حجت‌الاسلام رئیسی گفت: نباید منابع کشور در سایر کشورها راکد بماند و باید با سرعت نسبت به ورود آن به کشور در قالب کالا یا امکانات اقدام شود.

جلسه بررسی به کارگیری ظرفیت‌های جدید برای تامین و ذخیره کالاهای اساسی به ریاست رئیس جمهور و با حضور معاون اول رئیس جمهور، رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای امور اقتصادی و دارایی، جهادکشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و روسای بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت تامین و ذخایر کالاهای اساسی ارائه شد.

بر اساس این گزارش میزان ذخایر کالاهای اساسی کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است اما با توجه به شرایط جهانی تدابیر لازم برای ایجاد یک ظرفیت احتیاطی مطرح و جزئیات اجرای آن مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

بر این اساس ترتیبات تسهیل و تسریع تامین کالاهای اساسی، استفاده از ظرفیت نهادها و بنیادها، تقویت ظرفیت‌های بخش خصوصی جهت تأمین و توزیع کالاهای اساسی، افزایش زیرساخت‌های الکترونیکی و هوشمند در جهت توزیع بهتر کالاهای اساسی، تقویت بنادر و ظرفیت‌های ترانزیتی کشور در این راستا، استفاده از ظرفیت همه انبارهای موجود در کشور به منظور افزایش ذخایر استراتژیک و احتیاطی و منابع مالی لازم برای تامین، ترانزیت و انبارداری و راهکارهای تامین آن مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه این جلسه رئیس جمهور با تاکید بر اولویت دادن به تسریع در تأمین و ذخیره احتیاطی کالاهای اساسی، وزرای صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی را مکلف کرد، موانع پیش روی اجرای این برنامه را شناسایی و با هماهنگی معاون اول نسبت به رفع آن، اقدام کنند.

در پی اصلاح نظام اقتصادی کشور و مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها، با وجود برخی انحرافات در بخش توزیع کالاها در مراکز عرضه، اما وضعیت بازار کالاهای اساسی همچون گذشته آرام است و کالاها با نرخ های جدید و قدیم عرضه می‌شود.

بر اساس آمار گمرک و بنادر کشور، آخرین وضعیت کالاهای اساسی در گمرک و بنادر بیانگر دپوی ۳.۹ میلیون تنی کالاهای اساسی است.

بر اساس این آمار در مجموع سه میلیون و ۹۰۶ هزار و ۴۵۰ تن کالای اساسی در گمرک و بنادر وجود دارد که از این میزان حدود سه میلیون تن موجودی بنادر و بالغ بر ۹۰۰ هزار تن دیگر در شناورهای پای اسکله و یا منتظر در لنگرگاه برای تخلیه قرار دارد.

از موجودی سه میلیون تنی که در ۱۲ بندر قرار دارد عمده کالا به روال گذشته به ذرت با بیش از  یک میلیون و ۵۶۰ هزار تن اختصاص دارد.  

دانه‌های روغنی با ۳۵۲.۶ هزار تن، گندم ۳۳۷.۴ هزار تن، روغن خام ۳۳۳.۸ هزار تن، جو ۱۶۲.۹ هزار تن، سویا ۱۵۱.۹ هزار تن، برنج ۶۲.۲ هزار تن و شکر ۴۳.۲ هزار تن از دیگر اقلام اساسی موجود در گمرک و بنادر است.

اما از موجودی سه میلیون تنی کالاهای اساسی بیشترین میزان در بندر امام خمینی با ۲.۱ میلیون تن و بعد از آن بندر امیرآباد با ۳۲۸.۷ هزار تن قرار دارد.

در سایر بنادر نیز ۲۳۳.۵ هزار تن بندر شهید رجایی، ۱۶۴.۹ هزار تن نوشهر،   ۶۵.۴ هزار تن انزلی،   ۲.۴ هزار تن بوشهر، ۲۶.۶ هزار تن چابهار، ۲۲.۴ هزار تن آستارا،   ۲۴ هزار تن فریدونکنار، ۳.۱ هزار تن شهید باهنر،   ۸۲ تن بندر خرمشهر و ۷۰ تن در بندر لنگه موجود است. موجودی در آبادان نیز صفر است.

این آمار نشان می‌دهد که موجودی کالاهایی که روی شناورها قرار دارد به بیش از ۹۰۰ هزار تن می‌رسد.

این میزان در ۱۳ شناور کنار اسکله با حدود ۲۱۷.۹ هزار تن شامل ذرت، گندم، سویا، شکر، روغن، دانه‌های روغنی و برنج قرار دارد.

همچنین ۱۳ شناور دیگر در لنگرگاه منتظر تخلیه هستند که حدود ۶۸۳.۶ هزار تن کالای اساسی شامل ذرت، روغن، گندم، سویا، دانه‌های روغنی، جو و روغن را با خود حمل می‌کنند.

در این رابطه یادآور می‌شود که گزارش نیمه اردیبهشت امسال درباره وضعیت کالای اساسی در گمرک و بنادر از این حکایت داشت که در مجموع بیش از سه میلیون و ۹۷۴ هزار تن کالای اساسی موجود بود که بالغ بر ۳.۱ میلیون تن به عنوان موجودی بنادر و بیش از ۸۰۰ هزار تن دیگر در شناورهای پای اسکله یا منتظر در لنگرگاه قرار داشت، بر این اساس با توجه به جریان گردش ورود وتخلیه کالا، تقریبا آمار دپوی کالا نسبت به یک ماه گذشته، ثابت مانده است.

اما حجت‌الاسلام رئیسی در ادامه نیز گفت که نباید منابع کشور در سایر کشورها راکد بماند و باید با سرعت و مستمرا نسبت به ورود منابع به داخل کشور در قالب کالا یا امکانات مورد نیاز اقدام شود.

گفتنی است؛ بر اساس آخرین آمار منتشر شده، مجموع اموال بلوکه شده ایران در خارج از کشور حدود ۱۰۰ میلیارد دلار است که از این مقدار چیزی بالغ بر ۴۴ میلیارد دلار در ۷ کشور شامل، هشت میلیارد در عراق، سه میلیارد دلار در ژاپن، هفت میلیارد دلار در کره جنوبی و ۲۲ میلیارد در چین دارایی های ایران به جز اموالی هستند که در بانک‌های آمریکا بلوکه شده است.

تقریباً یک میلیارد و ۹۷۳ میلیون دلار دارایی ایران در ایالات متحده بلوکه شده‌ و براساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره این کشور ، علاوه بر پول‌های تحریم شده در حساب‌های بانکی خارجی، دارایی بلوکه شده ایران شامل املاک و مستغلات نیز می‌شود.

در واقع از این ۱۰۰ میلیارد دلار حدود ۵۶ میلیارد دلار به صورت املاک تسخیر شده که از این مقدار ۵۰ میلیون دلار ملک و املاک متعلق به مردم ایران در ایالت متحده آمریکا با احتساب اجاره انباشته آن‌ها بلوکه شده است.

در یک مورد، مدت ها پیش یکی از مطبوعات داخلی با انتشار فهرست کشورهایی که بدهی سنگینی به ایران دارند تخمین زده بود که چین ۲۲ میلیارد دلار بدهی به ایران دارد که بخش بزرگ این طلب‌ها بابت فروش و انتقال نفت است.

در میانه دهه ۱۳۸۰ و از سال ۸۶ به بعد، ذخایر ارزی ایران در دیگر کشورها که در بانک‌های مختلف دنیا خصوصاً اروپایی به اشکال نقدی یا اوراق دلاری یا سهام سرمایه گذاری شده بود و این پول‌ها با خطر احتمال بلوکه شدن آن در صورت شکایت برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی مواجه بودند، به بانک‌های چینی منتقل شدند.

مجیدرضا حریری رئیس اتاق مشترک ایران و چین در تایید این موضوع گفته « ۲۲ میلیارد دلاری که می‌گویند ما در چین داریم، همان ذخایر ارزی ما در کشورهای غربی است که به چین منتقل شده است.

بنابراین چین به ما بدهکار نیست و آن‌ها پول خرید نفت از ایران را بلوکه نکرده‌اند.‌‌ ما هرچقدر نفت به چین فروخته‌ایم در ازای آن کالا وارد کرده‌ایم ، این کالاها مصرفی نیستند و شامل ماشین‌آلات ،قطعات یدکی ماشین، لوازم‌خانگی و قطعات منفصله است.»

به گفته حریری «در حال حاضر امکان انتقال این پول‌ها به بانک مرکزی وجود ندارد برای اینکه امکان افتتاح حساب از سوی بانک مرکزی در سایر کشورها نیست؛ من جمله اینکه چینی‌ها تضمین کرده‌اند که در بلندمدت از ایران نفت بخرند و به جای آن راه آهن برقی تهران-مشهد یا سایر زیرساخت‌های توسعه‌ای را احداث کنند.»

اما در ادامه این جلسه مقرر شد علاوه بر تخصیص حداکثر ظرفیت‌های راهداری از سوی وزرات راه و شهرسازی به تامین و ترانزیت کالاهای اساسی، از تمامی ظرفیت‌ها برای تامین ذخایر احتیاطی کالاهای اساسی بهره گرفته شود.

 راهکارهای وزارت جهادکشاورزی برای تسهیل و تسریع تامین کالاهای اساسی از محل واردات و خرید داخلی نیز موضوع دیگری بود که در ۱۶ بند مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mohsen
۱۶:۱۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۲
درانتخابات۱۲مجلس به کاندیدایی که قدرت خریدراافزایش میدهدوشردرست نمیکندوولگردی هوایی وتورم افسارگسیخته راراه نمیاندازدرای دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
البته من به ایشون خرده نمیگیرم چون اختیارات دولت تو ایران خیلی محدوده تمام کارها بهشون از یه جای دیگه دیکته میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
واژه باید رو از مسئولین میگزفتن اکثرشون لال میشدن.
نمیدونم دقیقا اینا رو به کی میگن؟
ما مردم باید انجام بدین یا شما؟برای چی شما حقوق میگیرین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
ماهانه 900 یارانه میگیریم ، 480 هزار تومان ماهانه برای خرید پنیر صبحانه میره ، 440 هزار تومان ماهانه هم هزینه روغن میشه حالا اگر هفتگی 1 روغن استفاده بشه حساب شده ، میگن 4 قلم جنس گران شده ولی هر جنسی دست میزنی حداقل 50 درصد روش رفته، بستنی 2 تومنی شده 5 تومن یعنی 150 درصد روش رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
لبنیات صعودی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
من از دولت خواهش میکنم ملت رو بی روغن نگذاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دولت و حکومت خودش اصل مانع است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
اگر سعدی استاد سخن بود، این آقا استاد دستور است.
باز آقای رئیس جمهور دستور فرمودند.....
آقا بس کن دیگه یعنی خداییش نمیبینی چه بلایی سر مردم آوردی؟؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
خداوند مزه زندگی این روزای مردم ایران رو یک روز به شماها هم بچشاند و طعم ذلت و خواری را بفهمید. آمین . دست طبیعت انتقام این شرمندگی مردم جلو زن و بچشون را ازتون بگیره. آمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
به نظرم اداره امور کشور به اشخاصی با فهم ومنطق وعدالت ودرایت خاصی نیاز دارد که الزاما هم به سواد مرتبط نیست،باید هر ساله راجع به بقا یا تغییر مقامات نظر سنجی معتبر انجام شود.وعملکرد مقامات قبلی چند ماه بعد از برکناری که نتیجه بعدی مشخص میشود،نظر سنجی معتبر شود.درصورت مثبت بودن تشویق شود که البته وظیفه اش بوده،ودر صورت منفی متناسب با آرا مجازاتش کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
اتفاقا سواد درست و حسابی لازمی وقتی رییس جمهور نمی دونی چه عوامل (متغیرهای) درصد زیادی از تورم را تبیین می کنند و جهت مهار تورم باید اونا کنترل بشند،
خوب تصمیمی عجیب می گیره و در شیپور گرونی می دمه
سکان اقتصاد کشور باید دست مهندسان نخبه باشه تا بتونند کشور را به ساحل آرامش رهنمون شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۰ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
چرا سواد تاثیری نداره وقتی رئیس جمهور ندونه نیم از یک کوچیکتره همه معادلات بهم میریزه.
مگه قرار نبود تورم از نیم درصد به یک رقمی شدن بره!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دستور بعدی داکتر رییسی :

