رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: سنجش سلامت نواموزان بدو ورود به دبستان در فارس از ۵ تیر آغاز و تا پایان شهریورادامه دارد.

محسن بهشتی پور در مراسم افتتاح طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان فارس در دبستان فروغی ناحیه دو شیراز گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف غربالگری و مداخله به هنگام انجام می‌شود.

او گفت: سنجش برای ورود به دبستان و پیش دبستان از سنین ۴ تا ۶ سالگی الزامی است.

بهشتی پور گفت: امسال پیش بینی شده بالغ بر ۱۰۵ هزار نوآموز دبستان و پیش دبستان در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ثبت نام کنند که برای تمامی آنان گواهی سنجش سلامت صادرمی شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: دوران طلایی عمر یک کودک بین سن ۲ تا ۷ سالگی است که با ارزیابی و سنجش سلامت در صورت داشتن مشکل از نظر جسمی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند که پس از رفع مشکل جسمی گواهی سنجش سلامت برای نوآموز صادر می‌شود.

او گفت: سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی، آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی از عوامل مورد ارزیابی در سنجش سلامت نوآموزان است.

بهشتی پور گفت: ۱۰۰ پایگاه سنجش شامل ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار است که از ۵ تیر آغاز و تا پایان شهریور سنجش سلامت نوآموزان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار