آیت الله محمدرضا مدرسی گفت: دستگاه‌های ناظر با رسیدگی درست و تصویب، اصلاح و اجرای صحیح قانون از بروز حوادثی همچون ریزش ساختمان متروپل جلوگیری کنند.

آیت الله محمدرضا مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با ابراز تاسف از حادثه ریزش ساختمان متروپل آباد گفت: عملکرد برخی دستگاه‌های ناظر برای پیشگیری از بروز چنین حادثه‌ای انتقادآمیز است.

او گفت: دستگاه‌های ناظر باید با رسیدگی درست و تصویب، اصلاح، حذف و اجرای صحیح قانون از بروز چنین حوادثی جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت یزد گفت: این قوانین در عین حال باید حفظ امنیت مردم و حفظ خدمات دهی شهرداری و دستگاه‌ها در شهر و روستا را در پی داشته باشد.

او گفت: قانون‌هایی که دست و پا گیر بوده و ابتکار مردم را بدون هیچ دلیلی محدود می‌کند، باید حذف شوند.

آیت الله مدرسی گفت: نباید با خیانت یا دلسوزی بیجا از اجرای درست قانون دور شویم، اکثر ماموران دستگاه‌های دولتی ما از سلامتی کاری برخوردار هستند، اما افراد خائنی وجود دارند که در هر موقعیتی باید هم در محکمه الهی پاسخگو بوده و هم در این دنیا پاسخ اعمال خود را بدهند.

او در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت فرارسیدن روز قانون (هفتم خردادماه، روز قانون و سالروز تشکیل اولین دوره مجلس شورای اسلامی) گفت: مجلس‌ها در دوران کنونی بیش از آنکه نیازمند تصویب قانون جدید هستند، بر اجرای درست قانون تمرکز کنند.

عضو شورای نگهبان گفت: بسیاری از گرفتاری‌ها ما ناشی از اینست که دستگاه‌های بزرگ نظیر دیوان محاسبات اداری، سازمان بازرسی و قوه قضائیه به بررسی دقیق نپرداخته اند.

او سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را تسلیت گفت و ادامه داد: آنچه از این امام همام به بشر رسیده است، همه فیلسوفان را به زانو درآورده، متکلمان را تسلیم خود کرده و مفسران را آموزش می‌دهد.

مدرسی گفت: تربیت بیش از چهار هزار شاگرد یکی از ثمره‌های وجود این امام است ایشان در حالی به تربیت شاگردان اهتمام ورزیدند که تحت فشار شدیدی از سوی حکومت مستبد قرار داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار