حجت الاسلام رئیسی گفت: باید به سرمایه مردمی ارج نهاده شود و ارزش نهادن در این است که مشکلات مردم را حل کنیم.

رئیس‌جمهور در نشست شورای اداری استان تهران گفت: همراهی مردم سرمایه بزرگی است که راه را برای دولت هموار کرده است. باید به این سرمایه ارج نهاده شود و ارزش نهادن در این است که مشکلات مردم را حل کنیم.

به گفته رئیس جمهور مساله اصلاح نظام بانکی و مساله زمین حتما در دستور کار دولت است؛ وضع بیکاری را باید به صورت کشوری نگاه کرد نه فقط در استان تهران، در کنار مساله مسکن رفع بیکاری را به طور جد در دستور کار قرار دادیم.

بنا به گفته علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی چندین برنامه عملیاتی در حوزه های مختلف بانک مرکزی در راستای اصلاح نظام بانکداری از چند ماه پیش کلید خورده است.

بر این اساس نظارت بر انضباط مالی بانک ها و بهداشت اعتباری که بانکها ملزم به رعایت آن هستند و نیز تاکید بر کنترل اجزای پایه پولی، موضوعات مهمی هستند که در دستور کار بانک مرکزی قرار دارند.

به گفته علی صالح آبادی، این اصلاح شامل سه ضلع رابطه دولت با بانک مرکزی و بانک ها، رابطه بانک مرکزی با بانک ها و رابطه بانک ها با مشتریان است که امسال حتما فرآیند اصلاح و تحول در این سه رابطه باید اتفاق بیفتد تا کشور شاهد تحول در نظام بانکی باشد.

حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه فقر، فساد و تبعیض زیبنده نظام اسلامی نیست؛ تصریح کرد: برنامه ای که دولت در حال انجام آن است می‌تواند فقر مطلق را ریشه‌کن کند. البته من پیش از این هم جمله‌ای در این زمینه گفتم که برخی فقر مطلق را با زیر خط فقر اشتباه گرفتند و منظور دیگری برداشت کردند. ما از ریشه‌کن کردن فقر مطلق می‌گوییم تا این امر انجام شود و بعد از آن نوبت به زیر خط فقر برسد.

او پیش‌تر هم در نخستین جلسه شورای‌عالی رفاه و تامین اجتماعی در دولت سیزدهم گفته بود، «برنامه‌ها و اقدامات لازم برای رفع فقر مطلق را در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود و نباید اجازه بدهیم هیچ‌کسی همین امشب گرسنه بماند.»

سخنگوی دولت نیز در این باره گفته بود که وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی رفع فقر مطلق است که با همکاری بخش‌های مختلف، برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار دهد.

کارشناسان نرخ فقر مطلق را به معنای تامین نشدن کالری مورد نیاز برای زنده مانی تعریف کرده اند.

به گفته محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس «در سال ۹۷، ۱۸.۵ درصد جمعیت متاسفانه در فقر مطلق بودند، این رقم ۳.۵ درصد نسبت به سال‌های قبل اضافه شده و این یعنی ۳ میلیون نفر اضافه شده است.»

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه رشد اقتصادی کشور حتمی است، گفت: این کار با سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محقق می‌شود که مدیران در سراسر کشور باید برای این سرمایه‌گذاری و افزایش آن تلاش کنند.

به گفته حجت الاسلام رئیسی افزایش بهره وری نکته دوم است و دولت باید به دنبال آن باشد و این دو پایه های اساسی رشد اقتصادی در کشور هستند. 

اقتصاد ایران در دو سال گذشته همانند بسیاری از اقتصاد‌های دیگر کشور‌ها عمدتاً به واسطه شیوع و گسترش ویروس کرونا با چالش‌هایی مواجه شد. همچنین اقتصاد ایران با چالش‌های دیگری نظیر تشدید تحریم‌های غیرقانونی دولت آمریکا از زمان خروج آن دولت از برجام مواجه بوده است. مجموعه این شرایط تا حدودی توانست رشد کوتاه مدت اقتصاد ایران را بطور موقت متاثر سازد. 

