همزمان با سفر حجت الاسلام رئیسی به چهارمحال و بختیاری جمعی از وزرا نیز در شهرستان‌های این استان حضور پیدا خواهند کرد.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی به فارسان رفت و پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر به دیدار خانواده شهیدان بهرامی رفت.

تهیه بسته ۲ هزار میلیارد تومانی برای بخش کشاورزی و دامداری

وزیر جهاد کشاورزی از تهیه بسته ۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد.

سید جواد ساداتی نژاد امروز پنجشنبه در سفر هیئت دولت به چهارمحال و بختیاری به عنوان نماینده تام‌الاختیار رئیس جمهور به شهرستان فارسان سفر کرد و در دیدار با خانواده شهیدان حیدری و بهرامی ضمن افتخار به اینکه در محضر مادر شهیدان حاضر شده است گفت: وظیفه ما در قبال شهدا و خون شهدا سنگین است.

ساداتی نژاد در ادامه گفت: چهارمحال و بختیاری به عنوان قطب تولید پروتئین کشور است و توسعه بخش‌های مختلف کشاورزی در این استان زمینه توسعه و اشتغال را فراهم خواهد کرد.

بسته ۲ هزار میلیارد تومانی برای توسعه بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری تهیه شده است و با تصویب این بسته گام موثری در توسعه بخش کشاورزی و ایجاد اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

مطالبات و دغدغه جامعه هدف بخش کشاورزی در این سفر شنیده و به اعضای هیئت دولت و رئیس جمهور انتقال داده می‌شود.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از بیمارستان ۱۰۳ تختخوابی فارسان

وزیر جهاد کشاورزی از بیمارستان ۱۰۳ تختخوابی حضرت علی اکبر در شهرستان فارسان استان چهارمحال و بختیاری بازدید کرد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جریان سفر استانی هیئت دولت به استان چهارمحال و بختیاری، از بیمارستان حضرت علی اکبر شهرستان فارسان بازدید و در جریان مشکلات بهره برداری از این بیمارستان قرار گرفت.

بیمارستان ۱۰۳ تختخوابی حضرت علی اکبر شهرستان فارسان، برای ساخت و تکمیل به بیش از ۴۰ میلیارد تومان و برای بهسازی به ۲۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

پیشرفت پروژه تاکنون ۲۵ تا ۳۰ درصد اعلام شده است.

وزیر کشور هم به گلزار شهدای شهرکرد رفت و پس از آن با خانواده شهید علی بابایی دیدار و گفتگو کرد.

وحیدی همچنین از منطقه منظریه شهرکرد دیدن کرد و از نزدیک  مشکلات این منطقه مشاهده و همچنین فرایند اقدامات عمرانی و نهضت ملی مسکن در شهرکرد را بررسی کرد.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت رفع مشکلات منظریه شهرکرد

احمد وحیدی وزیر کشور در بازدید از طرح مسکن مهر منطقه منظریه این شهر با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مردم ساکن در این محدوده گفت: ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت رفع مشکلات این منطقه پیش‌بینی شده است.

کمبود‌هایی در محدوده ساخت مسکن مهر منظریه همچون فضای سبز، پیاده‌رو و زیرساخت‌های خدماتی وجود دارد که مسئولان وزارت مسکن و شهرسازی در این محدوده مسئولیت دارند و از طرفی شهرداری نیز باید خدمات لازم را به مردم برساند.

امید می‌رود در جریان سفر هیئات دولت به چهارمحال و بختیاری توافقی برای اختصاص مبالغی به شهرداری صورت گیرد و شهرداری بتواند کل منطقه را تحویل گرفته و مشکلات را رفع کند.

سپس از باغ موزه دفاع مقدس شهرکرد دیدن کرد.

در این سفر وزرای کشور، جهاد کشاورزی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و راه و شهرسازی، همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، اعضای شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت، و رئیس دفتر رئیس جمهور، حجه الاسلام رئیسی را همراهی می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انسیه خزعلی معاون رییس‌جمهور در امور زنان و خانواده در جریان سفر آیت‌الله رئیسی و جمعی از اعضای هیات دولت به چهارمحال و بختیاری، در گلزار شهدی شهر شهرکرد حاضر و به مقام شامخ شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای گمنام ادای احترام کرد .

هم اکنون  از واحد‌های مستقر در مرکز رشد پارک علم و فناوری بازدید کرد و با دانشجویان و فارغ التحصیلان شرکت های دانش بنیان گفتگو کرد. 

