معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۸۰ هزار نیروی بالای ۲۵ سال سابقه کار در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند.

آقای احمدی لاشکی گفت: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی پنج هزار میلیارد تومان به وزارت آموزش و پرورش اختصاص داده شد که این اعتبارات برای رفع مشکلات مدارس از جمله حذف مدارس خشت و گلی، استاندارد سازی مدارس و وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس هزینه می‌شود.

در سفر رئیس جمهور به این استان نیز اعتبارات خوبی برای جمع‌آوری مدارس و کلاس‌های کانکسی، مدارس خشت، گلی، سنگی و ملاتی اختصاص داده خواهد شد.

در وزارت آموزش و پرورش کمبود نیروی انسانی وجود دارد و ارائه راهکار‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع این مشکل در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.


بیشتر بخوانید


۲۸۰ هزار نیروی بالای ۲۵ سال سابقه کار در بخش آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند و کمبود نیروی انسانی در تمامی بخش‌های آموزش و پرورش وجود دارد.

جذب نیروی معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک راهکار برای رفع این مشکل است.

در کنکور سراسری امسال ۲۵ هزار نفر دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان جذب می‌شوند که این نیرو‌ها برای چهار سال آینده وارد چرخه تعلیم و تربیت خواهند شد.

۳۴ هزار و ۸۰۰ نفر هم در قالب ماده ۲۸ جذب می‌شود که در چند روز آینده اعلام نتایج این آزمون سه برابر ظرفیت اعلام و در مدت محدود مصاحبه، معاینه این افراد انجام خواهد شد که خروجی و بازنشسته شدن نیرو‌های شاغل از این تعداد بیشتر است.

اجرای طرح نیروی جامع انسانی یکی از برنامه‌ها و سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش است که در این طرح تامین نیروی معلم، و مربی پرورشی، مراقب سلامت، معلم ورزش و نیروی خدمتگذار مدنظر است.

هم‌اکنون ۴۷ هزار و ۹۰۸ کمبود نیروی خدمتگذار در مدارس کشور مشغول فعالیت هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.