مدیر تحقیق و توسعه R&D موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: برای دوز یادآور توصیه به مصرف واکسن‌های با مقدار کم آنتی ژن در هر دوز و بر پایه پروتئین نوترکیب است.

دکتر بنی هاشمی گفت: به عنوان یک پژوهشگر در حوزه ایمونولوژی و واکسن وظیفه می‌دانم مطالبی را به منظور افزایش اطلاعات هموطنان عزیز عنوان و انتخاب را به خودشان واگذار کنم.

او می گوید: یکی از واقعیت‌هایی که باید روی آن بحث کنیم، چرایی آرام شدن کرونا در ایران برای مدتی کوتاه است؟ اگر پاسخ واقعی این سوال را بدون تعصب بدانیم به درستی خواهیم توانست راهکار‌های آینده در مقابل این بیماری را ترسیم کنیم.

عضو هیئت علمی موسسه رازی گفت: با توجه به آمار مجله لنست در خصوص تعداد افراد درگیر به ویروس کرونا و مقدار مرگ و میر ناشی از آن می‌توان گفت علت مصونیتی که هم اکنون در کشور شاهد آن هستیم، پدیده ایمنی ترکیبی (hybrid Immunity) است.

او می گوید: بیشترین واکسن‌های تزریق شده در ایران، واکسن‌های ویروس غیر فعال بود که از نظر ایمنی زایی و اثربخشی نمی‌توانست به تنهایی باعث افزایش چنین سطح ایمنی شود. از طرفی ابتلای شمار زیادی از مردم به ویروس کرونا عامل دیگر آرام شدن موقتی این ویروس در کشور بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
چرا در ساوجبلاغ گلسار کوهسار واگسن برکت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
چرا در ساوجبلاغ گلسار کوهسار واگسن برکت نیست