بر اساس آمار رسمی بانک مرکزی رشد اقتصادی ایران در نه ­ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ معادل ۴.۱ درصد بوده است.

به گفته رئیس کل بانک مرکزی، آمار‌های رسمی از متغیر‌های کلیدی اقتصاد در ماه ­های پایانی سال ۲۰۲۱ و سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۲، حاکی از بهبود نسبی وضعیت اقتصاد ایران و تغییر در روند متغیر‌های کلان اقتصادی هستند.

برای مثال نرخ تورم دوازده‌ماهه و نقطه به نقطه که از سال ۲۰۲۰ متاثر از محدودیت دسترسی به منابع ارزی ناشی از تشدید تحریم‌های بین‌المللی مسیر صعودی را در پیش گرفته بودند، از سپتامبر ۲۰۲۱ وارد روند نزولی شدند و در مارس ۲۰۲۲ نسبت به مقطع مذکور به ترتیب ۱۳.۱ و ۲۵.۴ واحد درصد کاهش یافته ­اند.  

 رئیس جمهور همچنین در این نشست از تصمیمات سختی گفت پیش از این مطرح کرده بود.

اما منظور حجت‌الاسلام رئیسی از تصمیم سخت چه بود؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
گرانی با مسلمانان چه می‌کند؟

جناب شیخ الائمه حضرت امام صادق علیه السلام در روایت شریفی می فرمایند: «غلاء السعر یُسیءُ الخُلق و یُذهِب الأمانة و یَضجُرُ المرءَ المسلم1» به این معنا که «گرانی قیمت ها اخلاق و رفتار مردم را بد می کند. امانت داری را از بین می برد و مردم مسلمان را در فشار و سختی به ستوه می آورد.» تأکیدی که نشان دهنده آثار سوء عقب ماندگی اقتصادی است و موجب می شود تا بر اثر گرانی و تورم، بخش های گوناگون اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به ویژه ارزش های اخلاقی جامعه به شدت آسیب ببیند که این ها همه از آثار عقب ماندگی اقتصادی است.

بنابراین روایت و روایات متعدد دیگری که تأییدکننده این موضوع است، جهاد اقتصادی با جهاد فرهنگی ارتباط مستقیم پیدا می کند، چون در این میدان مبارزه، تلاش برای تولید انبوه محصولات فاسد فرهنگی با بهره گیری از ابزارها و تکنیک های متعدد از یک سو و از سوی دیگر برنامه ریزی برای تحریم همه جانبه اقتصادی نظام جمهوری اسلامی ایران با یک هدف مشخص صورت می گیرد که آن افول اخلاق در جامعه اسلامی است که در صورت تحقق آن، همه آرمان های نظام مورد تهدید قرار می گیرند.

بنابراین در شرایط کنونی که روش های دشمنان در مقابله با نظام جمهوری اسلامی به روش های مختلفی از جمله استفاده از ابزارهای رسانه ای و ابزارهای اقتصادی برای تضعیف و تحت کنترل درآوردن فضای جامعه تغییر یافته است، از این روایت شریف به صورت شفاف تری می توان به ابعاد مهم لزوم تحقق اهداف «جهاد اقتصادی» در نظام اسلامی پی برد؛ چنانچه جهاد اقتصادی، جهاد فرهنگی نیز به شمار می رود و موجب رشد فرهنگی و بلکه رشد دینی جامعه خواهد شد.



یکی از سپاهیان جهل، فقر است

جناب شیخ الائمه(ع) همچنین در روایت شریف دیگری نیز در توضیح مبحث مربوط به جنود عقل و جهل می فرمایند: «یکی ازسپاهیان عقل، غنا و یکی از سپاهیان جهل، فقر است.2» با این تعبیر مشخص می شود که «فقر» در واقع زمینه ساز «جهل» در جامعه است و این دو موضوع یک رابطه مشخص و تعریف شده در حوزه های اجتماعی دارند. بر این اساس می توان این گونه نتیجه گرفت که عقب ماندگی اقتصادی هم فقر دینی در جامعه ایجاد می کند و هم موجب بروز فقر فرهنگی در جامعه می شود.

با بیان این دو روایت شریف، تکلیف همه خدمت گزاران نظام در تحقق اهداف بیان شده از سوی رهبر معظم انقلاب روشن تر می شود که در همه ابعاد کوشا باشند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند در زمینه اقتصادی نیز به بلندای پیشرفت و کسب موفقیت های روزافزون عظیم اقتصادی نیل پیدا کند.

مدل حکومتی جمهوری اسلامی که بر پایه تعالیم اسلامی شکل گرفته است، در بعد اقتصادی نیز باید همچون سایر ابعاد خصوصاً در روزهای بحرانی اقتصاد سرمایه داری، درخشش بی نظیر خود را در آسمان جهان به رخ بکشد و از این روی، مردم و مسئولان باید با همت بلند و با شناخت اهمیت این جهاد عظیم در ابعاد گوناگون، زمینه های تحقق آن را فراهم کن
حالا جادارد علماهای حوزه وائمه جمعه ها ومراجع تقلید لااقل این فرمایش اقا امام جعفرصادق ع را اویوزه گوششان کنند والکی فقرفرهنگی را ربط به دشمن وامریکا وغیره ندهند عزیزان وبانیان دین این فقراقتصادی که برای ملت ایجاد کردید تولید فقر فرهنگی که الان درکشورمان رایج ده است میباشد این بی دینی وفقرفرهنگی واقتصادی را شماها بالجبازی وبیسواد درجامعه رواج داده اید نه امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
درودبر شما که این حدیث را برای روشنگری ملت نشر داده اید قطعا هم همینطور هست متاسفانه اینها هیچوقت نمیگویند فقرفرهنگی ودینی ازناحیه ماست همیشه طوری سخن میگویند انگار معصوم ع هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
مرغ بشود کیلویی صدوپنجاه و گوشت هم کیلویی سیصد هزارتامن باز هنوز حقوق مسعولین و خدمتگزاران مردم از فقر بسیار فاصله دارد تا باعث جهل و بی دینی آنها بشود و همه چیزها گل و بلبل هست مردم را بمانند خود فرض میکنند برای آنها آیه و حدیث نخوان که نرود میخ آهنین در سنگ صحبت سر این هست آیا شکم سیر درکی از آدم گرسنه دارد . مسعولان ما بمانند شهدا که برای اسلام از جانشان گذشتند اگر راست میگویند باید ببینند حاضرند از حقوقهای خود که حق خود هم میدانند و باعث این تفاوتها میشوند بگذرند یا نه به همین فرمان میخواهند بروند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
آخر اینها نمی‌توانند کوشا باشند اینها سر برج حقوق هایشان به حسابشان واریز میشود درکی از حقوقی که مردم میگیرند ندارند و فقط آنها کار میکنند و بنظرشان آن حقوقها حقشان هست و مردمان دیگر بمانند آنها کار نمی‌توانند و نمی‌کنند که خواسته باشند اینجور حقوقهایی بگیرند .بنظر خودشان باید با جامعه متفاوت باشند چون فقط آنها هستند که دارند زحمت میکشند
Denmark
ناشناس
۲۲:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
همیاری مردم یا استیصالشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
بزرگ ترین آسیب به انقلاب اسلامی 1357 مردم ایران و نظام برخاسته از آن را نه صدام با آن جنگ تحمیلی 8 ساله زد، نه گروه های مسلح ضد انقلاب، نه آمریکا با تحریم هایش، نه اسرائیل با خدعه هایش و نه داعش با وحشی گری هایش؛ ضربه بزرگ و کاری را مسؤولانی زدند که با ادعای مسلمانی و انقلابی گری و خدمت و ... بر مسندهایی نشستند که هرگز لایق اش نبودند و درست به سمت شقیقه سرمایه ای به نام "اعتماد اجتماعی" شلیک کردند. نام این شلیک مسلسل وار، هم جنایت است و هم خیانت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۰۶ خرداد ۱۴۰۱
البته اینها چنان ضربه ای برپیکر اسلام زدند تا قرنها نمیشود دردینداری مردم بازیابی کرد اینها دشمنان ملت ودین هستند ولی بنام دین برجکومت پادشاهی نشستند ومیخورند ومیبرند به رئیش ان عده ای که اینهارا معصوم قلمداد میکنند وفکر میکنند اومدند برای دن وبازسازی دین میخندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
آقای رییس جمهور از کدوم همیاری صحبت میکنند

منظورشون‌ناچاری مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
خدایا کی تموم میشه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
مجلس گاز انبری ودولت بد جوررررررمحاصره کردن خدایا مردم نجات بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
بله چرا مردم همیاری نکنن تورم 300 درصدی و افزایش حقوق 10 درصدی ؟!!!بهترین راه دزدی از جیب مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
ریسی خودتو برای انتخابات بعدی با ۱۰ درصد شرکت کننده آماده کن فرانسه امسال ۷۱ درصد شرکت کننده داشت اینو ثبت کنید بعدا حزب اللهی ها نگن چند سال دیگه اروپا کسی شرکت نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
هر تاریخ را بررسی می کنم این کشور و جامعه فقط نشون میده کشور را دارن آماده جنگ می کنند
کوپن
اشعار حماسی
فراخوانی متعهدین خدمت برا نظام وظیفه
.
.
.
و خدا آنچه می داند که ما نمی دانیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
رئیس جمهور پر تلاش وعزیز ومتواضع
بله همیاری مردم وتلاش بی دریغ شما وهمکارانتان
دست یاری امام زمان (ع) بهمراهتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
زرشک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
مضحک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
تاشماهاجاهل هستید کولی خوردن مسئولان بردوش ملت هم تمومی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اقای ریئس جمهور
به جای افزایش حقوق کارمندان و کارگران
یارانه را که شامل تمام افراد جامعه میشو د
زیاد کنید و نه مثل این بار که دویست تومن زیاد کردید نفری دو میلیون به هر ایرانی کالا برگ و یک میلیون هم نقد بدید و ضمنا مسکن بسازید و به جای دادن به هر شخص این را به مستاجران ایرانی اجاره بدید و نظام اجاره داری حرفه ای را پیاده کنید که در بسیاری کشورها جواب داد از جمله هلند و بلژیک
Iran (Islamic Republic of)
محمد انصاری
۱۹:۰۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام اقای رئیس جمهور
اوضاع اقتصادی در شان مردم ایران نیست گرونی های افسار گسیخته روز به روز داره بیشتر و بیشتر میشه مردم با این گرونی ها باید چکار کنن؟! تورو خدا کمی وجدان داشته باشید یارانه بشه ۱۰میلیون هم دردی از مردم با این‌گرونی‌دوا نمیکنه تازه میتونن با ۱۰میلیون اقلام اساسیشون رو بخرن همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
روغن ۶ برابر مرغ ۳ برابر نان ساندویچی ۴ برابر لبنیات ۳ تا ۴ برابر ماکارانی ۴ برابر لوازم خانگی وخودرو ۲تا ۶ برابر در مدت ۱۰ روز یارانه بعد از ۱۶ سال ۲۵۴۵۰۰ اضافه شد و در این مدت ۱۶ سال اقلام اساسی مردم ملیونها برابر افزایش اقای رئیسی باید یارانه هر ایرانی با این گرانی ها که به بار اورده اید ۷ تا ۱۰ ملیون باشد والا قیمت ها به سال ۵۷ برگردانید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
به نظر ایشون هم مثل قبلی ها از مردم بی خبر و در فضای خاص به سر می برند
یک سال گذشت
امیدوارم بعد از ۴ و ۸ سال مثل قبلی ها فقط مشکلات مردم بیشتر نشده باشد
اکثر مردم به هیچ عنوان از وضعیت کشور و دولت راضی نیستند
لطفا به جای حرف و شعار و دروغ به خود، عمل انقلابی در جهت منفعت کشور و مردم را هرچه زودتر نشان دهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
روحانی کجایی
این از روحانی بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
باشه بیینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
یارانه نقدی رو کوپنی نکن سرجدد
صد جور بدبختی بش وصله نقدی
بهتره یکی به گوشش برسونه........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور، کار کردن و پیش بردن امور و رفع مشکلات با جدیت و سرعت خوب است ولی مراقب مردم ضعیف چه از نطر مالی و چه از نطر روحی باشید.
من روحیه ام خرابه.
چرا حقوق تامین اجتماعی ها رو زیاد نمی کنید؟
زندگی مون همه اش شده حسرت و حسرت
پس کی قراره ما هم نفسی بکشیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
کمپین احقاق حق باز نشستگان


باسلام و عرض ادب
حضور رئیس محترم مجلس جناب آقای قالی باف و نمایندگان خانه ملت
اینجانبان باز نشستگان مظلوم و بی دفاع جمهوری اسلامی که پس از سی سال کار طاقت فرسا و خالصانه جهت پیشبرد صنعت اقتصادی کشور به مرز باز نشستگی رسیده ایم اکنون پس از گذشت دو ماه از سال جدید افزایش حقوق و طرح همسان سازی حقوق
باز نشستگان بلاتکلیف مانده وکوتاهی و ظلم در حق این قشر ضعیف که سی سال حق بیمه به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده اند شده است
برخی از مرفهین در خانه ملت اقدام به جمع آوری رای جهت حذف طرح همسان سازی حقوق باز نشستگان نموده اند حضرتعالی و دولت محترم که در خارج از مرز ها در پی احقاق حق ستم دیدگان هستید در داخل کشور از تضعییع حق قریب به چهار ملیون باز نشسته وخانواده های وابسته اقدام لازم را بعمل آوریدو از فقر و نابودی این قشر مظلوم جلوگیری کنید و هر چه سریع تر افزایش حقوق را نسبت به تورم 400 درصدی سال 1401 اعمال و دستور پرداخت را به دولت و سازمان تامین اجتماعی ابلاغ فرمایید
دوست عزیز
هر کس غم باز نشسته خانوادشو میخوره انتشار بده تا صدای این قشر مظلوم بگوش دولت و خانواده ملت برسه
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
اگر کسی جعل سند کرده باشه و به دروغ زمینی را ارث خود معرفی کرده باشد در حالی که این کار را جعل کرده است با سند الکترونیکی دستش رو می شود و مجازات خواهد شد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
مردم همیشه همکاری وهمیاری وکمک کردند.ولی الان مشخصه که شماها لیاقتش را نداشتید.دیگه از مردم مایه نزارید لطفا"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
سلام شرکت های برق افزایش حقوق را اعمال نکردند و حرف از 10 تا 20 درصد میزنند به جای دستور دولت که گفته 57 درصد برای کارگران. لطفا شما را به امام رضا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
گوشت کیلیوی 220 یک ماه پیش 170 بود!
از آلبانی هستم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
چرا انقدر در دروغ گفتن مهارت دارید؟
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۴:۵۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
همینطور یک ریز ویران کنید و جایی برای زنده ماندن مردم نگذارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
باسلام و آرزوی سلامتی همراه با توفیقات الهی برای رئیس جمهورعزیز و مسولین دلسوز نظام جمهوری اسلامی ایران عزیزم ،بنظرم طبق فرمایشات شما همراهی مردم به عنوان پشتیبان دولت و نظام به دهک های پردرآمد(دهم) هم نیاز داریم،پس برای جلوگیری از هرگونه بهانه،یارانه معیشتی را به همه هموطنان عزیز ایران بدهید. (یارانه معیشتی به حسابم واریز شده است) باتشکر حیدری.
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۴:۳۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
گسترش ریل و راه آهن در کشور سبب کاهش هزینه ها و کاهش آلودگی هوا می شود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۲۳ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
تکلیف نمادمتوقف بانک دی رادربورس مشخص کنیدباعرض تشکربابت الگوریتم نامتوازن تورم داخل بورس وخارج بورس.زمان خیلی مهمه واس خلق الله که رای میدهنددرانتخابات ووو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
مردم به نون شبشون محتاجن کدوم همیاری...بگیدنجابت مردم........!!!!!
آخرین اخبار