معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: ایجاد دو ناحیه صنعتی جدید و توسعه ۲۵ هکتاری شهرک صنعتی موجود در دستور کار شرکت استانی قرار دارد، در این راستا، باید اولویت واگذاری اراضی ملی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی مورد توجه باشد.

علی محمدزاده روز دوشنبه در شورای برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی در شهرستان بوکان گفت: تخصیص و واگذاری اراضی ملی به مساحت‌های بالا برای شهرک‌ها و نواحی صنعتی در اولویت باشد.

او می گوید: شهرک صنعتی بوکان با تعداد ۱۴۵ قرارداد منعقده دارای ۹۸ واحد به بهره برداری رسیده و ۷۶ واحد تولیدی فعال است.
محمدزاده تاکید کرد: این امر لزوم همکاری کلیه مسئولین استانی در تسریع روند واگذاری را طلب می‌کند.

او گفت: در صورت تامین زمین از اراضی ملی، امکان احداث شهرک صنعتی ۲۰۰ و ۳۰۰هکتاری در منطقه وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان غربی نیز از شناسایی ۲محل جدید جهت ایجاد ناحیه صنعتی ۵۰هکتاری در شهرستان بوکان خبر داد و گفت: محل‌های حاجی آباد و داشبند جهت ایجاد ناحیه صنعتی شناسایی شده است.

حسن حاتمی گفت: توسعه زمین صنعتی در بوکان نیز در راستای رونق صنعت و سرمایه ‌گذاری در اولویت قرار گیرد که در حال حاضر ظرفیت زمین‌ های صنعتی در بوکان پایان یافته و چنانچه در کوتاه مدت نتوان زمین‌های صنعتی شهرستان را افزایش داد برای جذب سرمایه‌ گذار با مشکل جدی روبرو خواهیم شد.

او گفت:در حال حاضر دغدغه اصلی کشور مهاجرت‌ها از مناطق محروم و کم‌برخوردار است که ما در نظر داریم با ایجاد نواحی و شهرک‌های صنعتی به ویژه در کنار روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته علاوه بر ایجاد اشتغال نسبت به تثبیت جمعیت مناطق نیز در تمامی بخش‌ها و روستاها اقدام کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.