فرماندار کرمان گفت:خشکسالی و گرمای زیاد، سبب افزایش بازه زمانی پیک مصرف برق شده است.

علی بابایی، در جلسه مدیریت مصرف برق گفت: خشکسالی و کاهش تولید برق در نیروگاه‌های آبی، همچنین گرمای بی سابقه که منجر به افزایش مصرف برق و طولانی شدن بازه زمانی پیک مصرف فصلی برق شده باعث تحت فشار قرار گرفتن شبکه تامین برق شده است.

به گفته او هرچند برخی از مسائل در تنش برقی در اثر تغییرات فصلی و عوامل طبیعی است، اما عوارض آن باید به حداقل ممکن برسد.

فرماندار کرمان می‌گوید: باید با دید همه جانبه و کلی به این موضوع نگاه کرد و اولویت اصلی ما در مدیریت بحران برق جلب رضایت شهروندان است،در غیر این صورت این برنامه می‌تواند ما را ناخواسته درگیر مشکلات اجتماعی، امنیتی و اقتصادی کند.

بابایی گفت:ما درصدد هستیم تا نارضایتی مردم به حداقل ممکن برسد، لذا طبق مصوبه هیئت وزیران کلیه دستگاه‌های اجرایی موظفند در ساعات اداری ۳۰ درصد و غیر اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف برق داشته باشند.

او گفت: در همین راستا صنایع و بخش کشاورزی نیز باید همکاری لازم را داشته باشند. در این زمینه شرکت برق با مسئولین صنایع و نمایندگان کشاورزان هماهنگی لازم را داشته و جلسات متعددی برگزار کرده است تا حداقل نارضایتی و خسارت را در این بخش‌ها شاهد باشیم.

بابایی گفت:مهمترین نکته در این راستا شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق به مردم است. در صورت اطلاع مردم از مشکلات و برنامه‌های شرکت توزیع برق، بخش زیادی از نارضایتی‌ها برطرف می‌شود.

فرماندار کرمان گفت: از همه شهروندان و ادرادات می‌خواهیم مانند سال‌های قبل، با شرکت برق همکاری لازم را داشته باشند تا با کمترین مشکل از این مرحله بگذریم.

برچسب ها: مصرف برق ، نارضایتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار