استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش شد اقدامات سرنوشت‌سازی برای ایجاد تحول در مسیر توسعه استان مدنظر باشد.

غلامعلی حیدری امروز ۵ خردادماه ۱۴۰۱ در نشست شورای اداری شهرستان بروجن که با حضور مدیران چهارمحال و بختیاری برگزار شد گفت: بر این اساس تحقق بودجه ۱۴۰۰ استان، در راستای تحقق حاکمیت فرهنگ خدمت جهادی،  با پیگیری‌های بسیار از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد افزایش یافت.

مطالبات استان در بالاترین سطح مدیریتی در حال پیگیری است، هیچ وعده غیرعملی به مردم داده نمی‌شود و اصل عمل بر مبنای انسجام و هم‌افزایی در دستور کار قرار دارد تا در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ تحولات مهمی در استان شکل گیرد.

پیگیری سفر رییس‌جمهور به استان یکی از گام‌های توسعه‌ای استان برای جذب اعتبارات است؛ ۷۰۰ طرح نیمه‌تمام چهارمحال و بختیاری برای جذب اعتبارات سفر شناسایی و در نشست‌های مختلف با وزرا و معاونان رییس‌جمهور بررسی شد تا با انجام سفر، مبلغ قابل‌توجهی از اعتبارات به استان اختصاص یابد.

نباید اجازه داد اعتبارات برگشت داده شود؛ لازم است تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران برای جذب اعتبارات، ظرفیت‌سازی کرده و برگشت اعتبارات به هیچ عنوان قابل قبول نخواهد بود.

برای انتخاب مدیران از مدت‌ها قبل یک گروه انتصاباتی در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری تشکیل شده است تا در همراهی با گروه‌ها و جریان‌های مختلف انقلابی، این فرآیند را بررسی نمایند؛ ملاک اصلی در انتخاب مدیران نیز پاک دست بودن، داشتن روحیه جهادی، مقابله با فساد، مردمی بودن و میدانی عمل کردن است.

تلاش بر این است که فرآیند انتخاب مدیران عادلانه دیده شود، باید روحیه تعاون و تعامل در این حوزه بالا برود و کادرسازی صحیحی در کنار فرصت دادن به جوان‌ها انجام شود.

تاکنون بیش از ۱۰ مدیر از میان جوانان دهه شصتی در جمع کادر مدیریتی استان مشغول به فعالیت شده‌اند. انتصاب مدیران کل در وزارتخانه‌ها نیز تابع فرآیند‌هایی است، اما در همه موارد نگاه شایسته‌سالاری حاکم است.

برخی مدیران تلاشگر و دغدغه‌مند برای اجرای امور خفظ می‌شوند؛ به‌هرحال برخی تغییرات مدیریتی اجتناب‌ناپذیر بوده و گاهی این جابه‌جایی‌ها لازم است و این به معنای بروز اشتباه و تخلف از سوی مدیران پیشین نیست.

هیچ شهر و یا قومیت خاصی مدنظر نیست و تلاش آن است که افراد بر اساس ملاک‌های تخصصی و علمی در راس امور قرار گیرند، به تمام مدیران کل نیز گفته شده است که در انتصابات شهرستانی عدالت را مدنظر داشته باشند.

با حضور مدیران فعال، جهادی، نوآور و دلسوز و با وجود همدلی و هم‌افزایی خوبی که در استان وجود دارد می‌توان به شکل‌گیری تحولات توسعه‌ای یکی پس از دیگری امید داشت.


بیشتر بخوانید


بازدید از طرح‌های عمرانی و صنعتی در حال اجرا در شهرستان، حضور در نشست شورای اداری و دیدار با اقشار مختلف مردم در مسجد حاج کرامت بروجن از جمله برنامه‌های سفر کاری استاندار به شهرستان بروجن بود.

شهرستان بروجن در فاصله ۶۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

تکمیل کنارگذرشمالی بروجن اولویت اصلی شهرستان

حجت‌الاسلام سید علی‌رضا احمدی امام‌جمعه بروجن در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: تکمیل کنارگذر شمالی بروجن از اولویت‌های اصلی این شهرستان است.

تکمیل این کنارگذر و انتقال حجم ترافیک خودرو‌های عبوری به ویژه تردد خودرو‌های سنگین به این مسیر از مواردی است که نباید یک روز نیز با تاخیر روبه‌رو شود.

مشکلات و مسائل این شهرستان بسیار است و رفع آن‌ها به اقدامات جهادی و هم‌افزایی میان دستگاه‌های اجرایی نیاز‌مند است.
لازم است همه مسئولان دستگاه‌ها مشکلات بخش‌های مختلف را جزئی از مشکل دستگاه‌های تحت امر خود بدانند و جهادگونه در حل آن‌ها وارد میدان شوند.

طرح‌های کشاورزی شهرستان بروجن در انتظار اعتبار

آقای کریمی سرپرست فرمانداری شهرستان بروجن هم در این نشست گفت: چهار مجتمع گلخانه‌ای در شهر‌های بلداجی، گندمان، فرادنبه و نقنه نیازمند اختصاص اعتبارند.

با توجه به تداوم خشکسالی‌ها و محدودیت‌های برداشت در منابع آبی، اجرای طرح انتقال آب از سیبک به آورگان پس از چندین دهه اختلافات محلی، امسال وارد مرحله اجرایی شده و باید اعتبارات موردنیاز برای تکمیل آن هر چه سریع‌تر اختصاص یابد.

اجرای شبکه فاضلاب شهر‌های فرادنبه و سفیددشت، ساخت سد آق‌بلاغ و شهدای چشمه‌علی، تامین آب گندمان و بلداجی از محل چشمه سفید، تسریع در ایجاد محور‌های ورودی و خروجی شهر‌های سفیددشت و فرادنبه دلیل قرار گرفتن در محور ارتباطی شهرکرد به بروجن و تکمیل سه‌راهی گندمان – بلداجی – گهرو بخش دیگری از خواسته‌های مردم شهرستان بروجن است.

شهرستان بروجن ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بسیاری در بخش‌هایی، چون منابع طبیعی، گردشگری، کشاورزی و صنعتی دارد به طوری که ۴۰ درصد صنعت چهارمحال و بختیاری در این شهرستان واقع شده و ۵۲ درصد حمل و نقل بار استان در بروجن در حال انجام است.

لازم است تسهیلات سرمایه در گردش برای واحد‌های تولیدی این شهرستان در نظر گرفته شود تا علاوه بر حفظ فرصت‌های شغلی، از تعطیلی واحد‌ها و شرکت‌های تولیدی جلوگیری شود.

با وجود عبور روزانه ۳۵ هزار خودرو از محور‌های شریانی این شهرستان به ویژه محور بروجن به لردگان، این شهرستان همچنان با مشکلاتی برای دسترسی به روستا‌های حاشیه این جاده مواجه است که بخشی از افزایش آمار تصادفات شهرستان به این موضوع باز مربوط است.

تعریض و بهسازی جاده‌های روستایی در حاشیه تالاب‌های گندمان و چغاخور ضروری است؛ با توجه به اینکه این شهرستان پذیرای جمع بسیاری از گردشگران در فصول مختلف سال است، لازم است برای تامین ایمنی جاده‌های بروجن برنامه‌ریزی شده و اعتبارات لازم اختصاص یابد.

تکمیل ساختمان‌های دانشکده‌های فنی و مهندسی، منابع طبیعی و پرستاری بروجن، تملک ابنیه تاریخی و تسهیل در روند اجرای طرح‌های مرمتی و بهسازی بنا‌های تاریخی شهرستان، رفع مشکل کمبود نیروی انسانی پیست دو و میدانی و ترغیب، سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح‌های گردشگری و طبیعی از دیگر نیاز‌های توسعه‌ای این شهرستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار