معاون اول رئیس جمهور از دبیر نهضت احیای واحدهای اقتصادی خواست تا برنامه‌ای مدون برای احیای حداقل ۶ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل آماده شود.

محمد مخبر در پنجمین جلسه نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: سریعترین و کم سرمایه برترین مسیر برای اشتغالزایی در کشور کمک به بنگاه های تعطیل و نیمه تعطیل برای راه اندازی مجدد از طریق سرمایه در گردش، رفع موانع و همچنین اعطای تسهیلات بانکی است که در این زمینه باید بنگاه های صادرات محور و همچنین مرتبط با کالاهای راهبردی همانند غلات، کالاهای اساسی و فناورانه در اولویت احیا باشد تا با توجه به چالش های منطقه ای و جهانی، کشور به واردات در این زمینه ها بی نیاز شود.

بنا به آخرین آمار نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی هم اکنون در حوزه واحد‌های اقتصادی صنعتی مجموعا ۷۳ هزار واحد ثبت شده وجود دارد.

از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۷ مورد به صورت تعطیل هستند.

به گفته دبیر احیای نهضت واحد‌های اقتصادی، واحد‌های نیمه تعطیل هم با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در حال تولید هستند که عدد آن قابل توجه است. 

مشکلات بانکی، مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، بازار تولیدات واحد‌های صنعتی، تأمین مواد اولیه و همچنین زیرساخت‌های آب، برق و گاز، از جمله مشکلات واحد‌های تولیدی کشور است.

معاون اول رئیس جمهور در ادامه از دبیر نهضت واحدهای اقتصادی خواست تا ضمن بررسی و دسته بندی موانع و ارائه راه حل ها با همکاری بانکها و نهادهای حمایتی یک برنامه زمان بندی شده مدون برای احیای حداقل شش هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل در سال ۱۴۰۱ آماده شود.

در این جلسه دبیر نهضت احیای واحدهای اقتصادی گزارشی از میزان پیشرفت فعال سازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل ارائه و اعلام کرد که طبق بررسی ها و رصدها تاکنون ۴۵ هزار واحد تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شده است که ۳۳ هزار واحد آن غیرفعال و ۱۱ هزار واحد نیمه فعال زیر ۵۰ درصد فعالیت هستند.

به گفته آقای مدنی، در سال جاری با همکاری مجموعه های احیاگر تاکنون ۴۶۰ واحد احیاء شده است و همچنین ۴۰ واحد نیز در حال احیا است.

در این جلسه همچنین عنوان شد ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع شش بانک عامل جهت پرداخت تسهیلات برای احیای شش هزار واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در سال ۱۴۰۱ در نظر گرفته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
در شهرک‌صنعتی بهشهر تقریباً تمام کارخانه ها و واحد های تولیدی تعطیل یا نیمه تعطیل شده اند و نیازبه کمک فوری در آن منطقه هست بخصوص که خطوط تولید مواد غذایی هم در میان آنها هست و احیا شدن آنها میتواند به چرخه تولید کشور کمک کند خواهشمندیم تیم هایی درست کنید که بتواند شرایط این شهرک صنعتی را بهبود بخشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۶ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
سلام.
صحبت‌های شما بسیار بسیار سطحیه و فقط برای رضایت و امیدواری عامه جامعه بیان میشه. به طور خلاصه، در حال حاضر، تولید بسیاری از مواد با کارخانجات و کارگاه‌های فعلی نه تنها صرفه نداره بلکه کاملا بیهوده‌ست.
شما حرکت به سمت تولید واقعی با محوریت دانش بنیان رو نیاز داری که متاسفانه به دلیل عدم شناخت و ضعف ساختاری سیستم توسط افرادی که دانش و تجربه کافی نداشته و دانشگاهی نیستند هیچگاه پیشرفت نمیکنه و فقط در حد شعار باقی میمونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۱ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
یعنی از هفتاد و سه هزا ر درخواست رسیده به شیش هزار آنوقت برا این شیش هزار هم هر واحدی تقریبا دوملیارد آخر دو میلیارد چی میدهند که خواسته باشه دردی دوا کنه غیراز زیر بار نزول رفتن دوباره بانکها یکمی در مورد ایده‌ها و طرحهای خود فکر کنید ببینید دلیل اینکه مجبورید اینجور طرحهایی بدهید که نمیتوانید پشتیبانی مالی کنید چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۰۲ خرداد ۱۴۰۱
ان شاالله بشه
Netherlands
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
حداقل ۶ هزار واحد احیا شوند!!!! مگه غول چراغ جادویی؟! حاجی به حرف نیست به عمله!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
باید مواظب بود که بعصی سازمان ها مانند بانک ها سازمان اب وفاضلاب شرکت برق وشهرداریها اداره مالیات و کلیه سازمانها که تمدید کننده .مجوز هاهستند به بهانه های واهی با استفاده از قوانین متضاد وقدیمی وحتی منسوخ شده بنگاه های اقتصادی تعطبل نکنند
Iran (Islamic Republic of)
سرمايه گذار
۲۱:۵۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
بد نيست سري به شركت ها بزنيد كه دستون تو جيبشونه
شماها الفباي اقتصاد رو بلد نيستيد
قيمت علوفه و خوراك دام بالا بردين شير و ميگيد گرون بشه گوشت و ميگيد حق نداريد
Iran (Islamic Republic of)
S
۲۱:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
اره جون خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۱
سلام ،

ببینید واحدها در ابتدای شروع کار،
پول می خواسته اند یا کار ،
اگر پول می خواسته اند کنک مالی و اگر کار می خواسته اند
حمایت فنی و اداری شوند ،

پیمان اشراقی.
آخرین اخبار