مدیرآموزش وپرورش شهرستان تکاب گفت:درسال تحصیلی جدید بیش از یک هزار و ۲۰۰ نوآموز دبستانی در این شهرستان موردسنجش سلامت قرارمی گیرند.

یحیی علی پناه مدیرآموزش وپرورش تکاب در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت: درسال تحصیلی جدید ۱۲۸۰ دانش آموز کلاس اولی درمدارس شهری وروستایی تکاب ثبت نام نموده اندکه این تعداد دانش اموزدر ۵ پایگاه سیار و یک پایگاه ثابت درسطح شهرتکاب وروستا‌های این شهرستان موردسنجش سلامت قرارمی گیرند.
 
وی بابیان اینکه درراستای اجرای این طرح دانش آموزان ازنظرشنوایی، بینایی، وضعیت حرکتی، مراقبت بهداشتی، بهداشت دهان ودندان، قد و وزن، اختلال درپوست و مو و آمادگی تحصیلی موردسنجش قرارمی گیرندافزود:این طرح باهمکاری ومشارکت آموزش وپرورش و شبکه بهداشت ودرمان شهرستان تکاب اجرایی می شود.
 
مدیرآموزش وپرورش تکاب گفت: بر اساس این طرح، ارزیابی مقدماتی سلامت و واکسیناسیون نوآموزان در پایگاه‌های سلامت و معاینات کامل ارزیابی مقدماتی سلامت، واکسیناسیون و معاینات کامل پزشکی درپایگاه‌های سنجش انجام شده و تمامی موارد مشکوک به اختلال، بعد از تشخیص به کلینیک‌ها و مراکز تخصصی ارجاع می‌شوند.
 
وی پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها و برنامه ریزی آموزشی متناسب با استعداد کودک، تشخیص و جایگزینی آموزش کودکان با نیاز‌های ویژه، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل عوامل موثر بر افت تحصیلی، بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان و تکمیل اطلاعات در فرم‌های پرونده سلامت نوآموزان را از اهداف این طرح مشترک عنوان کرد.

علی پناه بابیان اینکه این طرح حتی درتمام روستا‌های سخت گذرتکاب اجرامیشودافزود:این طرح ازاول تیرماه آغازشده وتا ۲۷ مردادماه جاری ادامه خواهدداشت.
 
انتهای پیام/م
 

طرح سنجش سلامت نوآموزان در شهرستان تکاب اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.