بازرس کل استان یزد گفت: هیچ بانکی مجوز و حق تعطیلی واحد‌های تولیدی را ندارد.

حجت‌الاسلام اکبر طالبی چاهوکی گفت: اهمیت اشتغال و تولید در حدی است که بانک‌ها حق تعطیلی واحد‌های تولیدی به دلیل بدهی یا سایر موارد را ندارند.

بازرس کل استان یزد گفت: رسانه می‌تواند بر ذهن و روح مردم اثر گذار باشد و در این دوره از زمان که مردم بیشتر از فضای مجازی تاثیر می‌پذیرند مسئولیت ما و رسانه بیشتر است.

حجت‌الاسلام اکبر طالبی چاهوکی، بازرس کل استان یزد روز یکشنبه به مناسبت هفته قوه قضاییه و در یک نشست خبری این مطالب را بیان کرد.

به گفته این مسئول: در حوزه نظارت همگانی خود از رسانه و مردم درخواست اعتماد و کمک داریم و در صورتی که هر فردی به صورت اعلامی موضوعی را گزارش دهد وظیفه ما حمایت از او و رسیدگی به موضوع است و اجازه نمی‌دهیم خدشه‌ای از ناحیه سایر افراد به آن‌ها وارد شود.

او به رویکرد قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: تاکیدات رهبر معظم انقلاب به سه قوه منجر به تنظیم سند تحول شد و این سند مورد توجه ایشان قرار گرفت که تقریبا در ۹۰ درصد سند تحول سازمان بازرسی نقش دارد به طوری که یک فصل به طور کامل به این سازمان اختصاص دارد و دو سه فصل نیز نقش مهمی ایفا می‌کند.

طالبی ادامه داد: یکی از اقدامات سال‌های اخیر نظارت بر حقوق عامه و دیگری حمایت از واحد‌های تولیدی است به طوری که در این سال‌ها آئین نامه ها، ابلغیه‌ها و قوانین بسیاری به منظور حمایت از واحد‌های تولیدی و شرکت‌های دانش بنیان مصوب واجرایی شده است.

او به شکایات مردمی اشاره کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود هزار و ۹۱۳ مورد شکایت و گزارش مردمی در خصوص عملکرد سازمان‌ها و ادارات دولتی به این سازمان رسیده است که هزار و ۲۹۲ مورد آن مربوط به فساد و مشکلات اداری بوده که مورد بررسی قرار گرفتند.

بازرس کل استان یزد با اشاره به اثرگذاری اقدامات این سازمان در سطح ملی، گفت: سازمان بازرسی یزد توانسته در برخی پرونده‌های کشوری نیز نقشی اثرگذار داشته باشد به طور مثال در موضوع اخذ کارمزد هزینه نگهداری و وصول و ریسک عدم وصول اسناد در تسهیلات خرید دین که بر اساس آن بانک‌ها یک درصد از تسهیلات بانکی را از متقاضی می‌گرفتند و این اقدامشان کاملا غیرقانونی بود با پیگیری‌های سازمان بازرسی یزد بانک‌ها محکوم شده و مبالغی را که در طول سه سال اخیر گرفته بودند به متقاضیان پس دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.