مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد از افزایش ۲ برابری تسهیلات مشاغل خانگی در استان خبر داد.

فلاحتی گفت: ۸۵۴ میلیارد ریال اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی استان امسال با افزایش ۲ برابری سهمیه نسبت به سال گذشته است ابلاغ شد.

او می گوید: شاهد آن هستیم که منابع تسهیلات مشاغل خانگی استان یزد نسبت به سال قبل ۱۹۶ درصد (نزدیک به دو برابر) افزایش یافته و این اعتبارات با اولویت متقاضیان پشتیبان مشاغل خانگی توزیع می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماع استان یزد گفت: یکی از بخش‌های پرظرفیت برای فعالیت‌های تولیدی بانوان، حوزه مشاغل خانگی است که در مبحث تولید و اشتغال می‌تواند سبب توسعه اقتصادی  شود.

به گفته او یکی از برنامه‌های اصلی در سال قبل و امسال، توسعه مشاغل خانگی است، نظام صدور مجوز‌ها به شدت تسهیل شده است، در گذشته اخذ این مجوز‌ها مدت‌ها طول می‌کشید اما اکنون ۴۸۶ شغل، تبدیل به مشاغل اعلان محور شده و نیاز به مجوز زمان بر ندارند و بلافاصله پس از ثبت نام در سامانه مشاغل خانگی، مجوز متقاضی صادر می‌شود.

فلاحتی گفت: سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومان است که برای پشتیبان‌ها تا سقف دومیلیارد تومان برای اشتغالزایی ۴۰ نفر خواهد بود و افرادی که توانایی پشتیبانی دارند حتما به اداره کل تعاون مراجعه کنند.

او می گوید:کسب و کار و مشاغل خانگی را یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: این نوع کسب و کار‌ها راهکار مناسبی برای توسعه اشتغال‌های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کار‌ها هستند، اما به دلیل بازار نامناسب نمی‌توانند جذب بازار کار شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.