مدیرعامل آبفا ایلام گفت: دبی استحصالی منابع آبی مانند چاه ها، ‌چشمه ها و سد ایلام به علت بروز بی سابقه پدیده خشکسالی بشدت کاهش یافته و وضعیت خوبی ندارد.

پرویز ناصری گفت: افزایش بیش از حد دما و در پی آن افزایش مصرف آب منجر به افت فشار و یا کمبود آب شده که برای رفع این مشکل، مشترکین ضمن رعایت الگوی مصرف نسبت به نصب مخزن ذخیره آب در منازل خود اقدام کنند.

او گفت: در تلاش هستیم به گونه ای برنامه ریزی کنیم که شهروندان در مصرف آب شرب دچار مشکل نشوند و هر زمان احساس شود آب آشامیدنی مردم تأمین نمی‌شود به‌طور حتم مجبور به جیره‌بندی می‌شویم.

مدیرعامل شرکت آبفا ایلام گفت: با مشترکان پرمصرف آب بطور قطع برخورد می شود و از شهروندان خواهان گزارش انشعابات غیرمجاز و مشترکانی که آب آشامیدنی را برای شست و شوی کوچه و معابر هدر می دهند، به سامانه ۱۲۲ هستیم.

ناصری در ادامه ضمن دعوت مردم به مدیریت و رعایت الگوی مصرف، از مردم خواست اطلاعیه ها و هشدارهای آبفای استان را حتما پیگیری کنند.

مدیرعامل آبفای ایلام می گوید: شروع گرمای هوا باعث استفاده مردم از کولرهای آبی می شود، هر کولر آبی به‌طور متوسط ۴۰۰ تا ۶۰۰ لیتر آب در شبانه‌روز مصرف دارد که از مردم خواهشمندیم دور کولر آبی را در حالت کند قرار داده و اگر کولرها در معرض نور آفتاب قرار دارند، آب داخل آن‌ها با سرعت زیادی تبخیر می‌شود و در نتیجه مصرف آب‌شان افزایش می‌یابد و این در حالی است که قرار گرفتن کولرها در سایه یا نصب سایه‌بان روی آن‌ها، ضمن افزایش کارایی کولر و کاهش مصرف انرژی، از هدر رفت آب ناشی از تبخیر نیز جلوگیری می‌کند.

او گفت: چنانچه ۱۵ درصد مصرف را کاهش دهیم می توانیم با همیاری یکدیگر مشکلات کم آبی و قطعی آب را با چالش کمتری پشت سر گذاریم.

برچسب ها: مصرف آب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۱
تلفن122 شامل روستا ها. میشه گزارش بدیم لطفاً راهنمایی کنید