سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان گفت: هم اکنون، ۱۱۳ استارتاپ و کسب و کار اینترنتی در استان فعالیت دارد که برای ۳۰۰ نفر اشتغالزایی کرده است.

آرام حیدری گفت: آمار دقیقی از تیم‌های فعال در حوزه استارتاپ‌ها وجود ندارد و از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ کسب و کار جدید در استان ثبت شده است.

او به حمایت از کسب و کار‌های نوپا اشاره کرد و گفت: تسهیلات حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل ۱۷ برنامه است که در قالب تسهیلات بند الف و بند ب به افراد حقیقی، شرکت‌های حقوقی نوپا و غیر نوپا، تولید کنندگان اپلیکیشن و بازی‌های موبایل و تولید کنندگان محتوا با کارمزد چهار تا ۱۰ درصد ارائه می‌شود.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان می گوید: علاقه‌مندان و فعالان حوزه کسب و کار‌های اینترنتی می‌توانند جزئیات برنامه‌های حمایتی و نحوه پرداخت در سامانه توان آفرین را در آدرس Http://tavanafarin.ito.gov.ir مشاهده کنند.

حیدری گفت: در دوران کرونا کسب و کار‌های اینترنتی به ویژه حوزه خرده فروشی، آموزش آنلاین، سلامت الکترونیک، تولید محتوا و سرگرمی رشد قابل توجهی داشتند، اما برخی حوزه‌ها مانند سامانه‌های گردشگری متضرر شدند.

او می گوید: پیش بینی می‌شود در مجموع با سپری شدن دوران کرونا و با توجه به فرهنگ سازی بعمل آمده در این دوران برای استفاده از اینترنت و افزایش تمایل کسب و کار‌ها به توسعه در بستر اینترنت، کسب و کار‌های این حوزه رونق خاصی داشته باشند.

ضریب نفوذ اینترنت پهن باند سیار در کردستان ۹۷.۹۹ درصد و این رقم در کشور ۱۵۵.۱۹ درصد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.