معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: غنی سازی اوقات فراغت امسال با محوریت فضای مجازی در استان با ۶۰۰ پایگاه آغاز شد.

به گزارش خبرنگار‎ ‎گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، قدرت الله قاسمی معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: پارسال با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی سهمیه استان در برنامه‌های اوقات فراغت افزایش ۲.۵ برابری داشته و به ۸۰ هزار نفر رسید که انتظار می‌رود امسال دانش آموزان بیشتری از این برنامه‌ها استقبال کنند.

وی بیان کرد: اهمیت فضای مجازی و فرصت‌های پیش رو و تغییر نگرش از سوی تصمیم سازان حوزه تعلیم و تربیت نسبت به کارکرد این فضا در ماه‌های اخیر با چرخش مثبت و تحول‌آفرینی مواجه شده است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این موضوع سبب شده تا رویکرد‌ها و برنامه‌ریزی‌های درسی و تربیتی با توجه به شیوع ویروس کرونا به این سمت و سو سوق داده شود.

قاسمی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری تمامی اموزش‌های ما از طریق فضای شبکه شاد بوده است و این بحث در صفحه اول شاد تحت عنوان پایگاه تابستانی برای هر دانش اموز آماده بهره مندی است تا به توانمند سازی و غنی سازی اوقات فراغت دانش اموزان منجر شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مشتری اوقات فراغت استان بیشتر خانواده‌های متوسط و متوسط به پایین هستند، گفت: در بحث شیوع کرونا خانواده این دانش آموزان بسیار متضرر شدند و ما تصمیم داریم امسال در راستای غنی سازی اوقات فراغت نگاه خاصی به این مساله داشته باشیم.

قاسمی بیان کرد: اوقات فراغتی که درست به آن پرداخته شود، موجب می‌شود تا نشاط و آموزش‌های تربیتی و فرهنگی شاد در دانش آموزان نهادینه شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کلان آموزش و پرورش مختص حوزه یا معاونت خاصی نیست، افزود: دبیرخانه اوقات فراغت هرچند در معاونت پرورشی واقع شده‌است، اما در راهبری آن مشارکت همه بخش‌ها لازم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.