مدیر کل هواشناسی البرز گفت: وزش باد شدید و کاهش کیفیت هوا برای این استان تا اواخر روز پنجشنبه هفته‌جاری پیش‌بینی می‌شود.

آقای آرش بهاروند احمدی  گفت: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از گذر امواج ناپایدار و محلی در سطوح میانی و همراهی چینش فشار سطح زمین در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن عصر امروز تا آواخر پس فردا پنجشنبه بعضی ساعات وزش باد شدید، گرد و خاک، گرد و غبار، کاهش موقت کیفیت هوا خواهیم داشت.

او گفت: کاهش موقت کیفیت هوا، بعضی ساعات وزش باد شدید، گرد و غبار، گرد و خاک، افزایش آلاینده‌ها و کاهش موقت کیفیت هوا، کاهش میدان دید افقی، شکستگی درختان، آسیب به سقف خانه‌ها و سازه‌های موقت، گلخانه ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی در سطح شهر، سقوط اجسام از ارتفاع از مخاطرات این وضعیت است.

آقای بهاروند احمدی گفت:  به علت کاهش موقت کیفیت هوا افراد آسیب پذیر شامل کودکان، سالمندان و بیماران تنفسی حتی الامکان از حضور در فضای باز خودداری کنند.

به گفته مدیر کل هواشناسی البرز محکم کردن سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان‌های نیمه کاره، تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات به دلیل وزش باد شدید به ویژه عصرو شب‌ها در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.