نخستین جشنواره «پاسخ برتر»با معرفی نفرات برگزیده در قم به کار خود پایان داد.

 حجت الاسلام سید عباس سید نژاد، دبیر جشنواره پاسخ برتر گفت:در زمینه پاسخگویی به شبهات هزار و ۷۰۰ اثر در بخش‌های علمی، هنری، نمایشی، شعر و داستان و فضای مجازی به این جشنواره  ارسال شده است.

او گفت:در این ۵ بخش ۲۱ اثر برگزیده معرفی و از اقدامات ۴ مرکز فعال در زمینه پاسخ به شبهات دینی و ۳ شخصیت برتر در این حوزه تجلیل شد.

سیدنژاد می گوید:اولین جشنواره پاسخ به شبهات دینی با شعار بستر سازی برای ارائه شیوه نامه‌ها و ابزار‌های نوین برای پاسخگویی به شبهات برگزار شد و قرار است این جشنواره در سال آینده نیز با توجه به شرایط روز با رویکرد‌های نوین و جدید برگزار شود.

آیت الله سبحانی نیز در پیامی به اختتامیه این جشنواره وظیفه طلاب و علمای حوزه علمیه را برای شناخت شبهات و پاسخگویی به آنان ضروری عنوان کرد و گفت: دشمن در عرصه رویارویی با دین خدا یه میدان آمده و با تولید و انتشار شبهات با ابزار‌های مختلف افکار خود را ترویج می‌دهد.

این مرجع عالیقدر شناخت مقتضیات زمان و ابزار‌های مختلف و منطبق با زبان عصر حاضر را ضروری برشمرد و گفت: برای پاسخگویی به شبهات امروز طلاب باید به مهارت و تخصص مجهز شوند و پاسخ شبهات را به اشکال مختلف پیگیری کنند.

آیت الله علیرضا اعرافی،‌ مدیر حوزه‌های علمیه نیز تحقیق و پژوهش را پایه و مقدمه‌ای برای پاسخگویی به شبهات دانست و گفت: حوزه باید با استفاده از هنر این اندیشه‌ها را فرآوری و به صورت هنرمندانه به جامعه ارائه کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه در شبهات گره‌های پیچیده توسط دشمنان ایجاد می‌شود، گفت: حوزویان برای پاسخگویی به شبهات باید قدرت فرآوری با استفاده از تکنیک و مهارت هنری را فرابگیرند تا با زبان امروزی گره گشایی شبهات را انجام دهد.

 در این مراسم از تمثال آیت الله سبحانی و آیت الله مصباح یزدی برای ۷۰ سال پیشگامی در پاسخگویی به شبهات و گفتمان سازی دینی رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار