معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: احداث دومین خط راه آهن استان در دستور کار این وزارت خانه قرار گرفته بنابراین جذب سرمایه گذار به منظور اجرای این طرح الزامی است.

آقای ربیعی گفت: خط راه آهن اصفهان، چهارمحال و بختیاری به خوزستان موجب رونق استان می‌شود و مطالعات اولیه احداث این طرح نیز صورت گرفته است.

طول این خط راه آهن حدوداً ۵۰۵ کیلومتر محاسبه شده که ۲۱۲ کیلومتر آن در چهارمحال و بختیاری واقع شده است.


بیشتر بخوانید


خط راه آهن اصفهان، چهارمحال و بختیاری به خوزستان برای احداث به اعتباری بالغ بر چهار میلیارد دلار نیاز دارد.

برقراری اتصال ریلی منطقه خوزستان به چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و خراسان، ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات جاده‌ای در منطقه، کاهش مسافت ریلی حمل مواد اولیه فولاد خوزستان و اروند، تولید فولاد با حمل ارزان و سریع سنگ آهن، کاهش قابل توجه انرژی و آلودگی هوای منطقه خوزستان تا اصفهان از دلایل اجرای این طرح است.

همچنین تقویت ارتباط استراتژیک شبکه ریلی شمال به جنوب کشور و امکان ارتباط ریلی مستقیم اهواز به مشهد، توسعه اقتصادی منطقه و افزایش اشتغال و رفاه اهالی و ارتباطات جاده‌ای منطقه از جمله ضرورت‌های ایجاد خط راه آهن سراسری اصفهان، چهارمحال و بختیاری به خوزستان به شمار می‌رود.

تلاش می‌شود در سفر رئیس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری اعتبار مورد نیاز به منظور تکمیل اولین طرح خط راه آهن استان دریافت شود تا این طرح پیشران در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

خط راه آهن مبارکه، سفیددشت به شهرکرد به طول ۹۲ کیلومتر در چهار قطعه و ایستگاه در حال اجرا است.

با تکمیل راه آهن استان سالانه ۷۰۰ هزار مسافر و ۳.۳ میلیون تن بار جابه‌جا می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر سامان
۱۹:۳۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
در صورت ساخت این مسیر راهبردی و مهم
یقینا این مسیر از زیباترین مسیرهای ریلی ایران خواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
۲۱۲کیلومتر گذر این راه آهن در استان چهارمحال و بختیاری میتواند به چهار فاز و یا چهار قسمت پنجاه و سه کیلومتری تقسیم و با رقابت شرکتهای پیمانکاری و نظارت درست و تلاش این چند گروه زودتر به بهره برداری برسد و همزمان دو استان دیگر خوزستان و اصفهان هم در چندین فاز در استانهای خود به سرانجام برسانند که به نظر می‌رسد در استان اصفهان چندان مشکلی به خاطر کوتاهی بسیار مسیر وجود نداشته باشد و فقط استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان بسیار بهتر و سریعتر ،در صورت آغاز پروژه به یاری خدا و تلاش مسولان ،همانند جت شبانه روز و در چندین فاز کار کنند.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۴:۲۸ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
پروژه آیی که بر روی یک چهارم تا یک هشتم جمعیت کشور اثر گذار است و تاثیر فراوانی دارد یقینا پروژه بزرگ ملی است.
و کارشناسان اقتصاد و تجارت و ترانزیت و مسافر و توریسم حتما باید برای روان‌سازی و روی ریل افتادن این طرح ملی راهگشا و کمکیار دولتها و استانها باشند.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۴:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
این پروژه نیم قرن است که قرار است اجرا شود و بارها و بارها فرصت سوزی شده است و این سه استان درگیر بسیار کوتاهی کردند.
حداقل یک هشتم جمعیت کشورمان در این سه استانند که مستقیما با این راه آهن در ارتباطند،ضمن اینکه فاصله مرکز کشور به بنادر جنوبی کوتاهتر و روانتر خواهد شد.
و ارتباط دستکم ده ملیون نفر مستقیم با دریا و بنادر خوزستان و همچنین حداقل ده ملیون نفر با مرکز علاوه بر ترانزیت میلیونها تن کالا و سود آوری سرشار برای کشورمان و بر روی رشد تجارت و ترانزیت این سه استان بسیار تاثیر گذار و بر رشد و پیشرفت و رونق این سه استان مستقیما تاثیر خواهد داشت.
آخرین اخبار