معاون قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: برون سپاری خدمات ثبتی به دفاتر اسناد رسمی ظرفیت بسیار خوبی است که سردفتران باید برای انجام هرچه بهتر آن کمک و مشارکت کنند.

حسن بابایی گفت: برای رفع مشکلات و نیازمندی دفاتر باید برنامه و راهبرد مشخص داشته و وضعیت موجود و تهدید‌ها و فرصت‌ها را به خوبی بشناسیم.

او می گوید: سردفتران نباید نسبت به پیش نویس قوانین، آیین نامه و نظام نامه‌ها انفعال داشته باشند، بلکه باید برای برطرف کردن مشکلات و چالش‌های پیش رو مشارکت و همکاری جدی داشته باشند.

 به گفته او: اهمیت توسعه اسناد رسمی در کشور، از تشکیل کمیته‌های متعدد تخصصی برای احصاء و برطرف کردن مشکلات خبر و تنظیم اسناد توسط مشاوران املاک و خودرو نباید انجام شده و به زودی در استان همدان به عنوان پایلوت، ثبت اسناد در اختیار دفاتر خواهد بود.

او گفت: این مسأله بار دیگر طرح و پیگیری خواهد شد تا از تشکیل پرونده‌های حقوقی و کیفری بسیار در مجامع قضایی جلوگیری شود.

بابایی می گوید: با توجه به افزایش تورم و مشکلات اقتصادی درکشور، ما در این رابطه احساس مسؤولیت کرده و به دنبال رفع مشکلات معیشتی سردفتران هستیم.

او گفت: قرار نیست هر کسی مجوز تأسیس دفاتر را داشته باشد، از سوی دیگر مشکلات دفاتر ازدواج و طلاق نیز همچون نداشتن کانون و صندوق، باید با مشارکت خود آن‌ها برطرف شود.

برچسب ها: اسناد رسمی ، املاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار