.

اکنون شهرستان‌های ازنا، خرم‌آباد، سلسله، کوهدشت در این هفته از وضعیت آبی خارج شدند تا به همراه پلدختر، پنج شهرستانی باشند که در وضعیت زرد قرار دارند.
شهرستان‌هایی الیگودرز، بروجرد، دورود، چگنی، دلفان، رومشگان همچنان در وضعیت آبی قرار دارند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.