در جلسه نهضت احیای واحدهای تولیدی و اقتصادی غیرفعال گزارشی از ۴۶۰ واحد احیاء شده ارائه و راهکارهایی برای تسریع در این نهضت مصوب شد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در این جلسه گفت: اگر بتوانیم شبکه ای متشکل از گروه های مردمی جوان، نخبه و انقلابی برای احیاء واحدهای تولیدی ایجاد کنیم، قطعاً دستاوردها و نتایج درخشانی حاصل خواهد شد و این شبکه مردمی می تواند برای سایر برنامه ها و کارهای بزرگ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بنا به آخرین آمار نماینده دولت در نهضت احیای واحد‌های اقتصادی هم اکنون در حوزه واحد‌های اقتصادی صنعتی مجموعا ۷۳ هزار واحد ثبت شده وجود دارد.

از این تعداد ۱۲ هزار و ۶۷ مورد به صورت تعطیل هستند.

در حوزه واحد‌های معدنی ۱۲ هزار و ۸۷۵ واحد وجود دارند که ۶۹۳۳ مورد از این واحد‌ها تعطیل هستند.

در حوزه واحد‌های کشاورزی نیز ۹۱ هزار و ۵۳۸ واحد داریم که ۱۶ هزار و ۳۷۷ مورد تعطیل هستند.

به گفته آقای مدنی، واحد‌های نیمه تعطیل هم با ظرفیت زیر ۵۰ درصد در حال تولید هستند که عدد آن قابل توجه است. 

مشکلات بانکی، مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، بازار تولیدات واحد‌های صنعتی، تأمین مواد اولیه و همچنین زیرساخت‌های آب، برق و گاز، از جمله مشکلات واحد‌های تولیدی کشور است.

در این جلسه سید امیرحسین مدنی نماینده معاون اول رییس جمهور در راه اندازی و عملیاتی نمودن نهضت احیاء واحدهای اقتصادی با اشاره به احیاء ۴۶۰ واحد تولیدی غیرفعال در سه ماهه گذشته گزارشی از وضعیت پیشرفت طرح‌های نهضت احیای واحدهای اقتصادی ارائه کرد.

در این گزارش به برنامه ها و اقدامات انجام شده در جهت احیاء از طریق توسعه و متنوع سازی ابزارهای تأمین مالی، شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری و احیاء از طریق تفاهمنامه با سازمان ها و نهادهای احیاگر پرداخته شد.

تشکیل میز تخصصی با موضوع احیاء واحدهای اقتصادی راکد و نیمه فعال در بانک مرکزی از جمله مصوبات این جلسه بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار