آغاز طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان در فارس

با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش و مسئولان کشوری اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان در استان فارس آغاز شد.

بهشتی پور رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس در این مراسم گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با هدف غربالگری و مداخله به هنگام انجام می شود.

او گفت: سنجش  برای  ورود به دبستان و پیش دبستان از  سنین ۴ تا ۶ سالگی الزامی است.  

بهشتی پور گفت:  امسال پیش بینی شده  بالغ بر ۱۰۵ هزار  نوآموز دبستان و پیش دبستان در طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان ثبت نام کنند که برای تمامی آنان گواهی  سنجش سلامت صادرمی شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان فارس گفت: دوران طلایی عمر یک کودک بین سن ۲ تا ۷ سالگی است که با ارزیابی و سنجش سلامت در صورت داشتن مشکل از نظر جسمی به پایگاه های تخصصی ارجاع داده می شوند که پس از رفع مشکل جسمی گواهی سنجش سلامت برای نوآموز صادر می شود.

او  گفت: سلامت عمومی، وضعیت جسمانی، شنوایی، بینایی،آمادگی تحصیلی و واکسیناسیون عمومی  از  عوامل مورد ارزیابی در سنجش سلامت نوآموزان است.

بهشتی پور گفت: ۱۰۰ پایگاه سنجش شامل ۶۵ پایگاه ثابت و ۳۵ پایگاه سیار است که از ۵ تیر آغاز و  تا پایان شهریور سنجش سلامت نوآموزان ادامه دارد.

  حمید حسینی طریفی معاون وزیر آموزش و پرورش و مسئول کشوری اجرای طرح سنجش نیز گفت: پارسال ۶۰۰ هزار نفر مورد سنجش قرار گرفتند که ۵۵۰ هزار نفر کلاس اولی و ۱۵۰ هزار نفر نوآموز پیش دبستانی بوده است.

او گفت: پیش بینی می‌شود امسال حدود ۶۰۰ هزار نفر پیش دبستانی مورد سنجش سلامت قرار گیرند که پایگاه‌های سلامت ظرفیت سنجش یک میلیون نفر را دارند.

حسینی طریفی گفت: گروه سنی ۴ تا ۵ سال نیز برای ورود به پیش دبستانی یک و دو نیز مورد سنجش قرار می گیرند که بستگی به ثبت نام و میزان استقبال خانواده ها دارد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و مسئول کشوری اجرای طرح سنجش گفت: توصیه می شود کودکان در طرح سنجش سلامت شرکت کنند تا در صورت داشتن مشکل در مرحله رشد بتوانیم مداخلات اثر بخش تری را داشته باشیم.

او گفت: کودکان که در پیش دبستانی مورد سنجش قرار گرفته اند در بدو ورود به کلاس اول نیازی به شرکت در طرح سنجش ندارند.

  حمید حسینی طریفی گفت: برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی از طریق یک هزار و ۲۰۰ پایگاه اولیه و ۸۰۰ پایگاه تخصصی و ۲۴۷ پایگاه سیار دنبال می شود.

همچنین عسکری  مدیر کل اداره آموزش و پرورش فارس گفت: با توجه به اینکه شناسایی مشکلات دانش آموزانی که وارد آموزش ابتدایی می شوند از اهمیت زیادی برخوردار است اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و شناسایی به موقع مسائل و مشکلات دانش آموزان قطعا می تواند نقش بسزایی در آینده دانش آموزان ایفا کنند.

او  از خانواده ها  درخواست کرد که حضور حداکثری در طرح سنجش داشته باشند و به آموزش و پرورش اعتماد کنند و خدای نکرده خانواده ها برای پوشش مشکلات احتمالی فرزندشان نخواهند از این مسئله گریزان باشند بلکه با آگاهی از این مسئله استقبال کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار