معاون سازمان صمت فارس به دنبال طرح گزارش‌هایی از وضعیت عرضه روغن موتور در فارس و شهر شیراز از تداوم اجرای نظارت و رصد بازار این کالا و شناسایی و برخورد با متخلفان خبر داد.

مهدی حسنی در خصوص وجود برخی نارضایتی‌ها از عرضه روغن موتور و خدمات مرتبط با آن گفت: گشت‌های مشترکی با حضور بازرسان سازمان صمت و اتحادیه مربوطه تشکیل شده و نظارت مستمری بر بازار این کالا و خدمات انجام می‌شود.

او گفت: حجم بازرسی‌ها و معرفی متخلفان به دستگاه‌های ذیربط نشان از تداوم بازرسی و نظارت‌ها بر بازار روغن موتور دارد که تنها در یک مورد از یک فروشگاه ۱۲ گالن بیست لیتری روغن موتور کشف کردند که بعد از آزمایش مشخص شد غیراستاندارد است.

حسنی گفت: پرونده این تخلف به ارزش بیش از هشتاد و یک میلیارد و ششصد میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات ارجاع شد.

این مقام مسئول از تشکیل پرونده در خصوص تخلف یک فروشگاه عرضه و تعویض روغن نیز خبر داد که متصدی آن روغن موتور را به شکل دستی بسته بندی و به عنوان روغن موتور برند‌های مختلف عرضه می‌کرد.

او ارزش این پرونده را یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال اعلام و گفت: این پرونده تحت عنوان تقلب در فروش روغن موتور به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

حسنی همچنین گفت: از نیمه اردیبهشت تا نیمه خرداد امسال، از هشتاد واحد نمایندگی و عامل عمده و خرده عرضه روغن موتور بازرسی و در نتیجه سی و یک واحد متخلف شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شد.

معاون سازمان صمت فارس از مصرف کنندگان درخواست کرد که قبل از تعویض روغن، پلمب قوطی و ظرف حاوی روغن را بررسی کنند و با سوراخ کردن ظرف حاوی روغن، پس از مصرف محتویات، مانع از استفاده مجدد از این ظروف شوند.

حسنی همچنین از شهروندان درخواست کرد که هنگام دریافت خدمات تعویض روغن از واحد فروشگاه عرضه کننده درخواست فاکتور کنند که قابلیت بررسی را برای مراجع قانونی داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار