در روز فناوری هسته‌ای، از ۳ دستاورد در حوزه رادیو دارو، ۲ دستاورد در حوزه پلاسما و ۴ دستاورد حوزه‌های صنعتی، لیزر، سیستم‌های کنترلی و عکسبرداری رونمایی شد.

سازمان انرژی اتمی همچنین امروز در مراسم بزرگداشت فناوری هسته‌ای در حضور رئیس جمهور از ۳ برنامه راهبردی خود برای تولید ۱۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای، توسعه کاربرد پرتوها و ساخت نیروگاه تمام بومی ۳۶۰ هزار مگاواتی در "دارخوِین" خبر داد.

در جریان این بازدید محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، دستاوردهای علمی و فناورانه کشور در حوزه هسته‌ای را برای رئیس‌جمهور توصیف کردند.

رئیس‌جمهور ضمن تاکید بر حق استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، دانش و فناوری در حوزه هسته‌ای را غیرقابل بازگشت خواند و گفت روند تحقیق و پژوهش در استفاده‌های صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای شتاب خوبی گرفته و دولت از این روند حمایت خواهد کرد.  

به گفته آقای رئیسی صنایع هسته‌ای ایران ماهیت صلح آمیز دارد، نمی خواهند اعتراف کنند، حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‌ای باید مورد احترام همه باشد. برای حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران حتی یک گام هم عقب نشینی نمی‌کنیم.

همچنین امروز سند توسعۀ منابع انسانی، سند توسعۀ کاربرد پرتوها، به منظور پوشش دهی کل محصولات تولیدی کشور بویژه در بخش کشاورزی و مواد غذایی در قالب ۱۲ قطب منطقه ای پیش بینی گردیده و سند توسعۀ برق اتمی شامل، برنامه احداث ۱۰هزار مگاوات نیروگاه جدید در افق بیست ساله ساله نیز رونمایی شد.

سازمان انرژی اتمی ایران در سال ١٤٠٠ حدود ٧٧ دستاورد جدید به دستاوردهای خود افزوده است.

٢٩ دستاورد مربوط به حوزۀ سوخت اتمی، ١٩ دستاورد مربوط به حوزۀ تحقیق و توسعه، ١٥ دستاورد مربوط به حوزۀ تأمین انرژی و ١٤ دستاورد مربوط به حوزۀ کاربرد پرتوهاست که امروز از ٩ دستاورد اصلی و نمونه توسط رییس‌جمهور محترم رونمایی خواهد شد.

این دستاوردها عبارتند از:

١- سند جامع راهبردی و اسناد پیوست آن.

٢- تدوین دانش فنّی و ساخت اوّلین نمونۀ صفحات سوخت سیلیسایدی به منظور جایگزینی سوخت راکتور تحقیقاتی تهران.

٣- طراحی و ساخت سامانۀ سم‌زدایی از پسته با استفاده از فنّاوری پلاسمای سرد، با این روش قارچ ها و باکتری های محصول پسته از بین می رود و مانعی به عنوان آفت آفلاتوکسین بیش از این در راه صادرات این محصول قرار نمی گیرد.

٤- طراحی و ساخت سامانۀ پلاسمای سرد برای درمان بیماری سرطان، این سامانه بصورت انتخاب سلول های سرطانی را هدف قرار می دهد و کاهش درد و رنج بیماران سرطانی را موجب می گردد.

٥- تولید رادیو نوکلوئید تربیوم-١٦١ به‌صورت بدون حامل اضافه شده، در این روش ذرات رادیو اکتیو از طریق یک حامل اختصاصی بسته به نوع سرطان به تومور وصل می شود و سلول سرطانی را بصورت موضعی از بین می برد.

٦- نشاندارسازی کیت رادیوداروی پنتاگزیفور با رادیوداروی گالیوم ٦٨ با نام تجاری پارس سیگزافور، طراحی، سنتز و فرمولاسیون رادیوداروی گالیوم ٦٨- فاپی با نام تجاری پارس گالوفاپی برای تشخیص بیش از ٢٨ نوع سرطان صعب العلاج و تمام متاستازهای آن.

٧- تولید کیت رادیوداروی FAPI جهت نشاندارسازی با رادیوداروی لوتیشوم ١٧٧، گالیوم ٦٨ و تکنیسیوم ٩٩

٨- کسب فنّاوری تولید پودر زیرکونیای پایدار، قابل مصرف در صنایع مختلف.

٩- طراحی و ساختِ چشمۀ لیزر میکرو ماشین کاری، جهت ساخت قطعات ریز با دقّت بسیار بالا.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
وروجک
۰۹:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۱
یعنی این دستاوردها ارزش این همه سختی و تحریم رو داره؟
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۲۳:۱۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
برای اکثریت ملت تولید این داروها حالا نمی گم مهم نیست.مهم برای ملت ایران ساخت بمب اتم است.تا مسئولین کشورم بمب اتم نسازند خیال ما ملت راحت نیست...اگر دشمنان ناراحت میشن ما ملت را تحریم می کنند ایرادی ندارد تحریم کنند.ما ملت زیر دست آنها نیستیم ما ملتی مستقل هستیم هویت ما جان ما در خطر است.اطراف کشور من ایران کشورهای تروریست پرور زیادی وجود دارد افکار تکفیری تولید می کنند.مگر شاهد اقدامات تروریستی درایران ودر سوریه وعراق نبودید؟اگر جهان می خواهد ما ایرانیان سلاح اتمی تولید نکنیم پس باید به ما تضمین بدهند باید تحریم ها را فوری فوری لغو کنند تا ما ملت ایران دست از درخواست ساخت بمب اتم برداریم.مسئولین کشور حق ندارن گوش به حرف افراد بدخواه ووطن فروش بدهند.یا ساخت بمب اتم یا هم تضمین امنیتی هم لغو کوچکترین تحریم تا بزرگترین تحریم.مگر اظهارات رییس جمهور اوکراین را نشنیدید گفت سلاح های اتمی خودرا تحویل غرب دادیم تضمین امنیتی دادیم اما برعکس شد امروز شاهد جنگ روسیه علیه کشورشان هستند ملت اوکراین دربدر مرزها آواره کوه ودشت بیابان شدن.شک نکنید اگر ما ملت ایران در آن موقعیت قرار می گرفتیم جنگنده‌های اسرائیلی بصورت ناشناس به پیشنهاد غربی ها زنان وکودکان ما را در مرزها وکوه ودشت بیابان بمباران می کردن.اگر دشمنان تکفیری به کشور من ایران حمله کنند لطفاً بگید ما ملت به کدام کشور مهاجرت کنیم؟افغانی ها اینگونه راحت وارد کشور من می شوند آیا درصورت جنگی علیه کشور من ایران.آیا ما می توانیم به کشوری که عمارت اسلامی دارد فرار یا مهاجرت کنیم؟به پاکستان به عراق به ترکیه آیا می توانیم فرار کنیم؟مسئولین ایران باید این مسائل را درنظر بگیرن.گوش به حرف آمریکا وغرب وبدخواهان وطنی نکننداین حرف همه ملت ایران است.با گرانی می سازیم اما با ناامنی نمی توانیم.گروهی غربگدا تمام منابع ارزی کشور را دوران حکومت حسن روحانی به پستوهای منزل خود انتقال دادن کم کم به بازار میارن روی قیمت دلار تأثیر منفی میزارن.انتشار بدهکاران کلان اقدامی خوب است آنها دلار را در منزل نگهداری می کنند باید فوری بدهی خودرا تسویه کنند.اگر دلار را مخفی نکرده بودن ذخایر ارزی را کاهش نداده بودن این گرانی بر کشور حاکم نبود.باید صادرات با پول ملی کشور انجام شود
مواظب غربگداها باشید میلیاردها دلار ارز خارجی درمنزل مخفی دارن نمی خواهند ارزش آنها کم شود در مسیر مذاکرات سنگ اندازی می کننددر مسیر فروش وصادرات نفت وگاز با پول ملی ایران مخالفت می کنند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۴:۰۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
۳۶۰ هزار مگاوات؟؟؟؟؟یعنی ۳۶۰ گیگاوات؟
هزارش اشتباه، همون ۳۶۰ مگاوات درسته
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۲:۵۰ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
چند روز دیگه آمریکا از تحریم های جدیدش رونمایی میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا رییس جمهور سابق،و اطرافیانشون ک اینقدر کم کاری و کارهای شبه خیانت کردن رو محاکمه نمیکنین،بورس سیاه،هسته ای،بی ارزش شدن پول ملی،شهدای بنزین ۹۸،از کف رفتن۶۵تن طلای بانک مرکزی توسط معاون اولش،ارز۴و دویستی ک ب دست خواصی افتاد!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اون 360 مگاوات هست نه 360هزار.
اگه اینقدر میتونستیم برق تولید کنیم که تمام خاورمیانه رو میشد برق داد. البته اشتباه تایپی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مسخره بازی تا به کی؟!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۳:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
لطفا خبر رو بشکافید و به مردم گزارش های ویژه از تک تک این محصولات ، موارد استفاده و ... تهیه کنید که رتبه ایران ، سختی کار ، میزان ارز آوری و .. رو به مردم بگید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
وزیر دفاع آمریکا با نهایت خفت و بدبختی اعلام کرد :
طبق بررسی ها ما توان مقابله نظامی با چین و روسیه رو نداریم
از این لحظه(بخاطر ترس از روسیه و چین،) هیچ نیرو و تسلیحات نظامی دیگر به اوکراین نابود شده نخواهیم فرستاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
روزی که آقای رییسی به عنوان رئیس جمهور رأی آوردند خوشحال شدیم که دیگر هیچ گونه گرانی و افزایش قیمت خودسرانه و بی موردی را نخواهیم دید اما متأسفانه مخالفان همه بایک صدا می‌گفتند که بگذارید تا بعد از عید نوروز ببینید چه خبر میشود وهمه چیز گران می‌شود اما ما که خوشحال از پیروزی آقای رییسی به آقایان میگفتیم که دیگر کار آقایان تمام است و دولت حساب و کتاب آمده اما متأسفانه میبینیم که حرف آقایان دارد ثابت میشود که میگفتند بعد از عید سیمان و آهن آلات وووووو گران می‌شود وما خوشخیال به آنها می خندیدیم واقعاً دولت دست چه کسانی است واقعا مخالفان دولت از کجا خبر داشتند داریم همین اول کار دولت آقای رییسی نا امید میشویم که هنوز هم همه چیز به نفع آقایان وهمراهان دولت روحانی است
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۰۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
معلوم میشه چی نوشته اید. میگویید برنامه ریزی کرده اند برای 10000مگابات برای آیند.و بعد می‌نویسید نیروگاه تمام ایرانی 360000 مگابایتی . فقط به این توجه کنید که نیروگاه اتمی بوشهر در بهترین حالت تنها 1000 مگابایت نیرو تولید میکند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
به این دستاوردا ی هسته ای شکم گشنه مردم فقر تورم فساد دزدی اختلاس دلار 30 تومنی گوشت و مرغ نخوردن مردن و......... اضافه کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
هر سال بدتر از پارسال سال اول ریاست جمهوری ریسی با این افزایش قیمت سر سام اور همه جیز 100 برابر کردن کرایه تاکسی 100 درصد افزایش دادن ولی حقوق کارمند 10 درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
با استفاده از تکنولوژی هسته ایی راهی برای ابشیرین کردن انجام بدهید تا بحران بی ابی حل شود.حتما میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۳ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
چرا این کار رو بکنن،اب شیرین کارون رو نذارن تو خلیج فارس بره به این مفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سکه طی 20 روز از سال 1 میلیون گران تر شد 13 میلیون ناقابل مملکت نابود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مملکت رو تو و من با رای دادنمون نابود کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
صدقه سری اون هایی که اتفاقا به کسی رای دادن که شعارش این بود که مشکل هسته ای رو با غرب حل میکنه تا مشکل آب خوردن ملت حل بشه، سکه از حول و حوش ۱.۶۰۰ سال ۹۷ الان رسیده به ۱۳ میلیون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
البته این مسئولان دستاورد زیاد داشتند که فقط یکی از کوچک ترین دستاوردها هم فقر بیکاری و نابود شدن زندگی خیلی از مردم بخاطر این فناوری هسته ای بوده که الان شاهدش هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
فقر و بیکاری و مشکلات ناشی از نادانی امثال شماست وگرنه خیلی ها هسته ای دارن مشکلی هم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
این دستاوردها شبیه این میمونه که فردی جمع و تفریقن دونه یک دفعه ادعا کنه معادلات چند مجهولی رو تو فضای ۵بعدی داره حل میکنه ،،،یه نگا به هوا کنید ،یه نگاه به کشاورزی واب کنید ، یه نگاه به ماشینای تو خیابون کنید و خداییش با اخبار مزخرفتون اعصابمون رو خورد نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بیشتر مهمل های تو اعصاب خورد کن هست.
دانش با دانش فرق دارد.
مثل اینکه بگویی چطور در خانواده که یکی از فرزندان به زحمت می تواند بخواند دیگری پزشک زبر دستی است.
مسولان و متخصصان هر حوضه با هم فرق می کنند و نه ضعف یکی دانش دیگری را انگار می کند و نه برعکس.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
عاقلان دانند بچه جان!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۸ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
یاد خانوم ابتکار و اون مخترع ماشین هیبریدی و عدم موافقتشون ب دلیل عدم توجیه اقتصادی این خودرو،و ارایه همون طرح در المان و ساخته شدنش در آلمان افتادم!و البته یاد این افتادم ک شوهر ایشون در واردات سوخت دستی بر آتش داشتند،و ایشون الان توی زندان نیستند هیچ ،بلکه لسانشونم طویله!واقعا قوه قضاییه کجای کاره
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۷:۴۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
آفرین بر دانشمندان عزیز کشورم ایران.مرگ بر منافقین و مخالفین که توان دیدن اینهمه پیشرفت ایران را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
یا ما در مورد پیشرفتهای دانشمندان و کشورمان زیاد خوشبین و توهم زده این یا شما واقعا کند و بی عرضه آید.
Iran (Islamic Republic of)
باران
۱۵:۴۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
خداقوت دانشمندان عزیز ایرانی مون
خودتحقیر نباشیم
همه دستاوردهای پیشرفته هزینه بر بود و بر کشورهای پیشرفته هزینه جانی و مالی داشته باشه و ب من و شما رایگان تقدیم نمیکنن به جز با چپاول مالی ازمون و وابسته کامل کردنمون
ارزش دانش بومی و دانشمندان خودمون بدونیم
دانشمندان مون تو این راه از سلامتی شون گذشتن حالا ضرر احتمالی برخورد با مواد ،حتی از جانشون گذشتن شهادت چند دانشمند هسته ای مون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اشتباهی منفی دادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
رونمائی هسته ای به بهای فقیر کردن مردم ایران !!! بیچاره گی مردم بی گناه ایران نمیدونن خودشون چه گناهی مرتکب شدند حز اینکه شهروند ایران هستند !!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
چی میگی چه ربطی به فقر داره این موضوع لطفا میشه هر موضوعی رو سر جای خودش نقد کنید این موضوع علم و فناوری کشور چه ربطی داره به فقر ،،،مردم آمریکا ۴۰ میلیون بی خانمان داره چرا پس ماهواره و فضا پیما درست میکنه بجاش بده به اون فقیر بیچاره ها خانم یا آقای محترم لطفا هر حوزه ای رو سر جاش پیگیر باشید حوزه اقتصاد و پول رو اینجا پیگیری نمیکنن این حوزه مربوط به فناوری و پیشرفت کشور هست فهمیدید اگر نقد در مورد این حوزه دارید مطرح کنید
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۲ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
اینم ی اسکول رسانه ای!تا قبل از اینکه شماها رو ببینم،تعجب میکردم وقتی میگفتند زمانی عده ای ب نفت میگفتند ماده عفن!اما الان ن
Iran (Islamic Republic of)
ايراني
۱۵:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بخاطر دستاوردسازي هاي پوچ ثروت واميد يك ملت رو در چاه هسته اي ريختيد و هنوزم هيچ جاي نرسيدين !!!!!
اين همه فريب و دروغ و دستاورد سازي تا كي !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
برادر حسن روحانی سیمان ریخت داخلش این همه شهید دادیم
Lithuania
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
به خاطر این دستاورهایی که هیچ کاربردی برای عموم نداره، همه مردم ایران باید ده برابر تحت فشار و گرونی باشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
پیشرفت علمی نباید قطع بشه.
پروفسور این چه ربطی به فشار و گرونی داره؟
۸ سال علافی بس نبود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
دانش چیزی رو ندارید نظر ندید
Iran (Islamic Republic of)
امیر حسین
۱۷:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اتفاقا بسیار کارآمد هستند. نظرات کوچه بازاری برای اینچنین دستاوردهای علمی ندین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
معلومه خیییلی پرتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
دستاورد برجام چه بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۲۱ فروردين ۱۴۰۱
برای کسی که داره از بی آبی میمیره آب دست آورد حساب میشه یا کت و شلوار؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
دروغ، ریا، عوام فریبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مثل خودت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
من هنوز نفهمیدم چرا یک وزیر دولت روحانی باید رئیس یه جای حساس مثل انرژی اتمی باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
پیام برای اهل فهم هست که اینها همه با هم هستند علیه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
شما علیه مردمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام
احسنت ،خدا قوت
امیدوارم که در همه زمینه های علمی و فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی موفق و موید باشید .
خدا کنه پسته ها فاسد بمانند چون
فقط و فقط برای صادرات و به نفع
سرمایه دارهاست ،پس مردم چی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۳:۰۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اخه دستاورد اتمی رو با ساتن آبی براق می‌پوشانند مگه جهیزیه یا سیسمونیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
طرف رو بردن تو بنز گفتن ایرادش رو بگو گفت این چه وضعشه صندلیاش اینقدر راحته که آدم خوابش میبره قضیه شماست با این نقد کردنتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
در خصوص نیروگاه دارخووین ، ۳۶۰ هزار مگاوات اشتباه است ، عدد صحیح ، ۳۶۰ مگاوات است .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
نمی صرفه که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
جریان بادهای آلوده وگرد. غبار عمدی ازسمت عراق جی بوده؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۵۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
گرد خاک بخاطر آب گیری سد های ترکیه است که باعث خشک شدن دجله و فرات می شود همان ادوغانی که میخواند با سد هایش ایران و عراق و سوریه غیر قابل زندگی کند همان ارودغانی که برا بعضی ها ناجی و فرشته و نماد پیشرفت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ازشاهکارتون هم رونمایی کنید که میلیونها افغانی فرصت های شغلی از مردم گرفتند دریک گاو داری کار می کردیم صاحب گاو داری گاوداری را فروخت صاحب جدید سه تا افغانی گرفته بود مارا بیرون کرد و شب در سرما با زن وبچه درچادر خوابیدیم ودربه واواره به شهر خودمون بر گشتیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
الان از داخل همون چادر با گوشی هوشمند وارد اینترنت شدی و کامنت میگذاری؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ماهی ۱۰ میلیون از صاحب کار قبلی حقوق میگرفتم اینقدر بی عرضه نیستم که یکی گوشی هوشمندنتونم بخرم این حق من را افغانی داره میگیره درضمن تو شهر غریب بودم مجبور بودم تو چادر بخوابم تا تکلیف مدرسه بچم روشن بشه اامثال شما فکر میکنید کار گر بایداز حداقل امکانات محروم بشه
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسی
۱۲:۳۹ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
پیشران های اتمی نود و شصت درصد و راکتور و سوختشان را بسازید لعنتی ها
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۲:۳۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
آیا در ایران توان تولید صد هزار مگاوات برق اتمی هست؟؟!!
و آیا توان انرژی های بادی و خورشیدی میتواند همپای نفت و گاز در کشور گسترش یابد و جایگزین برق سوختهای فسیلی شوند؟!
زمانی دانش اتمی در این کشور گسترش نیابد که صدهزار مگاوات برق و نیروگاه اتمی داشته باشیم پس در همه سواحل شمال و جنوب و بیشتر استانها اگر امکان دارد نیروگاه اتمی باید داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
جمع نیاز برق کشور ۸۰ هزار مگاوات است چرا ۱۰۰ هزار مگاوات برق اتمی بسازیم ؟
باید ظرفیت برق اتمی افزایس یابد تا کشور محتاج نباشد ولی دیگر اینجوری جوگیر و تند نباشیم
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
ایرانی عزیز چون مسولان هم همانند شما هیچگاه آینده نگر نبودند و اینکه اگر خودروهای برقی و سایر پیشرفتهای این قرن را هم حساب کنی حتما با کمبود انرژی و برق هم مواجه خواهی شد اصلا جو گیری نیست این است که مسولان ما حلزون وار و لاک پشت وار کشور را جلو میبرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
مسولان و مدیران تنبل ایران الکی خود و مردمش را با پیشرفتهای اندک سر کار گذاشته است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
فقط نیروگاه هسته‌ای شوخی بردار نیست خواهشاً اگه خودتون درست می‌کنید شل و ول درست نکنید به بهانه تحریم و... مثل ایران‌خودرو و سایپا نباشه کارتون چون با جون ملت بازی می‌کنید.
Iran (Islamic Republic of)
Rad
۱۵:۵۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
اول فکر کن بهد نظر بده .کسانیکه در سازمان اتمی مشغو ل کار هستند تعهد دینی و اخلاقی دارن و قابل قیاس با بخش خودرو سازی نیست !!!!یا بخش تجهیزات نظامی بهت ین تجهیزات و خودر ی جکگی و خودروی مورد نیاز خودش را میسازد .از کامیون گرفته تا تانک و نفر بر .پس ما میتوانیم .بشرطی که دست خیانت را قطع کنیم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
در جواب Rad:
آفرین..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۱
میشه این نظراتتون رو تو همون تاکسی ها بیان کنید که تا مقصد حوصله مسافرا سر نره باتشکر
آخرین اخبار