مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۴۸۵ فرصت شغلی جدید طی سه ماهه ابتدای امسال در ۱۵ تعاونی تازه تاسیس استان ایجاد شده است.

علی جهانی با اشاره به اهمیت گسترش کار جمعی با هدف ایجاد شغل و توسعه اقتصادی گفت: سه ماهه نخست امسال ۱۵ تعاونی در بخش‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی با ۴۸۱ عضو در استان ایجاد شده است.

وی می گوید: بیشترین تعداد این تعاونی‌ها با ۶ مورد و ۳۱۸ فرصت شغلی مربوط به شهرستان خرم آباد می‌باشد.

وی با بیان اینکه برنامه اصلی این اداره کل در مرحله اول کمک به تعاونی‌های مشکل دار و غیرفعال استان است ادامه داد: همچنین در این مدت مشکل ۱۲ شرکت تعاونی در بخش‌های مختلف اقتصادی با اشتغال ۱۳۶ نفر در کمیته استانی مطرح شد و این تعداد به چرخه تولید بازگشتند.

جهانی همچنین گفت: کمک به برقراری ارتباط و همکاری متقابل بین تعاونی‎‌های عضو با مردم و دولت در قالب فناوری‌های نوین، برگزاری و مشارکت در نمایشگاه‎‌های داخلی و بین‎ المللی، از دیگر مزایای تشکیل تعاونی دانش‎ بنیان است که باید در اولویت باشد.

وی همچنین به فرآیند تکمیل پرسشنامه ثبت نام تعاونگران در جشنواره تعاونی‌های برتر اشاره و می گوید:از ابتدای نام نویسی این جشنواره تاکنون ۴۵ شرکت تعاونی واجد شرایط ثبت نام کامل را انجام داده اند.

جهانی گفت: با توجه به اعلام دبیرخانه هفدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تکمیل فرآیند ثبت نام تا ۱۵ تیرماه از طریق آدرس https://taavoni.mcls.gov.ir ادامه دارد و جشنواره، شهریورماه امسال همزمان با هفته تعاون در ۲ بخش ملی و استانی برگزار خواهد شد.

بیش از سه هزار تعاونی در لرستان فعال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.