فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: ۶ نفر که با معرفی خود به عنوان پلیس اقدام به سرقت وجه نقد و اوراق بهادار رانندگان کشور‌های خارجی می‌کردند، دستگیر شدند.

سردار طراقیه گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت از رانندگان خودرو‌های ترانزیتی کشور‌های همجوار، با شیوه جعل عنوان مأمور اینترپل، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان زنجان و شهرستان ابهر قرار گرفت.

او می گوید: کارآگاهان در بررسی‌های اولیه خود متوجه شدند که سارقان در یک گروه ۶ نفره پس از شناسایی سوژه‌های خود با معرفی خود به عنوان مأمور اینترپل و ارائه اسناد تقلبی با اعلام اینکه وجه نقد همراه رانندگان دلار و ارز تقلبی می‌باشد وجوهات و اوراق بهادار همراه آن ها را به بهانه بررسی أخذ و مبادرت به فرار از محل می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: بلافاصله اقدامات کارآگاهان برای شناسایی سارقان آغاز و با همکاری مأموران پلیس آگاهی شهرستان ابهر پس از چند شبانه روز تلاش بی وقفه و به کارگیری اقدامات پلیسی در نهایت همه متهمان شناسایی و در عملیاتی غافلگیرانه در یکی از استان‌های همجوار دستگیر شدند.

به گفته سردار طراقیه متهمان به ۳ فقره سرقت با این شیوه در استان‌های مختلف اعتراف کرده اند.

او می گوید: با تلاش‌های صورت گرفته همه مالباختگان پرونده شناسایی و ضمن کشف ۲ دستگاه خودرو، مقدار قابل توجهی دلار، یورو، دینار و درهم، یک قطعه کارت شناسایی جعلی اینترپل، یک بطری اسپری دفاع شخصی، یک دستگاه فلاشر از متهمان کشف و دو دستگاه خودرو متعلق به آن ها توقیف و پس از انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: تحقیقات در خصوص شناسایی سایر مالباختگان احتمالی در این پرونده کماکان ادامه دارد

سردار طراقیه از شهروندان خواست تا در صورت برخورد با افرادی که بدون پوشش مصوب لباس پلیس خود را ضابط قضائی معرفی و قصد بررسی مدارک و وجه نقد و ... را دارند، حتماً از آن‌ها کارت شناسایی معتبر درخواست کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.