حتی در صورت قطع برق هم کولرها باید برای رفاه مردم روشن باشند . عوامل قطعی برق شناسایی و در صورت نیاز دولت دمای هوا را پایین بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۱:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
ازاینکه توانتخاب ریس جمهور شایسته خودم رو پیدا نکردم رای ندادم بسیارخرسندم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
منم همینطور!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
ول کنید این مردم و بعد از ۴۳ سال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
شما هم جهل رو رها کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
اینا کلا تو ی باغ دیگن هرچی بهشون میگیم اوضاع اقتصادی مملکت خیلی خراب مردم دیگه قدرت خرید ندارن حالیشون نیست ما داریم خودمونو خسته میکنیم از اینا ابی گرم نمیشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
با این اوضاع فرزند آوری و ازدواج را هم بگویید چقدر شیک میشه باداباد مبارک بادا....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
آقایان دولت مردان چه حساب وکتابی با خودتون کردین که روغن از چهل تومن باید برسه به دویست هزارتومان مگه مردم چقدر در آمد دارن صد برابر یارانه باید خرج کنیم هزارتا چیز دیگه قند چای شکر برنج ماکارونی مرغ میوه سیب زمینی کیلو ۲۰ هزارتومان الان دو ماه که صداوسیما شب وروز میگه یارانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
متوجه نیستی کل دنیا قیمت گندم و روغن اومده بالا بخاطر اوکراین ؟ قضیه گرانی اینها ربطی به دولت نداره تازه ایران در این زمینه بهتر خارجه ! بهتر به جای گلایه مصرف خودمون بیاریم پایین تقاضا کم شه ارزون تر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
خداخیرتون نده آه بچه هام دامنتونو بگیره همش شعار میدین گفتین از دامدار حمایت میکنیم رفتین گوشت یخ زده خریدین وارد کردین جوری دامدارو زمین زدین که تا آخر عمرش هم نتونه بلند شه قیمت آزوغه رواونقدر بردین بالا که سربه فلک زده بلایی که سر آدم ها آوردین سرحیوانات هم آوردین گفتین وام برای حمایت از دامدار میدین 200میلیون شما شده 15میلیون اونم اگه بدین معلوم نیست بدین یانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
یاد گشت 3 افتادم که میگفت به جای الگوی بچه هاتون شدین درس عبرتشون!!
ما شدیم درس عبرت دنیا و در آینده درس عبرت بچه های خودمون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
الان ما حدود ده روزه صبحانه نخوردیم چون پنیر کره ..تموم شده چای نداریم حدو یک ماهه برنج نخوردیم چون همه اینا گرونه نمیتونیم برنج و روغن بخریم سیب زمینی گرونه دوساله گوشت نخوردیم.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دروغ بگو اما نه دیگه تا این حد! چطور پس زنده موندی؟
یا چطور نت داری؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
ناشناس ۱۱:۴۶ همه کم و بیش همین وضع رو دارن حالا دارن زندگی رو میگذرونن اینترنت ۱۴هزارتومنی و اینکه چطور کسی با این اوضاع زنده مونده چیز عجیبی نیست قوت نان که اگه اونم گران نشه اینا دروغ نیست کی میتونه میوه بخره به راحتی زندگی کنه چطور به راحتی پنیر بخره؟؟؟؟نداره شاید ده روزه داره زق میکنه از گشنگی ...این حرفها دروغ نیست برای چی باید دروغ باشه با هوا با آب و نان حسرت ماست حسرت سبزی خوردن حسرت برنج برای چی آدم باید اینارو دروغ بگه؟؟؟؟ همه چی گران شده گرااان شده کی میتونه راحت گوشت بخره مرغ بخره؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
به چین هم رفتین حتما از رئیس جمهور چین بخواین به ایران سفر کنه و عذرخواهی کنید بابت عملکرد روحانی خائن که حتی حاضر نشد واکسن از چین بیاره تا fatf امضا بشه رئیس جمهور چین بسته مالی بزرگ و قوی برای سرمایه گذاری بلند مدت آورده که دولت بی تدبیر بر خلاف دستورات رهبری آن را کنسل کرد و حتی رهبری را هم نزد چین تضعیف کردن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
کی قرارداد بست که بعدش در عرض دوماه واکسن سرازیر شد به کشور؟
اگر حرف شما درست بود کسانی مثل ریسی چرا اون زمان ساکت بودن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
روحانی طلابود نمیزاشت نش دراین مملکت رییس جگهور اختیار تام نداره کسی که خونه گران داره روحانی وثروتمنده حتما شم اقتصادی داره ومیتونه ی کشور هم ثروتمند کنه عین ترامپ درامریکا البته بدون دزدی وحتی حقوق خودشم به سازمان های خیریه میداد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
روحانی هم از این بدتر بود

رییس جمهور فقط شهید رجایی و احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
کسانی که در دوره آقای روحانی از مشکلات و گرانی و تورم و بی ارزشی پول ملی و ... مدام در تریبون های مختلف حرف می زدند و هزار وصله به دولتش می زدند الان دقیقا سکوت کرده اند در حالی که همه آن چیزها الان بدتر از قبل شده و مردم در فشار حداکثری هستند. اما آقایان لال تشریف دارند. مگر شما دلسوز مردم نبودید؟ مگر ادعا نمی کردید حامی قشر ضعیف هستید؟ چرا حالا قشر ضعیف را رها کرده و گرانی ها را توجیه می کنید و رفتارتان برعکس شده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
آخه خودشون ضایع میشن اینهمه میگفتن رئیسی انتخاب درسته و بیاد فلان میشه و...
الان کافیه فقط قیمتا رو مقایسه کنید تورم ده ساله تو ده ماه به وجود اومد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
ایشون هم ک فقط بلد هستن مصاحبه کنن و دستور بدن.عمل و اجرا هم که ...
دولت انقلابی با تصمیمات عجولانه و غیر کارشناسی شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
اقتصاد ما اقتصاد اول دنیا بشود سیستم بانکی ما درس بشود مردم ما رفاه داشته باشند و........ وزیر کار ریس را از خواب بیدار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دکترای حرف!
Iran (Islamic Republic of)
رئیس پلیس حکومت نظامی
۰۵:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
چون مخلوقات بیگانه هستند و باید با اسلحه های مرحله 3 نابود بشوند !
+
اون چی بود منفجر شد همه در یک لحظه در گرمای تابستون فیریز شدن !؟؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
پرنس شاه امپراطور
۰۵:۰۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دسترسی کامل دارم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
گویا هر چقدر منتقدان و صاحب نظران اعلام هشدار و خطر میدهند از وجود فساد در نهادهای آموزشی (مدارس و دانشگاهها و مراکز مهارت آموزی بویژه خصوصی و غیر دولتی) کسی از بزرگان نظام و مسئولان کشوری و امنیتی توجه لازم را نمیکند!
فساد عظیم و تراژیک، که منجر به نفوذ عوامل مستعد فساد و خیانت در نهادهای کشوری شده با دو بلای خانمانسوز مدرکگرایی و مدرکفروشی، اجش در بحران کرونا شاهد بود در آزمونهای آنلاین عملا شغل کاذب حرام تست زنی باب شده، مراکز آموزشی با ظاهر قانونی (اما صوری و باتقلب و جلسات نمایشی و آموزش دروغین مجازی و آنلاین) دارند نسلهای آینده کمسواد یا تقریبا بیسواد تحویل میدهند، افرادی که بر اثر ترویج مدرکگرایی توسط مافیای فساد ضد علمی، عملا افراد شاغل و جویای کار - حتی میانسال- مجبور میکننند به دنبال به خریدن مدرک دیپلم یا مهارتی یا دانشگاهی، در شغل خود باقی بمانند و یا راتقای شغلی و استخدام شوند!
حالا بجای اینکه بساط فساد آموزشی آزمون های الکترونکی آنلاین وامتیاز برگزاری آزمون و دادن نمره از مدارس و مراکز مهارت آموزی (نمونه فاجعه بارش در مراکز تحت مجوز وزرات ارشاد است)، میخواهند کنکور را آنلاین کنند و کار سطح آموزشی همین اندک مراکز دولتی که به ضرب نمره حضوری جدی، دانش آموز و دانشجوها را مجبور به خواندن و مطالعه و دانش فراگیری میکنند را نابود کنند! متاسفانه اثبات شده به جز اقلیتی، عموما بخاطر پارتی بازی و عدم وجود عدالت استخدامی و انگیزه نخبگی، فروپاشی اخلاقیات و ایمان و بخصوص حلال و حرام، تبدیل به نسلی تنبل و متقلب و مستعد فساد و خیانت کنند.
جلوی این مافیای ضد علمی کشور بگیرید و تمامی راههای این فساد خانمانسوز که چند نمونه اش گفته شد زودتر بگیرید.
در حالی عامه مردم از فساد اقتصادی دائما شکوه میکنند، اما تقریبا هیچ حساسیتی به فساد آموزشی ندارند! در حالی است تمام مفاسد فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی و حتی معضلات خارجی مثل تحریمها و... همگی بر میگردد به نفود افراد نالایق و فاسد و خائن در نهادهای کشوری، این افراد قطعا بیسواد و کمسواد هستند در مقامهایی که حقشان نیست منصب گرفتند و امروز کشور به انواع فلاکت اقتصادی و سیاسی و مشکلات تحریم گرفتار کرده اند! سکوت امروز مردم در برابر ادامه فساد اموزشی و تعمیقش با برنامه های فسادزایی مانند الکترونکی کردن و آزمون آنلاین، قطعا سالهای بعد فجایع بدتری کشور فرو برده و کشور را به ویرانه ای از جهل و ظلم تبدیل میکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
به نظر من اگر تست ها استاندارد باشند تا حدودی مشکل حل است

چرا که آزمون ها تشریحی در بیشتر مورد به علت بیسواد مطلق برخی از تصحیح کنندگان حق به حق دار نمی رسه از آن گذشته در این نوع آزمون نمره آزمون تشریحی بیشتر سلیقه ای است تا استاندارد شده
و از آن گذشته آزمون ها تشریحی بیشتر راههای طولانی و خسته کننده ای که احتمال اشتباه و نرسیدن به جواب صحیح را بیشتر می کند.
و شاید خلاقیت برای کمترین راه و رسیدن به نتيجه کاملا صحيح را نیز از بین می برد
ولی بهترین مورد
ترکیب تستی تشریحی است
شرط برقرار آزمون تشریحی قبولی در آزمون تستی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
فقط قیمت ۴ قلم افزایش پیدا نکرد بلکه ۴۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰هزار قلم افزایش داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بابا ندیدی مگه ۳ تا خانوم بردن فروشگاه خرید پولم زیاد اومد حتی میتونند پس انداز کنند با یارانشون خونه هم بخرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
قیمت فقط سه قلم چرا میگید 4 قلم افزایش داشته؟
قیمت مواد جامد مایع گاز را فقط افزایش دادند نه چیز دیگری!
تا درس علوم بعدی بدرود!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
وقتی بیسوادی به کار مهمی منتصب میشود وضع ملت بهتر از این نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
آقا شما هیچی نگین بخدا بهتره اینجوری تن مردم بیشتر میلرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
چرا خودت به کور لال کری زدی
نظارت وجود ندارد روغن دیزل قیمت زده ۵۷۰ خریدیم ۱۵۰۰ نظارت نظارت
داریم نقطه دولت قبل می رسیم لطفا کار نکنید بهتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دروغ گو هیچ اعتمادی به شماها نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
واقعا فازت چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
"ما دولت مي توانيم هستيم" زاررررتتتت
تمام اونهايي كه تو مناظره ها وعده هاي قشنگ ميدادن الان در راس كارن و همشون با هم نتونستن يك مشكل از مشكلات مردم رو حل كنند!
خدايا حق مردم ما اين نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
حق مردم ما بدتر از این هاست خدا تو قران گفت سرنوشت هر قوم به دست خودشه من کمک نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
رییسی وجدانا شبا وجدانت راحته ؟؟؟؟ چطو شبا خوابت میاد؟؟؟؟ هیچ فک کردی چی بر سرملت اوردی؟؟؟؟ آه وناله ونفرین مردم پشت سرتون تا قیام قیامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
اون احمقایی ک منفی دادن لابد هنو برنج وروغن و لبنیات و .....نخریدن جونتون باد هواس لعنتیا
Iran (Islamic Republic of)
یارولی
۲۳:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اتفاقات نظیر ساختمان متروپل وپلاسکو و امثال آن را دولت نباید تقبل خسارت از بیت المال مردم بکند.چون باعث فقر بیشتر مردم خواهد شد .اگر مسببین این حوادث اعم از مالک و مهندسین ناظر ومسولین مجوزهای ساختمان که باعث این فجایع میشوند اگر پول وتمکن مالی برای جبران خسارت ندارند بایستی از جسم آنان برای پرداخت خسارت به جانباختگان حادثه استفاده شود .مثال ، کلیه و قلب وچشم وکبد وسایر اعضای قابل فروش بدن این خاطیان از بدنشان کنده و به بیماران محتاج عضو فروخته شود .تا بدین ترتیب تاحد امکان جبران خسارت ازجیب خطا کاران شود.نه از بیت المال عمومی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
همش حرفه. پنیر چهارصد گرمی خودتون تو مصوبه زدین سی هفت هزار تومن الان تو بازار شصت و هشت هزار تومن قیمت روش نوشته.
خیلی از مردم ناراضی شدن واقعا متوجه نمیشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۱ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
تو خواب تشریف دارن فقط میگن همه کالاها موجوده ولی نمیغهمن پولی برای خرید نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای رئیسی خسته نشدی از اینکه همش از ابتدای ریاستت شعار میدی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
میخواهی این نظر منتشر نکنی اشکال نداره ولی وقتی دولت درباره حقوق کارگران دولت سلیقه ای رفتار کرد من به شخصه به همه چیز بی اعتماد شدم.خدا به من رحم کنه چون دیگر هیچ چبز بدام مهم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
این اقا با خرزو خان صحبت میکنه
خودت همه کار مخاطب حرفا خودتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اقا کو افزایش قیمت چهار قلم کالات کو یارانه ات کو تورم ۱۰ درصدیت هم دروع ونیرنگ و بود!؟
Iran (Islamic Republic of)
کارمند شرکت ملی پست
۲۱:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت که قرار بود عدالت فرموش شده را احیا کند.


آیا تا بحال به لطف دو دولت متوالی به نجومی ها توجه کرده اید؟؟؟؟!!!

در دولت قبل و مجلس فعلی رساند اختلاف کف و سقف حقوق از 7 برابر به 15 تصویب و اجرایی شد!!!!!!!

با توجه به کف حقوق سال قبل که 3600 بود و طبق قانون قبل می بایستی یک نجومی حداکثر
3/600*7=25/200
دریافتی داشته باشد.

که با لطف دولت بنفش و مجلس انقلابی و همکاری نوبخت و قالیباف این اختلاف با 15 برابر رسید!!!!!!
یعنی نجومی ها با تصمیم دولت قبل و تصویب مجلس فعلی بجای 25/200

3/600*15=54/000


پنجاه و چهار میلیون دریافتی برایشان کاملا قانونی شد!!!!!!!!!!

حال لطف دولت جدید
اگر حداقل حقوق نیز مانند بقیه کارمندان حداکثر 10 درصد اضافه می شد

3/600*10%=360
یعنی کف حقوق
3600+360=3960
می شد
و حداکثر حقوق یک نجومی
3/960*15=59400
می شد.

حال با تصمیم غیرکارشناسی دولت سید محرومان و مستضعفان ببیند چه لطفی به نجومی ها شده

3600*57%=2052

که دولت با گرد کردن رقم فوق به سمت پایین
2 میلیون را برای کف حقوق در نظر گرفت، که از دید اول و بدون در نظر گرفتن نجومی ها تصمیمی بسیار عالی و عادلانه به ذهن می رسد.

یعنی کف حقوق بجای 3960 به 5600 تبدیل شد

حال یک نجومی با این تصمیم جدید چقدر حقوق برایش کاملاً قانونی و بدون مشکل می شود؟؟؟؟!!!؟
5/600*15=84/000

یعنی با این تصمیم دولت اگر با یک نجومی بجای حقوق
59/400

84/000
هشتاد چهار میلیون حقوق دهند هیچ مشکلی ندارد و کاملا قانونی است!!!!!!

حال تفاضل دو عدد فوق،
یعنی لطف دولت سید محرومان و مستضعفان به نجومی ها

84/000-59/400=24/600

بله لطف دولت سید محرومان با تصمیم غلط و غیر کارشناسی بیست و چهار میلیون و ششصد هزار تومان است
که اگر این حقوق را به نجومی محترم بدهند کاملا قانونی است!!!!!!!


ولی بنده با مدرک کارشناسی ارشد در دولت عدالت محور سید محرومان حکمم از 6980 به 7678 خواهد رسید آنهم بعد از بیست و سه سال!!!!

لطف دو دولت متوالی و کمک مجلس فعلی در دوسال متوالی چقدر افزایش را برای نجومی ها کاملا قانونی و بدون اشکال کرد؟؟؟؟؟!!!!!!!

دولت بنفش 28800

و
دولت محرومان 24600

در مجموع دو دولت
28800+24600=53400

این افزایش برای یک نجومی کاملا قانوتی و بدون اشکال است!!!!

هرچند در اینجا یک تداخل ایجاد می شود.!!!!

و تداخل بواسطه تصمیم دولت قبل و تصویب مجلس فعلی یعنی قانونی شدن اختلاف 15 برابری.

و اینجا افزایش علی السویه %10 این تداخل ایجاد می شود

. باید نخبگان این دولت توضیح دهند این تداخل را چطور رفع کرده اند ؟؟؟!!


لطفاً منتشر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دمت گرم کاشکی تو رئیس جمهور میشدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
دولت سیزدهم دولت باد هوا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بازنشسته نظام هستم کلا چهارصد اضافه شد که ان هم رفت روی بیمه ها
هیچ به هیچ!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
کسانی که منفی دادند اگر مصوبه ها غیر از این که بنده عرض نموده و یا محاسباتم غلط است تصویر مصوبه و اشتباه محاسباتی را بصورت شفاف و جزئی ذکر نموده و تصویر محاسبات درست خود را به yjc جهت انتشار تحویل دهند
و گرنه و چیزی نمی دانند اظهار نظر نکنند

وَلا تَقفُ ما لَيسَ لَكَ بِهِ عِلمٌ ۚ إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای رئیسی اگر میدانی خیلی خب ! شما و خدا ! ولی اگر نمیدانی بگویم مخابرات را دارند با خاک یکسان میکنند. پول بیمه از حساب کارکنان کسر میشه ولی به تامین اجتماعی داده نمیشه و یا به بیمه تکمیلی داده نمیشه ! کارمند مخابرات بیمه نداره ! متوجه هستید چی دارم عرض میکنم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
نبابا متوجه چی هس؟؟؟؟ ایی فقط بلده همچیو صد برلبر کنه همین وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
پنیر تبریز شده کیلویی ٢٧٠ هزار تومان
با نون رو هم میشه ٣٠٠ هزار تومان
یه خانواده پنج نفره اگه صبح و ظهر و شب فقط نون پنیر بخورن میشه ماهی ٩ میلیون تومان
محسن رضایی و مخبر و رئیسی تو فضا زندگی میکنن که میگن با ۵ میلیون تومان میشه هم اجاره خونه داد هم خدای ناکرده بیمارستان رفت هم برای زندگی معمولی و روزانه هزینه کرد.معلومه شماها تابحال از جیبتان نه به مغازه و نه بیمارستان و نه جایی دیگه هزینه ندادین و الا هیچ وقت چنین حرفی نمی دین.این صحبت‌ها یا از نادانسته است و از جایی دیگه هزینه زندگی میکنین یا اینکه دانسته حرف میزنین که در اینصورت هم توهین بزرگیست به شعور ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
کامل کامل با این حرف شما موافقم تازه ازدواج و فرزند آوری رو هم با این مبلغ حساب کنید همون ۵ میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مملکت رو میخورن اینا احتیاج ب پنیر ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دمت گرم ۵ تومن پول یروز غذای اوناس خجالتم نمیکشن رئیسی خو گفت میتونن با یارانه پس انداز کنن ولا چشونه حرف میزنن حقوق میگیرن مردمم از صب تا شب تو گرما وسرما کار میکنن نمیتونن ی صبحونه معمولی بخرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
سلام اقای رییسی خدا قوت . اقای رییسی امیدوارم پیام من به دست شما برسد . اقای رییسی مردم در شرایط بد دارن زندگی میکنن لطفا به فکر مردم باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
از طرف خودت حرف بزن،ما وضعمون خیلی هم خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
تو وضعت خوب نیس تو لابد از خونواده شی ک پول مفت میخورین کالای اساسی نمیخرید اصلا نمیدوتید خرید چیه وگرن هر کی هم وضعش خوب باشه بهش فشار میاد روغن ۱۳ تومنی بخره ۷۰ در حالیکه میتوتست بجا یکی ۵ تا بخره لعنت ب خودتو رییسب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
سید جان اینکاره نیستی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
شما قرار بودکه قیمت کالا های یارانه ای افزایش پیدا نکنه قیمت لبنیات 4 مرتبه افزایش دادن بعد ریس اتحادیه توی 20:30 میگه باید شاکی داشته باشن مردم با شماره 124 تماس بگیرن هیچ نظارتی نیست هر طرحی ما بدید برعکش اتفاق میفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
از لبنیات فقط بزور ی پنیر معمولی بی کیفیت میتونیم بخریم خدا ازتون نگذره شیر وماست ودوغ در توانمون نیس لعنتیا حرومتون اگ خودتون میخورین بشه زهرمار بریزه تو شکمتون ...یبارم یچیزو ارزون کنید نمیمیرید ک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
پیش از اجرای نیم بند طرح جراحی باید همه چیز بخوبی برنامه ریزی و پیس بینی می شد. این دستور در این زمان چه معنی میدهد؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
توهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مقام های بلند پایه به فکر حل مشگل و پیشرفت ایران نیستند.به فکر نفوذ خودشان در منطقه وحل مشگل کشورهای دیگر مثل لبنان و یمن وعراق وسوریه فلسطین ....وتبلیغ تفکرات خودشان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا گل گفتی نمیدونم رییس جمهور ایران هستن یا کشورای دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
والاه جز این نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
کدام از فرماندهان که در هشت سال دفاع مقدس جنگیدند بدنبال حقوق و منسب و پول بودند و جنگ را فرماندهی میکردند که شما مجلسیان انقلابی و دولتی ها هیچکدام حاضر نیستید از حقوق های خود بگذرید . هرچه تو تریبون‌ها از فقر و نداری درماندگی مردم داد بزنید جز حالهمزدن چیزی ندارد . همدرد مردم شوید اگر دردی آنهم اگر باقیماند همه مردم همراه شما تحمل میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت روحانی و باندش در طی هشت سال ۳۰ میلیارد دلار ارز را بر باد دادند، ۶۰ تن طلا را از بین بردند، هزاران کارخانه و مرکز تولید را تعطیل کردند، پول ملی را از ارزش ‌انداختند، قیمت مسکن وخودرو را ۱۰برابر کردند، تورم را به ۶۰ درصد رساندند، گرانی‌های افسارگسیخته را به ملت تحمیل کردند، فاجعه برجام را بر سر مردم آوار کردند، خزانه را نه فقط خالی کردند، بلکه
با ۴۵۰ هزار میلیارد تومان بدهی به دولت رئیسی تحویل دادند،۱۵۰ هزارملیارد تومان بدهی اوراق قرضه بالا اوردند
تمام مسیرهای دور زدن تحریمها را لو دادند
حالا اگر هیچ مشکل جدیدی پیش نیادحداقل ۲۰ سال طول میکشد که خرابی های دولت قبل را جبران کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
واسه همین رئیسی یشبه همجیو صدبرابر کرد ؟؟؟؟ ایی خیلی خوبه مثلا؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
عجب ،عجب دولت بدی بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
میخوای ۲۰ سال بدیم دست ریسی بنده خدا تورمی که ریسی ت این ۸ ماه ایجاد کرد روحانی تو ۸ سال نکرد با این یارانه همه چیز گرون شد چه کالای یارانه ای چه غیر یارانه ای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
اونا هم تقصیر احمدی نژاد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
خب این دولت که تمام این کارها رو تو 8 ماه انجام داد.آیا ایمان نمیاوری؟
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۹:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دیگه دارید خسته مون می کنید از این باید باید گفتن ها!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
هیچ فهمیدی که فقط دستورات خشک وخالی می دی؟!! این دستوذات راهمه می تونن بدهند!! ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
فقط حرف
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۳۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
آقا برنج گران شد گفتیم نمیخریم مرغ گران شد گفتیم نمیخریم روغن گرون شد گفتیم نمیخریم ماکرونی گرون شد گفتقم نمیخریم زهرمار هم که ازهمشون گرونتره بخریم بخوریم خلاص بشیم دست کار نابلدها
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد:
انشاءالله و به حول قوه الهی و به فرمان فرمانده و مهر امضا شده سند معتبر منجی عالم بشریت عج به زودی زود تقسیم ثروتهای ملی و بیت المال مسلمین یکپارچه و عادلانه تقسیم می شود و باید در ایران اسلامی سالیانه یک میلیارد دویست میلیون تومان ماهیانه 100 میلیون تومان به حساب همه سرپرستان خانوار یارانه بگیر معیشتی ایرانیان همراه با سهام عدالتشان به همه اقشار یارانه بگیر پرداخت خواهد شد تا قدرت خرید و قدرت زندگی کردن آبرومندانه شرافتمندانه در ایران اسلامی را داشته باشند و این یارانه جدید دائمی و ادامه دار خواهد بود و سال به سال هم بر مبلغش افزوده خواهد شد تا فقر فلاکت درماندگی بیچارگی و کارتون خوابی بی خانمانی کودکان کار و هزاران بدبختی بزهکاری جرم جنایت فساد طلاق نا امنیهای مختلف در ایران اسلامی ریشه کن شود و ازدواجها و فرزند آوریها و امید شور نشاط سر زندگی به وفور در جامعه ایرانیان صورت پذیرد و دیگر هیچ ایرانی دق دقه پریشانی و نگرانیهای از بیکاری بی پولی فقر و مصائب تشکیل شده از مصیبت عظیم فقر مالی را هیچ یک از خانواده های ایرانی و مجردین ایرانی دیگر نخواهند داشت یعنی هر ایرانی می تواند پس انداز هم داشته باشد و برای آینده فرزندانش هم هیچ نگرانی نداشته باشند چه والدینشان در این دنیا باشند چه فوت شده و نباشند این یارانه حمایتی از خانوار ایرانی به صورت مستمر هر ماه به حساب یارانه بگیریشان نقدا و قابل برداشت واریز یا تزریق می شود دیگر کارگری راننده ایی شغل آزادیهای دیگر و سربازی چه در مشاغل خصوصی چه بیکار چه در مشاغل دولتی و غیره ... این دق دقه را ندارد که امروز کار گیرم آمد یا نیامد امروز مسافر داشتم یا نداشتم امروز مشتری داشتم یا نداشتم امروز از کار بیکارم کردند یا اخراجم کردند یا نکردند دیگر هیچ ایرانی کولبری نخواهد کرد و برای خودش شغلی و مغازه ایی آبرومندانه دست پا خواهد کرد ذهن هر ایرانی دیگر تا آخر عمرشان آسوده خاطر خواهد بود چرا که کمر شیطان لعین فقر فلاکت مافیای خبیث قدرت و ثروت حرامیان دزد دلالان نزولخور را در ایران اسلامی شکسته و نابودش کرده و دیگر توان برخواستن و اذیت آزار شکنجه دادن های کمر شکن و به ناامیدی و افسردگی پریشان حالی کشاندن و به هزاران گناه مجرمانه کشاندن و به طلاق کشاندن ایرانیان را نخواهد داشت و ایران اسلامی همچون نگینی بر انگشتری اتحادیه جهان اسلام ناب محمدی ص عدالت گستر بیش از پیش خواهد درخشید و الگوی همه کشورهای اسلامی بوده و هست و خواهد بود از هر لحاظ و در آخر و با احترام می ایستیم و دست بر سر می گذاریم و می گوییم سلام فرمانده عج . اللهم عجل لولیک الفرج . و من الله توفیق . والسلام و صلوات التماس دعا و اتماس تفکر و عمل عادلانه خردمندانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دو صفحه دیگه هم می نوشتی ! کم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
به پا تنبل نشی عمو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
آخه ماهی 100 میلیون کم نیست نمیشه بیشترش کنی
Iran (Islamic Republic of)
majid
۲۰:۲۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
داداش اینجا ایرانه.فکر کنم اینجا رو با کویت یا عربستان اشتباه گرفتی.نکنه کلک خودت عرب هستی.اینجا هر روز بدتر میشه بهتر نمیشه.تو این سالها مردم با سختی دارن زندگی میکنن تو داری از چی حرف میزنی.یا نکنه از یه کره خاکی دیگه اومدی.نکنه ادم فضایی هستی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
تا وقتی که تمام تجار عمده و سرمایه داران بزرگ و بیشتر کارمندان ادرات اصلاح طلبند و به هر شکل و روش ممکن چوب لای چرخ دولت انقلابی می کنند و بر سر شاخه درخت انقلاب بن می برند روز بروز مشکلات بیشتر خواهد شد مگر آنکه بعد از این در استخدام های ادرات و تخصیص ارز و سرمایه بیت المال باز نگری جدی ایجاد شود که آن هم سالها زمان خواهد برد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
به نام خداوند جان و خرد :
به حول قوه الهی ایران اسلامی به زودی زود باید بشود مثل همان کویت و امارت متحده عربی حتی از آنان هم بهتر می شود چرا که جغرافیای طبیعتی که ایران دارد اونها آرزوشو دارن که گفتید همه ایرانیان باید در دارندگی و برازندگی زندگی کنند نه در فقر فلاک هزاران مصیبت بدبختی ناامیدی پریشانی افسردگی هزاران استرسهای تحمیلی بدبخت کننده سرطان زا همه ایرانیان باید در ناز نعمت رفاه بهداشت و از یک کیفیت بسیار عالی زندگی خداپسندانه اشرف مخلوقات همچون اماراتیها و کویتیها و سوئیسها به لاحاظ مالی بسیار خوب و شایسته بایسته زندگی کنند این نوع زندگی حق مسلم همه ایرانیالن از قدیم الایام بوده و هست و خواهد بود و هر کسی با این نوع زندگی خوب استاندارد با کیفیت ایرانیان مخالفت کند باید از سر راه همچون زباله جاروش کنند بریزنشون در خلا و توالت زباله دان تاریخ بشریت . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید . والسلاتم و صلوات التماس دعا و اتماس تفکر خردمندانه عادلانه خداپسندانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
عمار جان باز سنتی و صنعتی رو با هم قاطی زدی؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
عمار چرا اینقدر فک میزنی ؟ التماس هم داری تازه کمتر کمتر طومار بنویس اووففتتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
شما هوادران ریسی که سینه سپر میکردید که شما خودتون انتخاب کردید باید برید از خجالت بمیرید اقای دولت نه پشتیبانه مردمی داری نه خارجی مردم دستشون باشه شما رو بیرون میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دقیقا احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
این چرا تو توهمه
اینطوری باید بِگه
موانع پیش روی تأمین و ذخیره احتیاطی کالاهای اساسی رفع می شوند
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۸:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
جالبه تو رسانه ملی هیچکس از عملکرد دولت انتقاد نمیکنه!! مگه رسانه صدای مردم نیست؟ چرا باید بازنشسته ، معلم و... حقش تو خیابان فریاد بزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
رسانه ملی ؟ تو اینجا زندگی نمیکنی مگه صدا و سیما دولتیه همجا آزاده اینجا دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
باشه من هم به نوبه خودم حتما تاکید میکنم که رفع بشه. خب الان فرق من با رئیس جمهور چیه اون هم فقط همین انجام میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اقای رئیسی خود شما باید به وزرا دستور بدید چه کاری بکنند که اوضاع سامان بگیرد.با گفتن چه باید بشود چه نشود هیچ کاری درست نمیشود .با این سیاست اشتباه چند ساله به بن بست رسیدید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای رییسی شما چقدر درآمد داری که ازوضعیت مردم اینقد راطلاع نداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
این دولت همون دولت احمدی نژاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
لطفا با احمدی نژاد مقایسه نکن دوره احمدی نژاد با یارانه ۴۵ تومنی کل کالاهای اساسی رو میخریدم الان چی پول ی روغن نمیشه بعد آفا میگه مردم میتونن پس اندازم کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
حیف احمدی نزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بهترین دولت ایران دولت احمدی نژاد با وجود اصلاح روند و پیشرفت ها فراوان و تحریم همه جانبه هم کار فراوان بود هم حقوق نسبت به تورم خوب بود هم یارانه هر نفر 45 دلار بود