خزعلی گفت: اعطای تسهیلات و تسریع در صدور مجوز از جمله حمایت ها برای شرکت های دانش بنیان و بویژه بانوان است که امیدواریم با حمایت های معنوی و مادی بتوانند محصولات شرکت های دانش بنیان خود را به مرحله تولید انبوه برسانند.

  • سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شهرستان بروجن سفر کرد.
ادای احترام به مقام والای شهیدان چهارمحال و بختیاری در گلزار شهدای شهر سفیددشت، دیدار با خانواده شهید خسرو علیخانی در شهر فرادنبه، بازدید از هتل گردشگری سیاسرد، بازدید از ساختمان موزه خیری شارقی، بازدید از مسجد جامع شهر نقنه، حضور در شورای اداری شهرستان و دیدار با قشر‌های مختلف شامل صنعتگران، فرهنگیان، دوست‌داران محیط‌زیست، ایثارگران، کشاورزان، معلولان، اعضای شورا‌های اسلامی، فعالان میراث‌فرهنگی، بازدید از تالاب بین‌المللی گندمان و بازدید از مجتمع گردشگری الماس چغاخور از مهم‌ترین برنامه‌های ضرغامی به این شهرستان است.
بازدید از اردوگاه گردشگری در شهر گهرو، مجتمع نمد بهرام‌آباد، کارگاه نمد شهرک صنعتی، موزه بزرگ در حال ساخت استان و مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه چالشتر و کانون گردشگری پل زمانخان از دیگر برنامه‌های وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان چهارمحال و بختیاری است.
وزیر میراث از هتل گردشگری سیاسرد بروجن نیز بازدید کرد؛ این هتل واقع در تفریحگاه سیاسرد بروجن با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری، هم اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل نیازمند ۴ میلیارد تومان اعتبار است.
ضرغامی در بروجن گفت: طرح گردشگری سیاسرد در سفر امروز مصوب خواهد شد؛ عمده ظرفیت‌های گردشگری کشور در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.
امکان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در تفریحگاه سیاسرد وجود دارد، سرمایه‌گذار نیز وجود دارد، اما طرح حدود یک سال معطل مانده و تصویب نشده است.
با پیگیری‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه مشکل این طرح در سفر جاری حل شده و زمینه برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری در منطقه سیاسرد فراهم خواهد شد.
علیرضا جیلان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۳۰۰ میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی برای احداث هتل گردشگری سیاسرد بروجن سرمایه‌گذاری شده است.
با تکمیل و بهره‌برداری از هتل گردشگری سیاسرد بروجن زمینه اشتغال مستقیم برای ۴۰ نفر فراهم خواهد شد.
  • حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان کیار سفر کرد؛ پس از ادای احترام به مقام شهدای شهرستان کیار با خانواده شهید دانش‌آموز جمال گرگیان دیدار کرد.

عبدالمالکی گفت: برنامه خوبی برای اشتغال چهارمحال و بختیاری برای سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است که در حوزه مشاغل صنعتی و صنایع وابسته، مشاغل خانگی و حمایتی است.

او قرار است تا از نزدیک مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های این شهرستان را مورد برررسی قرار دهد؛ دیدار از واحد‌های تولیدی، دیدار مردمی و حضور در جلسات با حضور فعالان اقتصادی و اجتماعی از مهمترین برنامه‌های سفر یک روزه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شهرستان کیار چهارمحال و بختیاری است.
 
سفر وزرای دولت به چهارمحال و بختیاری+تصاویر

دیدار معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با مردم لردگان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به عنوان نماینده تام الاختیار رئیس جمهور در سفر استانی به چهارمحال و بختیاری با حضور در شهرستان لردگان در جریان مشکلات و مطالبات مردم این منطقه قرار گرفت.

سید امیرحسین مدنی با حضور در شهرستان لردگان ابتدا با خانواده شهیدان دانشیار و بخشایش و شهید نورعلی احمدی در خانمیرزا دیدار کرد و گفتگو کرد.

بازدید از مجتمع دانش‌بنیان کشاورزی این شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر معاون توسعه مناطق روستایی ومناطق محروم کشوربه شهرستان لردگان بود.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد و شهرستان کیار در ۳۵کیلومتری مرکز استان قرار دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۳۷ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ساخت سیلو و سردخانه و کشتارگاه و کشت و صنعتها و بسته بندی و انبارهای بزرگ ،پیشران حرکت و جهش استان در تولید هر چه بیشتر خواهند بود.
آخرین اخبار