حجت الاسلام والمسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در نشست فصلی دبیران مجامع مطالبه گران مردمی با ذکر حدیثی از امام جواد ع گفت: بر اساس این حدیث کسی که ظالمانه عمل و کسی که از وی حمایت میکند و کسی که به این ظلم رضایت م یدهد و سکوت میکند هر سه شریک هستند.
حدیثی از پیامبر اکرم است که فرمود قرآن را امام خودتان قرار دهید، این یک اصل است اگر ما بر اساس قرآن حرف بزنیم و مطالبات بر این اساس باشد همانگونه که مطالبات مقام معظم رهبری هم بر این اصل استوار است.
آنهایی که از قرآن جواب گرفتند پای کار انقلاب هستند. حاج قاسم هم این ویژگی را داشت و تا آخرین لحظات با اینکه قطعه قطعه شد از این راه بازنگشت.
در حدیث غدیر پیامبر تاکید کردند که رسالت با حضرت محمد (ص) تمام نمیشود و این راه هدایت ادامه دارد وولایت امر ریشه قرآنی دارد.
ما هم نظام امامت و هم نظام ولایت داریم و بعضا گفته میشود که مقام امامت و ولایت از پیغمبری بالاتر است. حضرت زهرا (س) هم امام نبودند، اما ولایت داشتند.
ما در عرصه مبارزه با فساد در فضای ولایت حرکت میکنیم و یکی از دغدغههای امروز برای امام جامعه امیدآفرینی ست.
بر اساس قرآن ما باید امت باشیم و نباید پراکنده شویم و پشت سر امام حرکت کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: وقتی امت نباشند حتی در دوره امیرالمومنین (ع) هم دیدیم که امام خانه نشین میشود.
در نظام ولایت همه ولایتها به خدا میانجامد و پیامبر و امام مجریان ولایت الهی هستند. قرآن هم از منشا ولایت خداست.
خداوند در سوره توبه نظام ولایت را بیان میکند که منافقان کنار هم چینش شده اند و به مقتضیات مختلف کنار هم جمع شده اند.
در سوره منافقان هم داریم که منافقام مانند چوب خشک نیازمند تکیه گاه هستند.
تکیه گاه منافقان در زمان جنگ صدام و آمریکا بودند و در رفتارشان هم میبینیم که به بدی امر میکنند و از خوبی ممانعت میکنند.
اقدامی که اکنون انجام میشود برای عدالتخواهی تفسیر آیه قرآن است که از همدیگر حمایت میکنید و به همدیگر دلگرمی میدهید.
این جامعه که در آن قرار داریم جامعه ولایی و قرآنی است.
انقلاب وقتی مردمی شد به پیروزی رسید، اگر بتوانیم فرهنگ عدالتخواهی را مردمی کنیم به موفقیت میرسیم.
در دفاع از حریمین شریفین هم وقتی مردمی شد مقاومت به پیروزی رسید. در دستگاه قضا هم اگر مردم همراه باشند مدیریت آسانتر خواهد بود. غیر از اینکه خودمان عدالتخواه هستیم باید مردم را هم با خودمان در این مسیر همراه کنیم.
اگر در جامعه فساد باشد ممکن است به سمت انسانهای خوب هم پیشرود پس خطر فساد جدی است.
در مبارزه با فساد دغدغه زیادی وجود دارد و حتی خوف جان هم وجود دارد.
اگر به حق عمل نکنیم گرفتار خواهیم شد. هیچ انسان ضعیفی پای کار حق نایستاد مگر اینکه خداوند به اوعزت داد. حضرت امام خمینی (ره) هم اینگونه عزت یافت، مقام معظم رهبری هم اینگونه هستند.
هر کس امر به معروف و نهی از منکر را یاری کند خدا او را عزیز میکند و اگر به امر به معروف و نهی از منکر عمل نکند خداوند او را ضایع میکند.
عدالت در قرآن و بیانات ائمه و سیره ایشان بسیار مهم و تاکید شده است.
مفسدان به امید مردم ضربه میزنند، نکند که ماهم امید مردم را ناامید کنیم. در مبارزه با فساد هم باید امیدآفرین باشیم.
قانون وسیلهای برای رسیدن به حق و تحقق عدل است. با مثلث قانون، حق و عدل به موفقیت میرسیم.
قبل از انقلاب رباخواری به صورت رسمی رواج داشت و با حیلت هم رباخواری میکردند و امام با انقلاب آنها را باطل کردند.
در نظام قرآنی و دینی به مسجد دعوت شدیم. اگر در توانمان باشد باید نماز را در مساجد بخوانیم. اگر مساجد ما مملو از جمعیت شد دادگاههای ما خلوتتر خواهد شد.
نماز از فحشا و منکر نهی میکند، اگر نمازهای جمعه و جماعت خلوت شد روز خوشحالی مفسدان خواهد بود، همه امامان جماعت پرچمداران حق باشند.