سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری زنجان گفت:دوم محرم امسال،حرکت کاروان نمادین امام حسین(ع)با اجرای تعزیه تکیه حسینیه ارمغانخانه در زنجان اجرا خواهد شد.

کریمی گفت: اجرای برنامه حرکت نمادین کاروان امام حسین (ع) در زنجان قرار است در امتداد مسیر بلوار استقلال تا امامزاده سیدابراهیم (ع) این شهر برگزار شود.

او می گوید: فضاسازی مسیر و درنظر گرفتن مکانی برای گردهمایی مردم در مسیر حرکت این کاروان و استفاده از تعزیه‌ها لازم است.

سرپرست سازمان فرهنگی شهرداری زنجان گفت: با توجه به فضای مجازی و حربه‌هایی که توسط معاندان بر علیه اسلام و عاشورا مورد استفاده قرار می‌گیرد، جلوگیری از تحریف‌های محرم و عاشورا در تعزیه مورد تأکید است.

 رئیس هیات امنای تکیه حسینیه ارمغانخانه هم در این جلسه گفت: اجرای این برنامه از سال‌های گذشته مطرح بود و امسال در تلاش هستیم تا روز دوم محرم این کاروان از میدان استقلال تا میدان انقلاب به حرکت درآید.

او می گوید:حرکت کاروان نمادین امام حسین (ع) با اجرای تعزیه خوانی همراه خواهد بود.

رستمی گفت: عمده بخش‌های تعزیه خوانی در مسیر حرکت کاروان، در محدوده سبزه میدان و میدان انقلاب و امامزاده ابراهیم (ع) برگزار می‌شود.

به گفته رئیس هیات امنای تکیه حسینیه ارمغانخانه اجرای این برنامه، علاوه بر عزاداری، بستری برای معرفی تعزیه تکیه ارمغانخانه که در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث معنوی به ثبت رسیده است، خواهد بود.


او می گوید: نسخه‌هایی که در تعزیه این تکیه استفاده می‌شود، معتبر است و کتابی از این نسخ در دست چاپ است.

شهر ارمغانخانه، مرکز بخش قره‌پشتلو از توابع شهرستان زنجان بوده و در ۳۵ کیلومتری شمال‌غربی زنجان واقع شده است.
همه ساله از اول تاچهاردهم محرم مراسم تعزیه خوانی در تکیه حسینی ارمغانخانه برگزار می‌شود که دراین ایام ده‌ها هزار نفر از روستا‌ها و شهر‌های مختلف برای برگزاری این مراسم در این شهر حضور پیدا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.