مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال به ۳۱ شهرداری خراسان جنوبی اختصاص یافت.

صفری گفت: ۳۱ شهرداری در خراسان جنوبی فعال هستند که کار خدمات رسانی به شهروندان در حوزه‌های مختلف شهری را بر عهده دارند که ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تناسب شاخص جمعیت بین شهرداری‌های استان توزیع شده است.

او گفت: از محل تبصره ۲ ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده در سه ماهه ابتدای امسال بالغ بر ۲۰۸ میلیارد و ۱۸۸ میلیون ریال به حساب شهرداری‌های استان واریز شده و نیز از محل ماده ۴۲ قانون مالیات بر ارزش افزوده و ماده ۵۸ قانون الحاق در مجموع به مبلغ ۱۲۱ میلیارد و ۲۱۸ میلیون ریال تخصیص یافته است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: اعتبار ارزش ریالی پنج هزار و ۸۱۹ تن قیر رایگان اختصاص یافته به شهرداری‌های استان نیز بیش از ۵۳۳ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال است که از ابتدای سال‌جاری تاکنون توسط شهرداری‌های استان جذب شده است.

صفری با اعلام این خبر که بیش از ۹۸ درصد از قیر اختصاصی به استان از سهمیه سال گذشته حمل و جذب شده است، گفت: با توجه به اینکه در پروژه‌های آسفالت بیش از ۴۰ درصد هزینه‌ها را تنها تامین قیر به خود اختصاص داده، این مساعدت دولت طی یک سال اخیر؛ کمک عمده‌ای به مجموعه شهرداری‌های استان بوده است که با اتمام پروژه‌های آسفالت و بهسازی معابر ثمره آن شامل حال عموم مردم استان خواهد شد.

او گفت: مجموعه مدیریت شهری؛ یکی از محوری‌ترین برنامه‌های خود را برای ایجاد منابع درآمدی مستمر و پایدار در شهرداری‌های استان تعیین کرده است تا از این طریق علاوه بر خود اتکایی شهرداری ها، در تأمین هزینه ها، امکان توسعه شهری و افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به شهروندان گام بردارد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر متأسفانه به دلیل توان مالی نامطلوب اغلب شهرداری‌های استان علی الخصوص شهر‌های جدید التأسیس و با جمعیت کم، دغدغه اصلی شهرداران تأمین و پرداخت حقوق و مزایای پرسنل است و باید با تأمین خودکفایی و افزایش توان مالی این شهرداری‌ها تمرکز و هدف گذاری شهرداران را به سمت سوی اجرای پروژه‌های شاخص و اثرگذار هدایت کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.