استاندار فارس گفت: ۳۰ درصد از سهم ۲۶۰ هزار واحدی نهضت ملی استان فارس در بافت فرسوده انجام گیرد.  

محمدهادی ایمانیه در ستاد بازآفرینی شهری گفت: در این موضوع نهضت مقایسه‌ای بین شهرستان‌ها ایجاد شود تا هم شهرداران و هم فرمانداران رصد و رتبه‌بندی شوند.

استاندار فارس گفت: هر انبوه‌سازی که وارد جهش ملی مسکن می‌شود وادار شوند که بخشی از ساخت را در بافت فرسوده انجام دهند که هم بازسازی منطقه و هم انگیزه برای اسکان در این محیط می‌شود.

ایمانیه گفت: بافت فرسوده مکانی برای اجرای نهضت ملی است و می‌تواند بخشی از زمین این پروژه را تامین کند، ۳۰ درصد از سهم ۲۶۰ هزار واحدی نهضت ملی استان فارس در بافت فرسوده انجام گیرد.

استاندار فارس گفت: بافت اطراف حرم شاهچراغ به ۳۶۰ هکتار افزایش یابد و تسهیلات ۶۰۰ میلیونی برای بازآفرینی این منطقه پرداخت می‌شود و تخفیف ۱۰۰ درصد شهرداری در بافت تاریخی نیز لحاظ می‌شود که این تخفیف برای بافت فرسوده می‌تواند به ۸۰ درصد برسد.

ایمانیه گت: روش پرداخت بدهی دولت به شهرداری‌های کلان مشخص شده است که این روش می‌تواند به اقدامات شهرداری‌ها در بافت فرسوده و تاریخی کمک کند و حداکثر در عرض یک ماه باید پروانه صادر شود.

استاندار فارس درباره تخفیف شهرداری‌ها برای بازآفرینی بافت‌های فرسوده گفت: در دیگر شهر‌ها نیز ۵۰ درصد تخفیف در حال حاضر انجام می‌شود و فرمانداران با همکاری شهرداران توافق کنند که ظرف یک تا ۳ سال تمامی معابر خاکی استان فارس آسفالت شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.