اوکراین در اعتراض به خروج یک کشتی روسیه از بندر ترکیه، سفیر این کشور را احضار کرد.

وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد در اعتراض به اینکه یک کشتی روسیه حامل غلات اوکراین اجازه خروج از بندر کاراسوی ترکیه را یافته، سفیر ترکیه را احضار کرد و آن را اقدامی غیرقابل قبول خواند.

اولگ نیکولنکو، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در توییتر نوشت: «ما متاسفیم که کشتی روسی «ژیبک ژولی» که مملو از غلات دزدیده شده اوکراینی بود، با وجود مدارک مجرمانه ارائه شده به مقامات ترکیه، اجازه خروج از بندر کاراسو را پیدا کرد.

سخنگوی وزارت خارجه اوکراین در توییتر نوشت: «ما متاسفیم که کشتی روسی «ژیبک ژولی» که مملو از غلات دزدیده شده اوکراینی بود، با وجود مدارک مجرمانه ارائه شده به مقامات ترکیه، اجازه خروج از بندر کاراسو را پیدا کرد.

این مقام اوکراینی افزود: «سفیر ترکیه در کی‌یف به وزارت امور خارجه اوکراین دعوت می‌شود تا درباره این وضعیت غیر قابل قبول شفاف‌سازی کند».

پیشتر وزیر خارجه ترکیه در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرده بود که ترکیه درباره ادعا‌ها در خصوص سرقت غلات اوکراین توسط روسیه تحقیق می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۸:۵۰ ۱۷ تير ۱۴۰۱
ترکیه در انگلیسی به بوقلمون میگویند: Turkey. دیگر چه انتظاری از بوقلمون دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
7891
۱۷:۵۴ ۱۷ تير ۱۴۰۱
آیا اکراین از ترکیه انتظار دارد از روسیه نترسد؟ نمیشود که. روسیه اعلام کرده: اگر میتوانید جلویم را بگیرید !!! ترکیه چکار کند؟ با روسیه بجنگد که یک رژه افتخار برایش بروند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
سیاستمداران ترکیه سیاست جالبی رو دنبال میکنند. هم با روسیه خوب کنار می آیند و هم خواهان گسترش روابط با آمریکا هستند . ویا با یک دست روابط با اسراییل رو حفظ میکنند و دست دیگر رو برای دوستی و روابط بیشتر به سمت ایران دراز میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۷ تير ۱۴۰۱
غلات اوکراین به هر طریق باید از اوکراین خارج بشه و هر کی میتونه بجنبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۷ تير ۱۴۰۱
اوکراین میخواد دنیا رو دچار قحطی کنه
آخرین اخبار