سیمانی که توی دولت خاتمی حواله ای شده بود مثل ایران خودرو و سایپا با افتتاح کارخانجات سیمان جدید هگ قیمت را از 10 هرار به 4 هزار کاهش داد و هم انقدر فراوان شد که علاوه برنیاز داخل صادرات زیاد وجود داشت
و سیم کارت 3 میلیونی خاتمی را 150 هزار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
به این دولت هم اصلا امیدی نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
پدرمون درامد خستع شدیم از زندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
رییسی خیلی خراب کرد.پنیر 40تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
آره روغن ۵ کیلویی فقط نیم میلیون تومان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
منابع خودمونم در حال فراره وای به حال جذب سرمایه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
بله قابل قبول نیست.بر طرف شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اینم که مثل قبلیه میگه از افعال شود، بشود، کنید،استفاده میکنه بابا مسلمون تو خودت مجری تو خودت باید انجام بدی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
روی جملات مجهول و بی فاعل بسیار کار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
به راستی که حق این مردم
که در هر روز سخت
یار و یاور این نظام بودند
این نبود آقایان دست اندرکار...!
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد کرمی
۱۷:۱۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
رئیسی هنوز فکر میکنه رئیس دادگاس و با یه حکم روی کاغذ سرنوشت اون جریان مشخص میشه چقدر دستور بیهوده میده
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۷:۱۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
خسته نباشید دلاور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
کدوم موانع ...... البته که موانع جلوی رانت اقازاده ها یا موانع جلوی مردم .
Iran (Islamic Republic of)
محمد کاظم
۱۷:۰۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
نتیجه دشمنی با دنیا همین میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
گرانی بیداد میکنه تو جامعه چه فایده کلا فراوان هست ولی قدرت خرید نیست در مورد سوخت گازییل هم سوخت فراوان هست ولی راننده به گدایی افتاده اخه این سیاست غلط هست مردم در رنج و سختی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
این دولت ریسی انگار اصلا ایران نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
لطفا واردات خودرو را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم باز کنید مردم هر روز با این حلبی ها تو جاده ها کشته و معلول میشند،مرگ بر احمدنعمت بخش و میرسلیم دلال،خون این 20 هزار کشته و چهل هزار معلول و زخمی سالانه بر گردن شماست،اموال این ادمهای شاسی سوار که دم از خودروی داخلی میزنند باید مصادره شود.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
موانعی که خود دولت ایجاد کرده ومیکنه کی بایدجلوش بگیره .حتماخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
نه برادر نه دولت اختلاس می‌کنه نه دزدی نه هم رانت هست نه هم مشکلی تمام مشکلات ما از مردمه مردم رعایت نمیکنن اگه مردم ماکس بزنن ببخشید اگه مردم سطح توقع رو بیارن پایین همه چی خوبه زمان قدیم مگه مردم ماشین داشتن مگه آب لوله کشی و برق بود فقط فک کنید قدیمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
یه زمانی ازروحانی تنفر داشتبم حالا از ریسی .ایشان هم فقط دروغ تحویل مردم میده اما لیاقت مردم همینها هستند بروید صف بکشید برای پراید ۵۰۰ملیونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
داداش انگار نظرات رو فیلتر نمیکنی yjc کجایی داداش فیلترتو بیار ناشناس عزیز ناراحتی می‌دونم غصه داری می‌دونم اعصابت خرابه می‌دونم اوضاع خوب نیست می‌دونم مردم تحت فشارن می‌دونم حالا آخوند نباشه کی می خواد حکومت کنه ارسطو میگه یه حاکم ناعادل و ناکارآمد و نادرست بهتر از نبودن خامنه این اثبات شده است یعنی ما حکومتی قدرتمند داریم اینجوری ما رو دارن میکوبن اگه ضعیف بودیم نابودمون میکردن ایشالا سریع یه چهارتا بمب اتم بسازیم که کسی چیز نکنه بخواد نگاه چپ به مملکتمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
آقای وحیدی گفتند ۴ قلم کالا گران می شود شما رجوع کنید به بازار لبنیات که روزانه گران میشود.رب گوجه وووووو شما فقط شعار میدهید توانایی کنترل بازار ندارید.حتی یک قرعه کشی نمی توانید انجام دهید.برای ماشین .آقای رییسی بهترین کار این است که استعفا دهید نه شما ونه تیم شما صلاحیت ندارند.از معاون اولتون که بلد نیست حرف بزند.وزیر صمت که تعطیل شما هم که همه اش توی سفر هستید.با شعار و دستور که نمی شود کشور اداره کرد.شما اول پولهای یا مفت این ملت را که خرج فلسطین و لبنان و سوریه و یمن کردید استرداد کنید امریکا پیشکش بالای ۵۰ میلیارد دلار در سوریه از جیب این ملت بینوا خرج کردید هر کسی هم حرف بزند خفه اش می کنید.ملت را وادار به دزدی و قاچاق و تن فروشی و زباله گردی کردید بعد شعر سلام فرمانده سر می دهید عزت وابروی ایران را بردید.شرم کنید.از قوم چنگیز بدتر هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت بی کفایت استعفا استعفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
فقط احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت خوبه شما سطح توقع بیار پایین کولر خاموش کن پنجره ها رو باز کن فک کن قدیمه تازه وزیر نیرو گفته اگه کسی کولر روشن نکنه پول برق کمتر ازش میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اگر دولت خرید و فروش برنج را طبق قیمت مصوب در اختیار تعاونی ها نگذارد و بر معامله عمده نظارت نکند دلال های برنج زندگی مردم را نابود می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
داداش دلال هم باید نونی در بیاره اونام بالاخره زحمت میکشن کلی پول هزینه میکنن پولشون خواب میمونه اگه دلال نباشه کی محصول کشاورز رو بخره دولت که نمیتونه همه کارا رو تنهایی انجام بده همه باید کمک کنیم که ایشالا از این مرحله سخت گذر کنیم ایشالا سربلند عبور خواهیم کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
برنج محلی رو دولت باید مستقیم از کشاورز بخره بسته بندی کنه و به بازار عرضه کنه در غیر اینصور دلال بی رحم سفره مردم رو خالی می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
چرا عرضه ندارین بنویسین دلار شد 32 تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
نوشتن داداش ما رو به دلار چیکار ما برنامه داریم دلار رو از معاملات حذف کنیم میخایم یه ارز جدید بزاریم لطفاً دوستان نظراتشون رو کامنت کنن فقط لطفاً ارزی رو انتخاب کنین که پایین باشه که قدرت خرید مردم بره بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
قیمت دلار و یرو از ترسشون توی هیچ سایتی نمیتونی قیمت بگیری همه رو حذف کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
شما که فرمودید:
نگویید:
شود و شوند؟
فرمودید
فقط باید گفت:
شد
و انجام شد!

