مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ارزیابی شاخص‌های سلامت ۷۰ هزار نوآموز دبستانی و پیش دبستانی استان در۴۶ پایگاه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، مهین منافی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت : تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستان در سال جاری در آذربایجان غربی به ۴۶پایگاه افزایش یافته و یک پایگاه در منطقه کشاورز ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: از ۴۶ پایگاه اولیه، ۲۸ پایگاه نوع "الف" و ۱۸ پایگاه نوع "ب" در استان و یک پایگاه تخصصی نوع " ج "در شهرستان ارومیه فعالیت خواهد داشت و در شهرستان‌های دیگر پایگاه تخصصی به صورت پایگاه تخصصی مجازی در پایگاه اولیه تشکیل خواهد شد.

وی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در پایگاه‌های سنجش سلامت افزود: تعداد نوآموز ارزیابی شده ملاک رده بندی پایگاه هاست و در پایگاه نوع "الف" ۳۳_۳۶ نفر به صورت روزانه و در پایگاه نوع "ب" ۲۲-۲۴ نفر ارزیابی خواهند شد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اضافه کرد: در پایگاه تخصصی نوع "ج" روزانه ۱۸نوآموز مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و ارزیابی‌های تخصصی بینایی و شنوایی در مراکز تخصصی صورت خواهد گرفت.

وی گفت: امسال برنامه سنجش سلامت جسمانی از لحاظ نحوه اجرا تفاوتی با سال گذشته ندارد جز اینکه سامانه ثبت‌نام از سناد (سامانه نام‌نویسی الکترونیکی دانش‌آموزی) به سیدا (سامانه یکپارچه دانش‌آموزی) تغییر کرده است.

منافی افزود: پس از مراجعه نوآموزان به مدارس ابتدایی مورد نظر، ثبت‌نام آنان در سامانه سیدا و نوبت‌گیری به صورت الکترونیکی توسط مدیران مدارس از طریق سامانه سنجش انجام می‌شود، نوآموز به همراه اولیای خود در روز و ساعت مقرر به پایگاه سنجش مندرج در برگه ثبت‌نام مراجعه و مورد ارزیابی جسمی و ذهنی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در پایگاه‌های سنجش سلامت، با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا، توده بدنی، قد، وزن، بینایی، شنوایی، سلامت دهان و دندان، پوست و مو، اختلالات جسمی حرکتی و واکسیناسیون سنین مدرسه نوآموزان توسط مراقبان سلامت و آمادگی تحصیلی توسط آزمایندگان تحصیلی ارزیابی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.