رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: سنجش شاخص‌های سلامت نوآموزان بدو ورود به پیش دبستانی در ۴۷ پایگاه ثابت و سیار استان آغاز شد.

عیسی محمدی گفت:برای دسترسی راحت اولیا ۳۰ پایگاه نوع الف و ۱۷ پایگاه نوع ب و یک پایگاه تخصصی در ارومیه مستقر است؛ پایگاه‌های نوع الف و ب از نظر ارائه خدمات تفاوتی ندارند فقط نوع الف و ب بودن آنها براساس آمار جمعیتی مناطق و پرسنلی که ارائه خدمات می‌دهد، متفاوت هستند.

او گفت: تمام دانش آموزان عشایر رایگان پذیرش می‌شوند و تمهیدات خاصی برای دانش آموزان عشایر داریم چرا که این تعداد حالت کوچ نشینی دارند و مهرماه به محل سکونت ثابت خود باز می‌گردند.

محمدی گفت: در صورتی که اولیا به پایگاه‌هایی که با اداره آموزش و پرورش طرف قرارداد هستند، مراجعه کنند تمام ارجاعات به مراکز تخصصی رایگان است و هزینه دریافتی از طریق سیستم پست خواهد بود.

رییس آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان غربی گفت: در پایگاه‌ها از بابت مراقبت‌های بهداشتی و سلامتی و ارزیابی‌های قد، وزن، بهداشت مو، دهان و ارزیابی بینایی و شنوایی و آمادگی تحصیلی کودکان سنجش می‌شوند.

محمدی گفت: در صورتی که نوآموزان موردی از بابت بهداشت و سلامت و نیاز به ارجاع تخصصی نداشته باشند، به درمانگاه‌ها معرفی و بعد از معاینه برای ثبت نام نهایی معرفی می‌شوند.

او می گوید: نوبت دهی از طریق مدارس بعد از ثبت نام اولیه انجام می‌شود و لزومی به حضور و مراجعه اولیا به پایگاه‌های سنجش وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.