دیدی اخر آن سر و زلف مشکین چه بندی بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
احسنت بر شما استاد چه زیبا گفتی ایشالا درست میشه دولت دولت فرصتهاست دولت انقلابی ضربتی همه اینا درست میشه همون طور که شاعر میگه جگر شیر نداری سفر عشق مرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
شما را به جا نمیارم کاش معرفی می فرمودید؟
چون دقیقا به تکیه کلام من اشاره کردید که به صورت طنز بیان ی کم یعنی:
"ان شالله درست میشه"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ماشالا هر چی دستور میدی کسی اجرا نمیکنه
چرا واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
خب حتما دستور نمیده فقط میگه چون قبلاً بنده خدا دستور داده قابل اجرا نیستن بنده خدا داره تلاش می‌کنه من از طرفدارانش نیستم ولی داره تلاش می‌کنه نمی‌دونم کار بلد هست یا نه ولی می‌دونم داره تلاش می‌کنه بهش زمان بدین یکم انصاف خوبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
گرونیو خو اجرا کردن یشبه همچی صددرصد شد ک ..... کلی مغاره دارا سود کردن انبار روغن ماکارونی و..‌‌‌‌... یشبه فرداش ب قیمت جدید فروختن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
کار بلد نیست غلط کرده بیاد و زندگی مردم را جهنمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
چه خبر اقای رییسی یادته زمانی که دلار پنج تومن گفتند اگه توبشی رییس جنهور دلار فلان مبلغ میشه وشما قبول نکردی الان همون موقع اس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
ما با دلار کار نداریم آمریکا باید نگران دلاراش باشه داداش ما کارمون با ریاله ایشالا دلار نابود بشه و آمریکا هم مثل اسراییل از درون نابود بشه مرگ بر اسراییل مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
حاجی با دلار کار نداریم.خدا شفات بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
دولت انقلابی،,; مجلس انقلابی فرماندار شهردار معاونان ادارات وقتی هیچ کدوم حاضر نیستند حقوقهای کار خودشان را همسطح کار کارگر و کارمند جامعه قرار بدهند و حقوق های خود را حق مسلم خود میدانند درکی از مستاجر و کارگر و کارمند و باز نشسته شکم گرسنه ندارد اگر بخواهد هم نمی‌تواند داشته باشد . مردم شفافیت حقوق مدیران را نمیخواهند که دردهایشان بیشتر شود . همسطح خودشان شدن را میخواهند تا همدرد شدن مسعولین را ببینند چیز پیچیده ای هست همین .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
احسنت گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
بااین قیمتها روبه افزایش کی میتوته بخره
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
یک قلم کالانمونده که افزایش۴۰تا۵۰درصدی نداشته باشه،
انشاءالله خدا نگذره ازشون،
انشاءالله به زمین گرم بخورن کسانی که باعث شده چیزی ازسفره ی مردم دیگه نمونه،
۳۰۰تومنی که دادن بجاش تورم رو۳۰۰برابرکردن،
۴۵تومنی که قبل میگرفتیم ارزشش بیشتربود باقیمتهای قبل،
همون ۳۰۰تومن روهم به خیلی ها ندادن وحق خیلی ها رو خوردن،
انشاءالله حضور۱۰۰درصدی پای صندوق های رای گیری رو دوره بعدمیبینیم،
یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
خدا لعنت کند کسی را که کاری بلد نیست ولی قبول می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
پیش باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
به نظر من که دولت بیشتر تو فکر پول و مالیات گرفتن از مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۹ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
احسنت من تا حدودی موافقم چون بالاخره دولت مخارج داره ولی به فکر کشور ه
Iran (Islamic Republic of)
ساعد
۱۴:۱۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
همش بابد بشود همش دستور همش کلک بررررررو بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
داداش داره تلاش می‌کنه برا من و شما این مملکت فقط دس رییس جمهور که نیست رییس جمهور فقط مجریه تهیه کننده مجلس و ... هستن داره تلاش می‌کنه داره زور میزنه خب حالا نشه هم عیب ندارد مهم تلاشه که کرده و داره می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
رییس جمهوری که نمی ذارند کارکنه باید مثل احمدی نژاد عرضه استعفاء را داشته باشه و از عواقب استعفایش نترسد

چرا که استعفایش دولت در سایه را رسوا می کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اساسی ترین کالا روغنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
همه روغن مصرف نمی کنند ولی همه لبنیات را مصرف می کنند
دیگر کار از کار اساسی و غیر اساسی گذشته!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
راس میگه روغنه بعدم سویا سویا خیلی مهمه پروتین داره برا استخون بندی خیلی مقویه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
اتفاقا روغن خیلی مهمه .... خیلی ظلم کرد ب ملت خیلی رییسی ما گشنمون گشنه ایران گرسنه تیکه تیکه شید الهی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱
مگ میشه بدون روغن
آخرین اخبار